Nostalgitråd

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Satt i går och fikade några timmar med en äldre gentleman. Hade just köpt och lastat hans sista racehoj. Gubben hade börjat köra hoj -48, hade racat i Hedemora TT och kört långt in på 90-talet. Vi har väl alla varit med om sånt som etsat sig fast i minnet och som vi tycker är kul att berätta om. Så vad tycker ni om en tråd för gamla MC-minnen.
Ordet är fritt.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Året var -99, jag köpte en ny MC för första gången! Det blev en svartgul Suzuki GSX-R 600 -99, Min kompis hade veckan innan köpt en helt ny Yamaha R6 -99 :) Vi hade hört att dom hade fått in en Yamaha R7 på Bike Trollhättan. Vi bestämde på några minuter att vi skulle åka ner och åtminstone få provsitta den innan chansen försvann! Sagt och gjort, vi hoppade upp på våra 600cc hojar och började bara att köra och köra. Vi visste inte ens vart butiken låg. Det skulle komma att bli den bästa hojdagen i mitt liv :) Vi tankade fullt 5 gånger på en och samma dag, stannade till och åt på 3 olika vägkrogar och det bästa av allt var ju ändå att få se en Yamaha R7 Live :kär Totalt 97 mil fick vi ihop på några väldigt glädjefyllda timmar.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag var sjutton, kompisen hade en vecka gammalt hojkort. Vi försökte hyra varsin Dominator med bara ett körkort på Honda Vanadisplan. Det funkade inte, så vi hyrde en Goldwing istället. Det stod en Honda med ovalkolvar och snurrade på ett podie, den gick också att hyra.

Sen körde vi till Danmark och sent på kvällen i Köpenhamn "tävlade" vi med en sporthoj mellan rödlysena, och hamnar mitt i en Goldwingträff som cruisade lugnt och stilla med hundratals lampor och ödsligt sprakande intercomanläggningar, vi låg ihopkrupna i hundra blås genom karavanen.

Gissa året:)
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F

Ihopkrupna på en Goldwing ?

Låter i så fall som någon av de gamla modellerna GL1000 eller GL1100, innan de blev de stora touringlok de är idag.
GL1000 ska ha varit i produktion från 1974-1979 och GL1100 från 1980-1983.

Men Honda Dominator kom inte förrän 1988...


Så ni påbörjade er resa 1983 och kom tillbaka 1988 ?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top