Vilket är den bästa versionen av MotoGP (årgång, konsol, etc)?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vet att det fanns en tråd som handlade om MotoGP (dvs, spelet) men jag inte hittar inte den nu.

Hur som, tänkte inför hösten skaffa mig en spelkonsoll av något slag, främst för att spela MotoGP. Har dock inte spelat det sen typ 2005 då jag hade en första generationens Xbox. Undrar därför vad som hänt sen dess. Vill framförallt ha en bra simulatorkänsla, och fokus på racen. Att kunna köra gathojar, eller annat icke racerelaterat är jag inte inte intresserad av. Bonus om klassiska banor som t.ex. Suzuka finns med.

Lutar åt att jag köper ett beggat PS3, beroende på hur bra utbudet är för den konsolen, men kan också tänka mig en Xbox om MotoGP är bättre på den.

All input uppskattas!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har inte kört dom senaste GP-spelen, men jag gillade SBK X när det kom, det var bättre än dom GP-spel som fanns då.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har bara spelat GP13 och några riktigt gamla, och av dem var GP13 bäst. GP14 bör vara bättre än 13, men det har jag inte testat. Har inte testat multiplayer alls, så det kan jag inte direkt säga något om, plus att jag spelar spel på PC, så vilken konsoll kan jag öht inte uttala mig om. De nya spelen kommer till alla plattformarna dessutom.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Har bara spelat GP14 på PS4'a och är första gången jag spelar MC-spel annat än på C64'an :) Det är kul, lagom svårt men hade kunnat vara vackrare. Har precis nått MotoGP i karriärläget och har inte spelat de andra lägena.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har också köpt MotoGP14 till PS4'a.
Är väl inte så nöjd...
Har spelat en hel del GT5 å GT6 som, enligt mig, ligger i en helt annan division tyvärr.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Kan tillägga att känslan är över min förväntan! Med några timmar bakom spakarna börjar man få till lite härliga och kontrollerade ställ i utgångarna av kurvorna, bakhjulsåkning och stoppies. Många möjligheter att välja hjälpmedel som traction control i flera lägen, autobroms, automatlåda, parade bromsar (både fram och bakbroms på samma knapp) m.m.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Har också köpt MotoGP14 till PS4'a.
Är väl inte så nöjd...
Har spelat en hel del GT5 å GT6 som, enligt mig, ligger i en helt annan division tyvärr.

Känns inte riktigt som en rättvis jämförelse då det är ett spel med sjukt större budget och sålda ex. och inte en liten garagetillverkare från Italien. Tycker att dom har gjort det bra men visst, inte i nivå med GT-serien.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Har också köpt MotoGP14 till PS4'a.
Är väl inte så nöjd...
Har spelat en hel del GT5 å GT6 som, enligt mig, ligger i en helt annan division tyvärr.

Ok, men om man jämför med de tidigare MotoGP-spelen, hur står sig v14 då? Vet att det var några årgångar runt 05-08 som var sämre än föregångarna, men kan ju hoppas på förbättring nu.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Kan tillägga att känslan är över min förväntan! Med några timmar bakom spakarna börjar man få till lite härliga och kontrollerade ställ i utgångarna av kurvorna, bakhjulsåkning och stoppies. Många möjligheter att välja hjälpmedel som traction control i flera lägen, autobroms, automatlåda, parade bromsar (både fram och bakbroms på samma knapp) m.m.

Det låter ju bra! Förutsätter att man också kan stänga av alla "arkadhjälpmedel"?
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Har några timmar under bältet nu med MotoGP14. (Brno T1 Moto3).

Ni som också spelar det, kör ni med cockpit view?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top