Det bästa från 2 världar.

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Japp då vart min s1000rr såld och jag har införskaffat 2 nya cyklar istället.
En ktm 690 smc-r och en st yamaha R6.

Är sjukt nöjd med båda cyklarna och känner att jag kommer ha kul med dom på 2 helt olika sätt:)..

Är det nån som tänker likt mig och har satt ihop en liknande kombo:)?

Tack för allt sällskap yzfr1 som hjälpt mig hämta 2 hojar på mindre än 1 vecka :):yoparty
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Med en lägre budget, men ja. Splittade cash för en blackbird så det blev 2 cyklar i stället, en gata en grus.
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
har kört cross innan men aldrig motard. Fantastiskt kul hittills. Och det fina är att man inte behöver sakna räcern heller:)… gjorde som du, splittade.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Japp då vart min s1000rr såld och jag har införskaffat 2 nya cyklar istället.
En ktm 690 smc-r och en st yamaha R6.

Är sjukt nöjd med båda cyklarna och känner att jag kommer ha kul med dom på 2 helt olika sätt:)..

Är det nån som tänker likt mig och har satt ihop en liknande kombo:)?

Tack för allt sällskap yzfr1 som hjälpt mig hämta 2 hojar på mindre än 1 vecka :):yoparty

Jag förstår hur du tänker, har en KTM 690 SM och en Suzuki GSX 600-R. I love them both. :)
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Tack själv kompis

Superhoj till höstpris :tummenupp!

.............................................Men jag glömde mina spännband i skåpbilen:huvet. Hämtar du dem i morgon ?
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag har roligt med mina hojar och jag älskar dem alla. Jag är glad att polygami är tillåtet när det gäller motorcyklar. :brynad
 

Ohlson89

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha R1, KTM motard
Tänker också lite likt dig, Kör Retta och en ktm 640.
Ställde på min ktm nu i måndags för och kunna njuta av det goa höstvädret och vad händer två dagar efteråt!?
Jo topplockspackningen pajar. :gråta:gråta
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Tänker också lite likt dig, Kör Retta och en ktm 640.
Ställde på min ktm nu i måndags för och kunna njuta av det goa höstvädret och vad händer två dagar efteråt!?
Jo topplockspackningen pajar. :gråta:gråta

Japp lagen om all jävlighet. Hoppas du får ordning på det. Skulle vara kul och bli några motards i Varberg :)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag tänkte lite likadant... Men som vanligt när man tänker så går det åt helvete.

En r1200GS då jag o tjejen brukar avverka sissådär 1000 mil om året runt om i Europa, skönt att ha när man ska använda hojen som rent transportmedel här i krokarna med, man kan ju lasta ungefär 3 rum o kök, och så blir det mindre busåka. Att man sen inte alls känner hur fort det går när man kör den, så att man sjunger på "mahnamahna" i 150 på 70vägarna var en liten bieffekt jag missade.

En VFR400 för knix och ett par storbanor. Det höll i någon dag innan jag insåg att det var dags för lite motorrenovering. Några timmars mekande senare insåg jag att det var dags för motorbyte.

Nämenvafaaaan jag ska ha en baaaanhååååjj!!! - Köpte en ZX6R istället, som faktiskt funkade. Bara o byta styrlager - tuta o köra. Inte lika lämpad för t.ex tuvängen, men den var skitskoj på gröndal. Och nu har jag något att göra i vinter (meka o kitta perkele). VFR:en vart ju liksom över nu med, så under vintern letas det motor till den och sedan blir den tjejens banhoj.

Z500 -81 Köpte när förra mittemellanhojen var på garantirep (en fz-8), visste att den skulle bli borta länge så lika bra o handla något billigt att lattja med. Den är bulig som fan o läcker lite olja, och ingen annan verkar vilja ha den (har legat ute på annons för evigt), så jag får väl behålla den då. Den låter häftigt iaf.

För övrigt så visade det sig att kopplingen i GS:en var sopslut när jag köpte den, så även den är lämnad på garantireparation nu, så nu sitter jag med en f800gt istället, som lånehoj dock. BMWs version av hojen jag var så trött på att jag tillslut bytte in den för hälften så mycket som jag köpte den för förra året... :glömdet
Nåväl, försäljaren tog bra hand om ärendet iaf och löser problemet, blev nästan påprackad lånecykeln och de löser ju problemet, och helt utan tjafs!
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top