Inför Köp: GSXR 750 K8-L0

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Tjenare alla sporthojare :yoparty

Är i jakt efter att köpa en GSXR 750 K8-L0
hittar en del intressanta hojar men nu måste jag fråga lite saker.

Om den röda lampan lyser samt de står CHECK istället för temp
Är detta normalt under några förutsättningar för en säljare jag tog kontakt med sa att det alltid skall vara så.

vad jag kunde förstå så kan de betyda att de finns mindre betydande eller allvarligare fel koder

Någon med erfarenhet?


EDIT: Inför köp skulle de stå i rubriken :S
 
Last edited:

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
lyser hela tiden eller bara när du slår på tändningen?
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
lyser hela tiden eller bara när du slår på tändningen?

Jag försöker få reda på det, har mailat säljaren.

jag har tid o kolla på kanske max 2-3 hojar nu i höst/vinter, så jag vill välja vilka med stor omsorg så jag inte kollar på 3 jag inte vill ha utan helst kollar på 1-2 och hittar en jag kan tänka mig så de e klirrat inför nästa säsong

*Är det normalt precis när man sätter på den? (låt oss säga dödar knappen är även på så inte bränslet går)
*När bör den slockna?

Läste både de ena o de andra på internet om FI samt olika check codes

vänliga hälsningar och tacksam på förhand för svar
Jesper
 

Demp@

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2004
Ort
halmstad
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
lyser hela tiden på min k7a. tills man startar den.
 

Evil Twin

Guest
CHEC indikerar att dödarknappen är aktiverad eller att stödet är nere om man har en växel i.
Om man har en felkod ska det stå FI eller Sd och felkoden om jag inte missminner mig.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
lyser hela tiden på min k7a. tills man startar den.

CHEC indikerar att dödarknappen är aktiverad eller att stödet är nere om man har en växel i.
Om man har en felkod ska det stå FI eller Sd och felkoden om jag inte missminner mig.

Okej. skall bara få svar då ifrån säljaren att de slutar lysa osv när man sätter på den och kör hojen då.


En sak jag kom o tänka på. Hojen har Quick shifter
För samt nackdelar? de blir första supersport hojen för mig som ägo, jag är inte direkt en snabb förare vad jag vet, gasa rakt fram kan ju alla
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
En sak jag kom o tänka på. Hojen har Quick shifter
För samt nackdelar? de blir första supersport hojen för mig som ägo, jag är inte direkt en snabb förare vad jag vet, gasa rakt fram kan ju alla

Fördel är att du kan peta i växlarna med fullgas, nackdelar.... vet ej men det går att växla högvarvsväxlingar även utan QS. Sitter den dock monterad ser jag inga speciella nackdelar förutom att det ev. skulle kunna vara ytterligare en felkälla.:)
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Fördel är att du kan peta i växlarna med fullgas, nackdelar.... vet ej men det går att växla högvarvsväxlingar även utan QS. Sitter den dock monterad ser jag inga speciella nackdelar förutom att det ev. skulle kunna vara ytterligare en felkälla.:)

Jag tänkte om man ligger o fiskör o växlar vid 3-4k rpm och kör försiktigt, Kan den bete sig knepigt då? Den är väl ändå "gjord" för snabba växlingar för att kunna köra snabbare på bla. banan
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
En sak jag kom o tänka på. Hojen har Quick shifter
För samt nackdelar? de blir första supersport hojen för mig som ägo, jag är inte direkt en snabb förare vad jag vet, gasa rakt fram kan ju alla

Nackdelen skulle i så fall vara att han kört som om han hade Quick shifter, lite mer sporting körning m a o. Annars kan det vara så att han bara tycker det är coolt
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Nackdelen skulle i så fall vara att han kört som om han hade Quick shifter, lite mer sporting körning m a o. Annars kan det vara så att han bara tycker det är coolt

ja okej. så kan de ju vara faktiskt :)


Gud detta är så frustrerande, Polakerna har en förkärlek för kontanter, och jag vill helst köra semi bank och semi cash. Tar mig nämligen 15 dagar att ta ut ca 50 papp i kontanter här nere och jag vill ju köpa hoj nu. Dock så vill jag inte ta ut 50 papp o ha de liggnades ifall att någon köpare under vintern skulle acceptera bank transfer.

