Trycka canvas?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tänkte trycka upp lite egentagna kort på canvas, någon som har tips om bra och billiga ställen?

Svenska crimson.se tycker jag är ganska dyrt (dryga tusingen runt 60x90cm), estniska http://www.picturehappy.ee/en/canvas/ har drive på 38 Euros för detsamma.

Någon som kan tipsa?

:)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Känns inte så dyrt med tanke på att du får en canvas monterad på ram.
Det är förmodligen inget fel att beställa direkt från Estland. Du kanske får vänta någon dag extra.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Känns inte så dyrt med tanke på att du får en canvas monterad på ram.
Det är förmodligen inget fel att beställa direkt från Estland. Du kanske får vänta någon dag extra.

Hade det bara varit 1st så hade det nog varit värt det, men sparar gärna några tusenlappar, hade tänk runt 5st :)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Hade det bara varit 1st så hade det nog varit värt det, men sparar gärna några tusenlappar, hade tänk runt 5st :)

Då hade jag gått på firman du själv hittat i Estland. Tror det bli svårt att slå det priset.
Jag skulle kunna lösa print till dig, men då får du montera det själv. Tror det är värt pengarna :)

Frakten blev ju lite jobbig:
84.36 EUR
(6-14 working days)
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Då hade jag gått på firman du själv hittat i Estland. Tror det bli svårt att slå det priset.
Jag skulle kunna lösa print till dig, men då får du montera det själv. Tror det är värt pengarna :)

Frakten blev ju lite jobbig:
84.36 EUR
(6-14 working days)

Frakt behöver jag bara betala inom Estland (jobb) :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag beställer i stort sett alla mina stora bilder från Crimson. Och brukar vara nöjd. Men visst, de brukar inte vara billigast på en sån sak som canvas.

Fuji Direkt brukar ha erbjudanden och vara billiga ibland. http://www.fujidirekt.se/

Skulle någon beställa från esterna så är jag nyfiken på resultatet.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det där är något jag oxå tänkt på. Varför leta tavlor när man kan göra så coola egna med foton. Visserligen är jag lite inne på att måla mina egna tavlor då jag redan gjort en på canvas som jag blev nöjd med.
Allt beror ju dock på vad man fixar för coolt foto, har funderat på extremförstoring där man verkligen måste veta vad det är för att verkligen se vad det föreställer.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Nu är det förvisso väldigt länge sedan (10 år sedan?) men en kille här på forumet jobbade på ett större tryckeri och han fixade skitfina Canvas till mig och om jag inte minns fel så pyntade jag runt 300:- styck för dem, på träram. En annan kille fixade också riktigt bra fotoutskrifter för hundringen styck, eller om det var samma kille...

Det fanns inget om det i min inkorg så antingen har jag raderat det eller så var det före någon av krascherna, så det hjälper nog inte ändå :D


Btw, om jag får låna tråden lite; Någon tipsade förut om nån sida där man kunde beställa dekor till bilen från typ Kina eller nåt, väldigt billigt. Någon som vet vad det var för sida?
 

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Bromma
Hoj
CB1000ra
Du bor ju i norrköping, där har du Gigantprint. dem kan säkert hjälpa dig. Kolla annars med Big image
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Du bor ju i norrköping, där har du Gigantprint. dem kan säkert hjälpa dig. Kolla annars med Big image

Gigant kör väl bara företag?


Fick någon reklam att första beställningen på foto.ICA.se hade 30% rabatt, någon som testat?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
För den som verkligen vill snåla såg jag ett bra "knep" för ett tag sedan.

Man lånar en projektor och projicerar bilden man vill ha på tyget, sedan är det väldigt lätt att måla bilden själv. Det blir så stort som projektorn klarar och man har duk till.
Hade själv tänkt göra så nån gång man får handen ur.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://foto.ica.se/ har 50% rabatt på canvas fram till imorgon, beställde 2st 50x75cm Lyx för 1000kr sammanlagt.

Får se om man blir nöjd :)
 

speeding

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
YAMAHA YZF-R125
Jag har testat tre olika leverantörer och för att spara pengar valde jag självmontering nyligen hos CanvasofSweden.se med tanke på att det är väldigt enkelt att montera själv. Finns ju även monteringsvideo hos dem!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top