Fireblade & Blackbird stulna ur förråd i GBG

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Har fått båda mina hojar, en CBR100RR-04 (röd/vit/svart) (XXT474), dvs hrc men med svart nederkåpa och en blå CBR1100XX-99 (BFN597) stulna.

De var placerade i ett förråd på en övervakad förrådsanläggning i GBG och de har försvunnit någon gång mellan den 14e juli och 4e oktober.

Bilder på hojarna finns på min sida.

Alla tips om hur man kan spåra dom eller hitta ev delar fån dom mottages tacksamt. Firebladen var oförsäkrad eftersom den stod på ett "säkert" ställe, så enda möjligheten att få tillbaks något av värde är att den hittas på ngt sätt.

Det stals även ett par racing-ställ av märket Dainese vid samma tillfälle. Ett blå/svart/silver och ett riktigt slitet tvådelat T-Age (svart).

MVH/Björn
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Hur kan det inte märkts om det var en övervakad anläggning? Vad försvarar sig de som har anläggningen med?

Ser jag något så hör jag självklart av mig.
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Jag var och pratade med dom idag när jag upptäckte att de var försvunna. De kan ju se mha kodinmatning etc vilka som varit på varje våningsplan och när, men personen jag pratade med, som för övrigt var väldigt hjälpsam, visste inte hur länge video sparas och tidsspannet sedan jag var där senast är ju några månader.
De skulle själva göra en polisanmälan.
Det skumma är att låset till mitt förråd var intakt och inget var uppbrutet, så det måste varit någon med kod till våningsplanet och en master-nyckel eller liknande. Det är inget vanligt smash/grab-jobb.

/Björn
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top