Hallå Egmont, när får vi en SH-app?

Vill vi ha en SH-app?


  • Antal röstningar
    0

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
En app som innehåller allt en hojåkare behöver?
Vad vill folk ha, jag gör en poll, men ni kommer med förslag på innehåll tycker jag.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Kartor på rekommenderade vägar. Integrering mot maps där man kan markera en vägsträcka som ovanligt trevlig.

Kalenderfunktion med påminnelser om bandagar träffar etc.
 

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
västerås
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
En kartfunktion där "alla" handlare/verkstäder finns utmärkta, kanske även dom mer populära Mc-fiken, eller fik som är lite mer intressanta generellt.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
en live-karta (typ gps) där man kan se andra sporthoj.com'are som använder samma app hade vart ball ;) självklart ska man kunna välja om man vill synas eller inte. Risken är ju dock överhängande att lokal trafikpolis tankar hem appen tyvärr, så man bör nog endast använda den på fikaturerna.

Kanske ha nån disclaimer som uttryckligen säger att appen ej får laddas hem eller användas av någon som arbetar för polismyndigheten :D
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Möjlighet att varna vid t.ex grus på vägen och sån skit.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
En jag har fått stopp och behöver hjälp NU knapp, med positionsangivelse.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Blåljusvarnare så att man kan hålla sig ur vägen när det kommer en ambulans/brand/polisbil farandes eller om det är nån incident (laserdome) inom 5 min håll. :hihi
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
En SH-app skulle väl medföra ännu mera reklam. Har man pengar över till att utveckla en app - ta bort lite reklam istället.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag hade tänkt mig en reklamfri app, den får gärna kosta sju spänn.

Jag kan nog tillochmed lägga en tia, men vi är ganska få som skulle köpa den, eller ens veta om dess existens, så jag tror det blir svårt att finansiera så, utan att reklammängden på sh ökar, något som jag klarar mig bra utan. Men visst, något i stil med Waze där man kan sätta ut varningar, be om hjälp, tipsa om fik, markera bra sträckor osv, där allt utom "behöver hjälp" och "fara" behöver verifieras av säg 5 användare på 14 dagar annars försvinner de igen för att slippa fulreklam o sånt. Men samtidigt - då finns ju redan Waze, det är bara att skapa en sh-grupp där...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Bra, fler seriösa inlägg vore fint, positiviteten sprudlar och det snöar inte ens.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Vore smutt med en app som ser ut ungefär som trafikappen Waze. Att man kan se var kompisar är och man kan lägga ut varningar, samlingsplatser vid körningar, fikaställen, bra verkstäder, butiker mm. Samt givetvis en forumdel oxå.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
prisjämförelser på hojar o kända fel skulle ju inte vara fel. typ bikes begagnatbibel
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
En Facebook/Instagram-ripoff med allt användargenererat bladder hade varit najs.
Typ Tapatalk fast tusen gånger bättre alltså.
På Windows Phone.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
En kartfunktion som listar närmaste bensinstation oavsett vilket företag det är och en funktion där kex som vill åka bakpå listas upp och visar vart dom befinner sig.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vill inte vara negativ, men det ser dåligt ut med en special-app enbart för SH. Tyvärr. Sporthoj har inte nog med data för att fylla en app med låt säga rutter mm. Sporthoj är i grunden ett forum, och för det finns redan en mycket bra app, Tapatalk.

Att förresten skapa en app som alltid ska vara uppdaterad med senaste innehåll av X, inkl koordinater, öppettider, info mm är ett heltidsjobb och jag är säker på att en sådan tid inte finns och det kommer oavsett om någon gör det inte vara en gratis-app.

För mer MC-inriktade appar så kan jag rekommendera SMC-appen iaf. Den har väldigt mycket innehåll om vad som händer i Sverige, samt finns det väldigt många rutter som folk tipsat om men även som SMC genom åren samlat ihop och nu finns digitalt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top