Hämta paket hos ombud eller få det utkört?

Hur vill du få dina paket?


  • Antal röstningar
    0

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag är typen som hellre åker ner till ombudet efter jobbet än att ta ledigt en dag för att sitta och vänta på ett paket som man inte vet när det kommer. Hur är ni föredrar ni ombud eller utkörning? :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hemleverans är kass. Beställde prylar från Louis som kom i måndags. Såg på DHL:s hemsida att de varit och knackat på dörren men att sakerna skulle till utlämningsstället. När frugan kom hem skickade hon över numret på AVIn som de lämnat. Efter jobbet åkte jag till utlämningsstället förgäves för självklart skulle inte sakerna finnas att hämta förän dagen efter.... Surt som fan att veta att sakerna stått utanför dörren men att jag nu tvingades vänta24 timmar på att de skulle bli tillgängliga igen...

Näe, leverans till ombud är det som gäller.

Beställde en annan sak från en firma i södra sverige häromdagen. 24 timmar och 19 minuter efter lagd beställning fick jag SMS om att paketet fanns å hämta på utlämningsstället.. :Bugar
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Leverans till jobbet brukar funka fint för mig alternativt till mitt ombud.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hemleverans, senast idag låg det ett paket på trappan.

Har sina fördelar att bo på landet.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hemleverans är kass. Beställde prylar från Louis som kom i måndags. Såg på DHL:s hemsida att de varit och knackat på dörren men att sakerna skulle till utlämningsstället. När frugan kom hem skickade hon över numret på AVIn som de lämnat. Efter jobbet åkte jag till utlämningsstället förgäves för självklart skulle inte sakerna finnas att hämta förän dagen efter.... Surt som fan att veta att sakerna stått utanför dörren men att jag nu tvingades vänta24 timmar på att de skulle bli tillgängliga igen...

Näe, leverans till ombud är det som gäller.

Beställde en annan sak från en firma i södra sverige häromdagen. 24 timmar och 19 minuter efter lagd beställning fick jag SMS om att paketet fanns å hämta på utlämningsstället.. :Bugar
Jag brukar alltid få det levererat till dörren när jag handlar utanför Sverige men inom EU, UPS skickar alltid till ombud så USA-grejer är inget problem.

Låg en lapp i min brevlåda idag där det stod att jag kunde hämta paketet hos ombud näst kommande vardag, alltså på måndag :huvet ...Men jag åkte ner till postcentralen och förklarade läget och så fick jag mitt lilla paket! :tummenupp

Jag summerar det som att det där med utkörning är ett jäkla miljöslöseri.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Brukar alltid få det beställt till ombud men då och då kommer det paket som faktiskt får plats i brevinkastet.

Jag har dock världens bästa brevbärare som faktiskt knackade på en gång. Han sa att istället för att behöva skicka ner det till ombudet för att det inte fick plats så kunde han lika gärna knacka på :)

Finns dock nackdelar med ombud också. Senast idag faktiskt så skulle jag hämta ut ett paket men ombudet stängde 20:00 :( Så nu får jag vänta till imorgon.
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Brukar ta med ombud men dom gångerna det blir hemleverans står det på trappen eller är halvt nerstucket i brevlådan. Alltid lika kul regniga dagar.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Är det inte UPS som försöker köra ut 3 gånger innan dom ger upp? Det är slöseri.

Är det utkörning ställer jag alltid det till mitt eller fruns jobb. Mindre saker har jag inget emot att hämta hos ombud men många gånger så hamnar det hos ombud först efter ett leverasförsök.
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Det är obligatoriskt inom Postnord att "söka" alla utlandspaket (DHL, tnt, fedex osv.) vilket resulterar i att leveransen i 9 fall av 10 blir vidarebefordrad till ombud.

Alternativen är att beställa till jobbet, direkt till ombud eller vara hemma mellan 7-16!
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top