:p aja annat landa, andra seder helt enkelt
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Jag tänkte om man ligger o fiskör o växlar vid 3-4k rpm och kör försiktigt, Kan den bete sig knepigt då? Den är väl ändå "gjord" för snabba växlingar för att kunna köra snabbare på bla. banan

Då använder du inte QS utan växlar som vanligt..QS funkar bäst (bara?) på högre varv :)
 

:Jonas

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Solna
Hoj
'16 Tuono V4R Factory
Då använder du inte QS utan växlar som vanligt..QS funkar bäst (bara?) på högre varv :)

De quickshift jag kört har fungerat utmärkt vid såväl låga som höga varv. Det är snarare last som krävs för att växlarna ska gå i fint. Ligger du på jämngas så kommer det inte bli kul. Men då använder man bara kopplingen istället som vanligt. Så inga nackdelar förutom införskaffningspriset.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
samt e du slapp i foten å fispetar på växelpellen så klipper QS motorn utan att växel hoppar i , lite annorlunda upplevelse .... men vanesak

men finns inget underbarare när man gasar .... ba lixom BWAAAABWAAAABWAAAA istället för med koppling BWAAA....BWAAAA.....BWAAAA :D ... .samt den fjongar gärna upp lite med framhjulet även på högre växlar när man köttar i växel på varvstopp utan att släppa en mm på gasen :yoparty
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
har äntligen hittat en Polak på youtube som jag får lite hjälp av, har hittat "rätt hoj" men personen var så kass på engelska. hur som så blir det en "full stämplad" service bok, 1800mil. Dock saknas Original avgassystemet (sitter på Yoshimura istället) samt däcken e lite små slitna. Men det går ju som sagt att lösa.

nu skall bara processen med att plocka ut pengar påbörjas, sedan få upprättat en bra kontakt med köparen (den polska personen jag träffade/stötte på via youtube bor bara några km ifrån där hojen står så han skall hänga med vid affär o hjälpa mig lite)

som tack tänker jag länka till en video han lagt upp.
Denna bana tänker jag besöka som litet insteg inför att köra på Riktiga banor i sverige, Inträdes avgiften är nära 100kr, så det kan de väl få vara värt?

https://www.youtube.com/watch?v=VDRCFQhXn7o&index=2&list=LLPFf3NpwRmQcVOTmNTQDxhA
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Skall faktiskt iväg o passa på o kolla på en hoj närmare mig istället! jag har erbjudit ett "skambud" som jag fick avslag på men han kontaktade mig igen och undrade om jag kunde betala lite mer, och jag skall ta reda på hur mycket mer vi pratar om.
denna hoj
1800mil
Fullstämplad servicebok
Verkar vara väl omhänderskött, står i varmgarage osv.
http://otomoto.pl/suzuki-gsx-r-750-1-wlasciciel-bezwypadek-igla-M4115828.html
Nu till saken. jag skall kolla på den Imorgon och förhoppningsvis få provköra. Vi kommer ha ca 5 grader och sol.
Något speciellt jag bör kolla och känna på? utöver det vanliga såklart
mvh
jesper
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Denna bana tänker jag besöka som litet insteg inför att köra på Riktiga banor i sverige, Inträdes avgiften är nära 100kr, så det kan de väl få vara värt?
Hade jag kunnat köra bana för en hundring hade jag gjort det ofta. Verkar lätt värt det.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Du lär hitta allt du behöver veta på www.gixxer.com

Hade jag kunnat köra bana för en hundring hade jag gjort det ofta. Verkar lätt värt det.

Det är ju bara en kort bana som går i rätt låg fart :) som man ser i videon

Hur som gubbar, nu har jag blivit med GSXR 750 K8!
så himla go hoj, :Bugar kommer passa mig både vid pendelåkning, långfärd och kul åkning.
Bild kommer så fort affären är avslutad, vi kör via överföring på internet och de tar några dagar då det är utlandsbetalning
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Det är ju bara en kort bana som går i rätt låg fart :) som man ser i videon
Jag kollade videon, hade jag kunnat köra knix så billigt hade jag gjort det oftare med :) Bankörning måste inte gå jättefort för att vara kul, men det beror så klart på din nivå. Själv skulle jag helt klart kunna köra mer små knixbanor och öva mig på att lägga ner cykeln ännu mer.
 
Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag kollade videon, hade jag kunnat köra knix så billigt hade jag gjort det oftare med :) Bankörning måste inte gå jättefort för att vara kul, men det beror så klart på din nivå. Själv skulle jag helt klart kunna köra mer små knixbanor och öva mig på att lägga ner cykeln ännu mer.
Jag okej! har aldrig kör något sådant där förut, så det är de som är en "typical knix bana" då?

Tyvärr måste jag åka 15mil dit så de blir ju inte varje vecka, men minst en gång måste ju provas på i alla fall :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top