MotoGP 2014: Motul Grand Prix of Japan

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men idag imponerade Lorenzo stort och i gammal god robocop-stil, jag undrar jag om inte vi ser den blivande VM-tvåan överst på pallen idag?

Det blir onekligen en intressant säsongsavslutning. Dani hatar Ph Island, Jorge kommer aldrig riktigt överens med Sepang (även om han aldrig gör ett bottennapp) och VR är ingen större anhängare av Valencia. Kan detta spela in...?

Någon som hörde uppvisningen med RC166:an i bakgrunden efter prispallen / före intervjun...? Radsexa låter hyfsat mysigt vid 20000 rpm...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Kanske fel tråd, men blir det några nya hojar till nästa år så man tekniskt kan bli lite road igen. Inte bara förlita sig på "action" mellan förare?ß
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Kanske fel tråd, men blir det några nya hojar till nästa år så man tekniskt kan bli lite road igen. Inte bara förlita sig på "action" mellan förare?ß

Det som troligtvis kommer göra störst skillnad nästa år är däcken när Michelin blir huvudleverantör.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det som troligtvis kommer göra störst skillnad nästa år är däcken när Michelin blir huvudleverantör.

Bara på måndagar. Ingen kommer att rejsa Michelin förrän 2016.

Vad gäller nya hojar så lär väl både Suzuki och Aprilia dyka upp. Om det kan öka underhållningsvärdet återstår att se.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Lorre börjar likna sig själv igen. Grattis till MM. Jag hoppas att någon kan ta upp fajten med honom på riktigt nästa säsong.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lorre börjar likna sig själv igen. Grattis till MM. Jag hoppas att någon kan ta upp fajten med honom på riktigt nästa säsong.

Hade inte Lorre varit i dålig form i starten av säsongen hade MM nog haft en bit kvar till titeln nu, vågar jag påstå. Jag ser definitivt fram mot nästa säsong, fler förare och fler ekipage som eventuellt kan vara med i toppen.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Gillar inte Jlo även om hans attityd blivit bättre. Men jag hoppas för allt i världen att Rossi blir tvåa. För nästa års VM.. Lite som att ha Forsberg med i båset, kanske inte längre bäst men jävligt bra och trygghet. Men sen har ja hållt på Rossi efter Mick (även en sväng på goda Macoy), jag tror att Rossi har några år till som topp 5. Motivation är en annan sak. Därav hoppas ja att Rossi är VM 2 detta år och avslutat 2015 som 1a och pensionerar sig.

Han har kontrakt t o m -16 och verkar inte ha några planer på att lägga av, som tur är:tungan
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Han har kontrakt t o m -16 och verkar inte ha några planer på att lägga av, som tur är:tungan

Det är sant! MEN vad gör Edwards? När går hans kontrakt ut? Just saying:) givetvis hoppas jag på fler år med Rossi men 1vm titel till hade suttit som ett smäck och sen pensionera sig:)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det är sant! MEN vad gör Edwards? När går hans kontrakt ut? Just saying:) givetvis hoppas jag på fler år med Rossi men 1vm titel till hade suttit som ett smäck och sen pensionera sig:)

Edwards sa väl tror jag mer eller mindre utan nått officiell känd anledning stopp i somras och ska väl möjligen köra avslutningen på Valencia. Tror han gillar livet runt i depå för mycket för att lägga av helt och klamrar sig möjligen fast 2015 som däcktestare åt Michelin!!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är sant! MEN vad gör Edwards? När går hans kontrakt ut? Just saying:) givetvis hoppas jag på fler år med Rossi men 1vm titel till hade suttit som ett smäck och sen pensionera sig:)

Tar ha hem titeln nästa år kommer han bara att bli ännu mer motiverad att fortsätta, tror jag iaf! Att han skulle lägga ner körningen om han vinner finns inte på kartan, inte så länge han känner att han är med där uppe. Tror även att yamaha är rätt angelägna om att behålla rossi så länge det går:tummenupp
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Det är sant! MEN vad gör Edwards? När går hans kontrakt ut? Just saying:) givetvis hoppas jag på fler år med Rossi men 1vm titel till hade suttit som ett smäck och sen pensionera sig:)

Edwards körde för ett lite mindre team, med lite mindre ekonomiska resurser. Det var nog en del av anledningen.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Edwards sa väl tror jag mer eller mindre utan nått officiell känd anledning stopp i somras och ska väl möjligen köra avslutningen på Valencia. Tror han gillar livet runt i depå för mycket för att lägga av helt och klamrar sig möjligen fast 2015 som däcktestare åt Michelin!!

Ja. Poängen var att ett kontrakt är inte pp liv och död utan går att bryta. Det är väl inte IS? :rolleyes:
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tar ha hem titeln nästa år kommer han bara att bli ännu mer motiverad att fortsätta, tror jag iaf! Att han skulle lägga ner körningen om han vinner finns inte på kartan, inte så länge han känner att han är med där uppe. Tror även att yamaha är rätt angelägna om att behålla rossi så länge det går:tummenupp


Säger inte emot och håller med dig! Det hade varit roligt! Kanske skulle avsluta hos Honda dock:tummenupp Yamaha är :7peta och för killar som hänger vid mojjen där:tuttar finns.. "R1 är ju värdens snabbaste och bästa hoj för alla "mc intresserade"" :rodnar
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Säger inte emot och håller med dig! Det hade varit roligt! Kanske skulle avsluta hos Honda dock:tummenupp Yamaha är :7peta och för killar som hänger vid mojjen där:tuttar finns.. "R1 är ju värdens snabbaste och bästa hoj för alla "mc intresserade"" :rodnar

Fan nu är du ute å slirar rejält, rossi på en honda:7peta:hihi
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Säger inte emot och håller med dig! Det hade varit roligt! Kanske skulle avsluta hos Honda dock:tummenupp Yamaha är :7peta och för killar som hänger vid mojjen där:tuttar finns.. "R1 är ju värdens snabbaste och bästa hoj för alla "mc intresserade"" :rodnar

Nej inte Honda, Yamaha är mycket trevligare team enligt min uppfattning! :tungan

Det känns som att Honda styr förarna och teamen för mycket, med team order och krav mm. Enligt kommentatorerna på BTSport i helgen sa de att Honda teamet inte direkt firade så mycket direkt efter de fick VM titeln, utan att personerna i teamet snarare hade känt att pressen på att att få titeln var avklarad, att pressen från Honda hade släppt. Även MM nämnde i intervju att pressen varit väldigt stort inför helgens race, och att det var svårt att köra bra på grund av det.

Därför tror jag aldrig Rossi kommer byta till Honda oavsett hur mycket han får betalt, det var ju därför han bytte till Yamaha från första början. :tummenupp
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Därför tror jag aldrig Rossi kommer byta till Honda oavsett hur mycket han får betalt, det var ju därför han bytte till Yamaha från första början. :tummenupp

Äh det var ju bara för att bevisa att det inte var Honda som vann utan Rossi. Kan man vinna på en sådan kan man vinna på allt!! (Utom ducati och ev Kawasaki, som endast fick en pallplats i regn va?)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Marc :Bugar

Och Lorre är tillbaka så där Überexakt som bara han kan vara! :tummenupp

Det börjar mer och mer lukta episk 2015! :fakta
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top