Snälla, konfigurera en korrekt hemknapp

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
tanken med det hela, (fråga alla som jobbar med IT) är att utveckla en sån användarvänlig miljö som vanligt.

Jag delar din åsikt om ett standardiserat och användarvänligt gränssnitt - om det hade handlat om en helt ny produkt eller ett helt nytt datorprogram som ingen sett. Jag delar inte din åsikt då det handlar om en websida där merparten av användarna är mycket väl hemmastadda med en existerande layout. Lika lite som jag vill att någon helt plötsligt flyttar friläget på min växellåda bara för att Agda 87 är van med friläget någon annan stans.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Hmmm, det känns lite som att du indirekt är emot uppgraderingar/förändringar av en befintlig produkt, befintligt system. (Jag kan ha fel)
Microsoft, Apple, Android och Google som är några av dom största aktörerna har släppt produktuppdateringar som faktiskt har förändrat UI/layout (i en befintlig produkt) märkbart. Så en ny produkt är absolut inte nödvändig för att ändringar i olika system ska implementeras. Och jag själv har ju sagt tidigare, jag har inget emot att knappen flyttas så att "forum" hamnar på sin ursprungliga plats, detta bestämmer Swedie, absolut inte jag. Ingen protesterar väl mot att det finns en startknapp hoppas jag. Personligen är jag övertygad om att den är ett stort plus som lyfter forumet ytterligare.

/Riktat mot dig Alatalo
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
En snabb koll på inläggen och antalet "Gilla" visar att långt fler önskar en slumpknapp än en hemknapp.

Så Swedie, vad säger du? Skall majoriteten få bestämma? :7peta
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Förändringar och framåtskridande är skoj, knappen visar ju klart och tydligt vart man kommer, även för den som är ovan vid forumet.
Som ren information så är den ju klockers.
Den som inte gillar knappen skiter i att klicka på den.
Problem solved.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
De va ett fint litet hus. Men va är den centrerad alternativt linad emot?
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Hej Swedie. Jag skulle vilja ha en bortknapp eller en slutknapp, som avslutar SH sidan. Jag vet att man kan använda krysset i övre högra hörnet, eller använda alt+f4, men det skullle vara en så enorm förbättring av sidan om det fanns en sådan knapp.

Och ni som inte håller med är bakåtsträvare:)
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Nu blir det väll uppenbart att man inte har nån internetvana, men...

Om man skulle vilja ha lite mera juice...?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Hmmm, det känns lite som att du indirekt är emot uppgraderingar/förändringar av en befintlig produkt, befintligt system. (Jag kan ha fel)
Microsoft, Apple, Android och Google som är några av dom största aktörerna har släppt produktuppdateringar som faktiskt har förändrat UI/layout (i en befintlig produkt) märkbart.

.....

/Riktat mot dig Alatalo

Din analys av mig är nästan korrekt - jag är emot förändringar som inte är förbättringar. Jag må vara skadad av mitt arbete med gnälliga roadracingförare och jag kan också vara påverkad av att jag i min ungdom hade ett visst intresse för teknisk psykologi (närmare bestämt hur man optimerar ett användargränssnitt för att presentera relevant information för t.ex. piloter), men jag kan inte alls se hur den omdiskuterade knappen förbättrar SH.

Min personliga åsikt är också att många av de uppdateringar Microsoft och Apple har gjort inte har någon som helst förankring i vetenskaplig teknisk psykologi. Däremot i kortsiktig försäljning. Du får gärna kalla mig farfar, för jag är också en av de som ångrade uppdateringen av plattans operativsystem härom året. Precis ingenting blev bättre eller snabbare för en som vill använda plattan som professionellt arbetsredskap. Däremot ersattes vackra, diskreta och logiskt uppbyggda menyer med skrikiga färger och något som i bästa fall ser ut att vara designat av en dagisklass på crack.

