Byta koppling, Suzuki Intruder 1400 -99

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
Tjenare.

Kompisen har en suzuki intruder 1400 -99 som han måste byta lameller på. ska man passa på att byt aallat då? lameller,stålskivorna och fjädrar? eller är det bortkastade pengar att byta stålskivorna också? blir lite billigare om man skippar stålskivorna. är det mycket jobb att byta? har bytt på min kawasaki zxr 750 -89 och det var väldigt lätt. är det bara att ta bort högra motorkåpan sen lossa bultarna till fjädrarna och ta ut skivorna? kom gärna med tips annars hur man ska gå till väga

hittade detta kittet:
http://www.ebay.de/itm/Suzuki-Intruder-VS1400-Kupplung-komplett-/291260917032?pt=DE_Motorradteile&hash=item43d080e528
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Byt stålskivorna också. Lite beroende färg på dom iofs men gillar inte att skruva är det dumt att vara snål. Låt lamellerna ligga i oljan som ska anvädas sen över natten innan. Svårare är det inte.
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
okey. då gör vi det med. har ud bytt koppling på en sån här motorcykel nån gång?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Förtydligade rubriken.
Mitt vanliga tips till TS inför jobb som detta. Läs/följ servicemanualen hur det hela ska gå till. Sparar mycket jobb. Där brukar tex stå hur man tillståndsbestämmer och mäter upp stålskivorna, plus mycket mer.

/J
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
tack så mycket. kompisen ska beställa en haynesbok för intruder 1400 men tänkte bara om någon har gjort detta jobb innan så jag vet om jag kan ta på mig jobbet eller inte. om det är likvärdigt min koppling
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top