Flyga till Malaga, hyra hoj

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Hej hojåkare o äventyrare

Jag satt o filosoferade häromdagen om att sommaren ju är alldeles för kort i detta land, att man kanske bara lever en gång, att man bör fånga dagen... och andra klyschor..., så vad gör man då ?

Nu har jag bokat flyg till Malaga i södra Spanien en v i december. Ska hyra hoj och njuta av fina vägar, berg, hav och god mat. Min chef sa att man bör "ta hand om sig själv" i den stressade vardagen..., så jag tog henne på orden och då fick jag naturligtvis ledigt ;)

Är det ngn annan här som gjort en liknande resa ? Jag sökte lite i forat men hittade inget precis...

Kan man hyra hoj på flygplatsen eller måste man först ta sig därifrån med taxi/buss ?
Kan man ta med sig sin hjälm på flyget ?
Nåt särskilt att tänka på ?

Tacksam för svar
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Jag packade hela min utrustning i en hockey trunk och checkade in ( smidigt att vakuumförpacka skinstället), fyllde hjälmen med några tröjor om de skulle lasta något på den. men den borde gå att ta som handbagage.

Vägen mellan Marbella och Ronda tåls att åka måååånga gånger. se mitt film klipp här under :)


December är inte optimalt men har du tur får du några fina dagar. jag har varit där i nov och då var det varannan dag sol!

filmen är från mitten av mars
 
Last edited:

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Jag hyrde på teneriffa, man får leta runt lite för där är ganska stor prisskillnad på dom olika ställena där man hyr :tummenupp
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
En svensk som driver en firma som fokuserar på vinterförvaring i Spanien mm samt hyr ut hojar i just Malaga: http://sportgaraget.se/news_1.html

Annars finns Grevens Racing Adventures också som kan transportera ner din hoj och även BC här på forumet. Så det finns alla möjligheter att sköta allt via svenskar och kanske framför allt köra med egen hoj osv = lite tryggare kanske.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Jag flög ner till Malaga och körde enduro där med http://www.torotrail.co.uk/ , har aldrig kört enduro förut men det var jätte skoj!!, jag kan helt klart rekommendera att göra det i spanien!

Det är ett het tips från min sida!, om du vill testa något annat än landsvägs körning.
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Ok... verkar intressant, både Sportgaraget och Torotrail... :tummenupp

Ja vägen Marbella-Ronda har jag spanat in, den ska köras! Såg en rolig skylt där: Spanienskylt.jpg

Det är visst smidigt att ta tåget från flygplatsen in till Torremolinos, tar ca en kvart. Var ett tag inne på att hyra hoj direkt på flygplatsen, men den hyrfirman har många missnöjda kunder läste jag...
Har bokat en FZ8 inne i Torremolinos hos
http://www.rentabike.org/
...blir fint d... är grymt sugen på denna resa... :tungan

Det är inte precis dyrt att flyga ner..., Arlanda-Malaga betalar jag 449 kr för. Hemresan några hundralappar till...

Jag vet att december inte är optimalt, men jag hoppas på ok väder iaf.

Jag planerar att resa med egna mc-kläder med, men hjälm tar jag inte med, det ingår i hojhyran. Hoppas bara den är fräsch...
 
Last edited:

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
håller med om hjälmen ,, man ska ta den som man e van med! .. det är inte roligt att köra hoj i flera timmar i en obekväm hjälm som spänner,trycker och skaver !
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Hmm..., jobbigt... klart ni har en poäng med hjälmen där men... jag ska resa med bara handbagage o då får jag nog inte med hjälmen...
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jaha, på söndag far jag till Malaga.
Känns riktigt gott o det ska bli så gött att köra lite hoj i solen...:)
Väderprognosen ser lovande ut.

Jag ser fram emot fina vägar, sol och ljus och mycket avkoppling. Jag tycker november är mörk nu...
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Härligt! Själv funderar jag på teneriffa i jan/feb, har kört 3år på gran canaria, så man börjar tröttna lite på dom vägarna.
hittade: http://www.canariasmotorent.com/ som hyr ut bla ktm duke 690 -14, måste ju vara perfekt för vägtypen på kanarieöarna, nån som har nån erfarenhet av den uthyraren?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top