Det finns orsaker till att de mest grundläggande användargränssnitten i stridsflygplan såväl som trafikflygplan har varit relativt oförändrade under lång tid.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Inom IT är en lyckad uppdatering en kombination av funktionalitet, stabilitet och estetik, vi får aldrig glömma att alla är olika avancerade användare och har olika preferenser. En viss uppdatering kan vara helt meningslös för mig, men kanske guld värd för dig. Och jag håller med om att alla förändringar inte är till det bättre, många gillar t.e.x inte Windows 8 och föredrar Windows 7 bättre, mycket för att den klassiska startmenyn är borttagen och den är saknad, Microsoft "löste" problemet med att acceptera att en tillverkare skapade ett tillägg i deras OS Windows 8, "Classic shell Windows 8 start menu" Men, alla kan/vill inte installera ett tillägg. Microsoft har lyssnat på kunderna och utvecklar nu Windows 10 som kan ses som en mix av Windows 7 och 8. Dom är i slutskedet, Här pratar vi om riktigt stora förändringar från ett av världens mest formidabla företag. Och till On Topic... Som sagt, jag älskar startknappen och till skillnad från dig så tycker jag att den fyller en stor funktion, i min värld kallad för användarvänlighet. Ett bevis på att alla tänker olika och har olika preferenser, och hur mycket jag än vrider och vänder så kan jag inte se hur den gör nån skada, knappen du är van vid är en cm bredvid, om jag kunde så skulle jag byta plats på dom för att göra dig glad, men jag är inte systemadministratör. Och dom som vill ha bort knappen begriper jag mig inte på... Jag ser faktiskt inte hur den kan göra nån skada. Jag kanske är partisk, men i mina ögon ser den bra ut och hör hemma på en sida som ändå har många användare och växer. A och O, användarvänlighet, tydlighet, estetik, tycker att SH kvalar in på alla kriterier, nu mer än någonsin.

/Åter, riktat mot dig Alatalo
 
Last edited:

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Ort
Hus
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
Inom IT är en lyckad uppdatering en kombination av funktionalitet, stabilitet och estetik, vi får aldrig glömma att alla är olika avancerade användare och har olika preferenser. En viss uppdatering kan vara helt meningslös för mig, men kanske guld värd för dig. Och jag håller med om att alla förändringar inte är till det bättre, många gillar t.e.x inte Windows 8 och föredrar Windows 7 bättre, mycket för att den klassiska startmenyn är borttagen och den är saknad, Microsoft "löste" problemet med att acceptera att en tillverkare skapade ett tillägg i deras OS Windows 8, "Classic shell Windows 8 start menu" Men, alla kan/vill inte installera ett tillägg. Microsoft har lyssnat på kunderna och utvecklar nu Windows 10 som kan ses som en mix av Windows 7 och 8. Dom är i slutskedet, Här pratar vi om riktigt stora förändringar från ett av världens mest formidabla företag. Och till On Topic... Som sagt, jag älskar startknappen och till skillnad från dig så tycker jag att den fyller en stor funktion, i min värld kallad för användarvänlighet. Ett bevis på att alla tänker olika och har olika preferenser, och hur mycket jag än vrider och vänder så kan jag inte se hur den gör nån skada, knappen du är van vid är en cm bredvid, om jag kunde så skulle jag byta plats på dom för att göra dig glad, men jag är inte systemadministratör. Och dom som vill ha bort knappen begriper jag mig inte på... Jag ser faktiskt inte hur den kan göra nån skada. Jag kanske är partisk, men i mina ögon ser den bra ut och hör hemma på en sida som ändå har många användare och växer. A och O, användarvänlighet, tydlighet, estetik, tycker att SH kvalar in på alla kriterier, nu mer än någonsin.

/Åter, riktat mot dig Alatalo

Det finns en knapp som heter "svara med citat" om man vill rikta ett inlägg mot en specifik användare eller inlägg.
Dock tycker jag att den borde flyttas till höger eftersom här på sh tenderar de flesta att luta åt det hållet.
 

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
Låter inte fel, personligen så tycker jag att startknappen är bra bara den finns, vart spelar mindre roll. Access vart man än befinner sig på forumet, snyggt och professionellt :)

Och jag som inte hade en aning om att jag egentligen skulle varit missnöjd innan :confused:
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Hej Swedie. Jag tycker att det borde finnas en knapp för varje forumdel på startsidan.
Jag har bra internetvana, men skulle vilja komma lite snabbare till dom olika forumdelarna.
Snälla fixa det.:D

Du bryr dig inte sålänge det finns en stor knapp som dina gamla ögon kan se som går direkt till singeltråden. :mattias
 

Porter

Nu
Gick med
13 Oct 2006
Ort
¨
Hoj
Yamaha TDM
Håller nog med att det var bra som det var innan men om det var ett problem för vissa så finns det väl en nytta av att förändra det.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top