Vilken hoj? Sugen på naken sportig hoj. Att tänka på? Försäkring? Mv Agusta, Aprilia

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
MT09 Street Rally med Akra....grymt skoj hoj! har du ens kört en?

Man kanske vänjer sig men det som inte funkade för mig var att man sitter så upprätt jämfört med min Ducati Monster och även jämfört med dom andra hojarna som verkar aktuella här.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Ducati 848 Streetfighter? Som monstern, fast lite mer motor och lite argare:yoparty
 

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Ducati 848 Streetfighter? Som monstern, fast lite mer motor och lite argare:yoparty

En sådan tar vi! Har kikat på lite mc-tester via youtube där många säger att eregomin är lite sämre på den. Jag är ganska lång (191cm 93kg). Vad tycker du plazamite som haft en? :Bugar
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
En sådan tar vi! Har kikat på lite mc-tester via youtube där många säger att eregomin är lite sämre på den. Jag är ganska lång (191cm 93kg). Vad tycker du plazamite som haft en? :Bugar

Du bör provköra, man sitter ganska högt och framåtlutad. Lite konstigt styre kan jag tycka, men vande mig rätt fort.
Jag hade inga problem att köra längre sträckor, även om den är betydligt roligare att bara busa runt på.
Körde 1200mil på min, bytte bara för att jag ville prova något annat. Jag är 175 cm, så du upplever den nog annorlunda, men provkör!

Snyggaste fightern enligt mig:)
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Du bör provköra, man sitter ganska högt och framåtlutad. Lite konstigt styre kan jag tycka, men vande mig rätt fort.
Jag hade inga problem att köra längre sträckor, även om den är betydligt roligare att bara busa runt på.
Körde 1200mil på min, bytte bara för att jag ville prova något annat. Jag är 175 cm, så du upplever den nog annorlunda, men provkör!

Snyggaste fightern enligt mig:)

Lustigt. Jag är 170cm och har förvisso bara en provkörning på några få km på streetfightern men tycker körställningen var ganska lik Monstern. Monster 696,796 har nära till marken och Streetfightern är högre, funkar nog bättre för riktigt vuxna.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Jag förstår mig inte på folk som säger att den och den hojen är "för vild" för en nybörjare. Ingen som är ovan drar väl full gas första gången man provar en hoj? När jag provade min första hoj, en ktm 690 smc - 09, så kändes den livsfarlig. När jag kört fem gånger ville jag ha mer och böt till en R1:a efter tre månader. Samma sak där, efter några körningar var man van med effekten. Min senaste hoj var en Superduke, vilken förövrigt är den roligaste hojen jag hittills kört. Har dock ej provat S1000r el. Superduke 1290. Min åsikt är att har man pengarna och vill ha en superduke så köper man en och tar det försiktigt tills man känner sig säkrare. Att köpa en effektsvagare hoj bara för att andra säger det är, enligt mig, meningslöst. Du vill bara byta inom några månader.

Jag gick från XJ650 -81 till S1000R och jag lever än idag. Ångrar inte att jag gick på den jag ville ha även om jag hade viss respekt för den första resan ;)
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
En sådan tar vi! Har kikat på lite mc-tester via youtube där många säger att eregomin är lite sämre på den. Jag är ganska lång (191cm 93kg).
Har inte läst hela tråden men såg att du är sugen på en Brutale. Har du provkört eller bara "fönstershoppat" online? Jag är nämligen lika lång som du och jag fick knappt plats när jag testade brutalen. Hade f.ö. samma problem med Triumph Street Triple, Aprilia Tuono och Ducati Monster... BMW S1000R upplevde jag dock som rymlig!
 

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Har inte läst hela tråden men såg att du är sugen på en Brutale. Har du provkört eller bara "fönstershoppat" online?

Jag är onlinare delux. Har kikat mkt tester via web och även youtube samt försökt hitta "owners review" och bilda mig en bild utifrån detta. Era inputs tillsammans men mina objektiva och visuella referenser smalnar iaf av utbudet :rolleyes:. Jag vet inte hur jag ska få till alla provkörningar jag vill göra då jag inte har som plan att köpa utav handlare men får försöka det ändå.

Är det några mässor som går nu i vinter / vår? EDIT: 22-25 Jan sthlm :hihi
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är onlinare delux. Har kikat mkt tester via web och även youtube samt försökt hitta "owners review" och bilda mig en bild utifrån detta. Era inputs tillsammans men mina objektiva och optiska referenser smalnar iaf av utbudet :rolleyes:. Jag vet inte hur jag ska få till alla provkörningar jag vill göra då jag inte har som plan att köpa utav handlare men får försöka det ändå.

Är det några mässor som går nu i vinter / vår? EDIT: 22-25 Jan sthlm :hihi

http://mcmassan.se/

Största MC-mässan i landet. Går dessutom kombinera med en sporthojsfest. :hihi
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Jag är onlinare delux. Har kikat mkt tester via web och även youtube samt försökt hitta "owners review" och bilda mig en bild utifrån detta. Era inputs tillsammans men mina objektiva och visuella referenser smalnar iaf av utbudet :rolleyes:. Jag vet inte hur jag ska få till alla provkörningar jag vill göra då jag inte har som plan att köpa utav handlare men får försöka det ändå.
Ok. För min del räckte det med att endast provsitta nämnda hojar för att konstatera att de var för små, knäna hamnade liksom ovanför "knä-urgröpningen" på tanken. Brutalen upplevde jag dessutom som på tok för kort. Hade mina ben varit något kortare så hade dock Tuonon funkat!
 

Th1anonly

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2005
Ort
???
Hoj
SUPERDUKE 1290
Du måste ju inte köpa hojen bara för att du provkör den hos en handlare.:7peta
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
True that! Men jag behöver ju inte provköra för provkörandets skull. Känner dock att Agustan och St3 skulle vara bra att testa så det får jag lösa :tummenupp

Triumph center i Länna är ÅF åt både Triumph och MV. Åk dit nu och provkör, du hinner innan snön :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jag vet inte hur jag ska få till alla provkörningar jag vill göra då jag inte har som plan att köpa utav handlare men får försöka det ändå.

Är det några mässor som går nu i vinter / vår? EDIT: 22-25 Jan sthlm :hihi

Behöver du kläm och känn så kan du hojta till och kika upp så kan du både klämma och känna på Apan samt så står de en Nuda 900 R i garaget om vi ändå är inne på nakenhojar. den är lite klenare motormässigt än Apan med en udda hoj, verkar som du är inne på lite mer udda hojar än de vanligaste märkena.
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Behöver du kläm och känn så kan du hojta till och kika upp så kan du både klämma och känna på Apan samt så står de en Nuda 900 R i garaget om vi ändå är inne på nakenhojar. den är lite klenare motormässigt än Apan med en udda hoj, verkar som du är inne på lite mer udda hojar än de vanligaste märkena.

Får man klämma lite på Nudan? :rolleyes:
Sjukt ball hoj :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top