Byta slutdämpare på helsystem

  • Thread starter Raderad medlem 61114
  • Start date

Raderad medlem 61114

Guest
Hallå! Många kommer säkeer tycka jag e knäpp :va Men jag tycker min ljuddämpare från arrow är så jävla ful, och att Yoshis trekantiga är såå jävla mycket snyggare...

Kan man skaffa en yoshi å kränga på utan att hojen går skit sen? Bör jag mappa om? Sitter pc3 på.

Målet vintern är att fixa iordning hojen precis som jag vill ha den, men köpa nytt helsystem gör jag inte... Hittar jag en billig yoshiburk däremot är det väldigt lockande :kär

Mvh
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Du behöver inte mappa om. Du märker knappast nån skillnad förutom på ljudet och utseendet.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Kanon! Men hur vet jag att en dämpare passar direkt på röret? Hittade en yoshiburk på ebay till min hoj, men det står inte några mått :/ är det slipon man ska köpa då?
 

CsabaM

Medlem
Gick med
11 Sep 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Suzuki GSR600 -06 (såld) szuzuki gsr750 -14 (till salu) Suzuki GSXR 1000 K5
jag håller på kolla runt efter helssytem oxå till min hoj. hitta arrows. hitta på deras sida 45mm ut på helssytemet men det kanske är ett annat mått på den som sitter till din hoj.

sliponen lär ha olika från tillverkar till tillverkare. gpr har tex 53mm på röret så det kommer få bli ett mellan rör för att få ihop det för min del.

denna kolla jag till min
http://www.mad4exhausts.com/en/gsr-750/34836-arrow-racing-collectors-kit-suzuki-gsr-750-71443mi-71445mi.html

deras hemsida säger 45mm http://www.arrow.it/eng/prodotti/motociclo.asp?IDM=14&IDTab=1082

klicka lite längre ner på "racing collector"

Edit: välj bland modelerna för att få din önskade hoj såklart
 
Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Fixa någon slags skarvmuff eller tillverka något annat är inte så svårt.

Hör av dig om du vill ha hjälp. Har tillgång till finmekanisk verk. Göteborg...
 

Raderad medlem 61114

Guest
Låter fint. Ja tidigare hade jag en uppfinnarjocke-kompis som jobbade på mekanisk verkstad, det va kanon, tyvärr har han slutat. Kanske hör av mig längre fram då :tummenupp Får se när jag bestämt mig :) Men man verkar kunna hitta ngt för runt 2-2500kr + eventuell moms..
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Det enklaste är att köpa en dämpare med rör, då slipper du labba med muffar för att få det att passa. Jag har själv moddat många avgasrör för att få dem att passa och det är inte svårt. Det är knepigt att få det snyggt och tätt dock. Fult och tätt är lätt.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Det enklaste är att köpa en dämpare med rör, då slipper du labba med muffar för att få det att passa. Jag har själv moddat många avgasrör för att få dem att passa och det är inte svårt. Det är knepigt att få det snyggt och tätt dock. Fult och tätt är lätt.

Aa det har du iofs rätt i... Klart att bästa är ju att hitta något med rätt dimensioner ifrån början :7peta

Men jag tänkte på det med "modellanpassade" dämpare, är det innehåll som anpassats också eller endast dimensioner på anslutningen? För isf kan man väl köpa den man får tag på som utseendet stämmer på och modda dit?

Men återigen, är det nåt man bör tänka på så man inte behöver mappa om?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top