Liqui Moly

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
Har kört min turbohoj på strippen 2 år med 10W60 Racing, funkar hur bra som helst. Åker mitten 8:eek:r och det första jag brukar märka på att det inte funkar är kopplingen men det går utmärkt, kan klart rekommendera Liqui Moly.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det finns väldigt få eller snarare ingen som verkligen vet hur olika oljor står sig mot varandra. Det enda vi har är en personlig uppfattning och de certifieringar som finns.

Och jag är varken ett stort fan av Liqui Moly då de säljer en massa humbug i sortimentet eller mineraloljor rent generellt. Men den här är säkert inte sämre än andra mineraloljor och att åka mineral kommer knappast att få din cykel att gå sämre eller rasa. Så känns det bra slå till....

Om jag uppfattar dig rätt så är det en 20w50 mineral utan några konstigheter. En sådan olja bör kosta 40-50kr/L om du köper en större dunk och hundringen om du köper 1L flaskor.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
På den tiden jag hade en motor som kändes lämplig att köra med 20w-50 mineral så verkade Q8 T500 svårslagen både vad gäller EP-tillsatser, kvalitet och pris. Finns ingen anledning att tro att Liqui moly funkar sämre i praktiken men jag gissar att den kostar 3-7ggr så mycket.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tackar, men var köper men olja till sådana priser?

OKQ8 sortimentet kan du beställa på närmaste mack eller köpa på Swedol samt många andra ställen för industri/jordbruk förnödenheter.

Deras 20w50 heter Q8 T520 och kostar strax under 600kr för 20L
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top