Hjälp om man blivit blåst på en annons 100mil bort?

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tjena! Vill bara börja med att jag säkert är väldigt nojjig.

Men om det faktiskt skulle vara så att jag "gett" bort x antal tusen för en uppsättning fälgar till bilen till en tomte norr om Umeå, väster om Skellefteå..

Personligen skulle jag åka de milen för att prata med killen och få tillbaka mina pengar på ett eller annat sätt. Men det är ju lite drygt.. Jag vet ju själv när man köpt-sålt saker här på sh hur man blir bemött. "Jag har fått pengarna, tack" "kom grejerna fram hela" osv. Man är mån om den som köpt saker eller de som sålt till mig att allt funkar bra.

Om det nu skulle bära åt helvete, är det någon som vill åka och prata med en kille på 2X år i Lycksele? Givetvis mot ersättning bara ja får fälgarna!

Mvh Lundgren
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Köpt och betalat via blocket?
Då tror jag dina pengar är garanterade via dem.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Nja, annonsen ligger ute på blocket ja. Men jag skickade pengarna direkt till hans konto. :va

Fick tag på hans far nu som berättade att grabben har problem och det inte var första gången. Men far hans verkade väldigt bra och skulle prata med grabben... Jävla soppa..
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Nu så, magsjuka hade han fått och pengarna hade kommit in. Men jag nämnde för han att jag talat med hans far då jag blev orolig och att jag skulle åka upp till han om jag inte fick det han lovade. Avslutade smset med "krya på dig" för att dämpa tonen om "på hälsning"..

Svaret: "Då har du nog gjort bort dig tyväär. Skicka konto nr så får du tillbaka pengarna"

Antingen var ja hotfull eller så har han inte rentmjöl i påsen, personligen tror ja alt. 2. Speciellt efter att ha talat med hans far som berättade om liknande händelser!
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag gissar på att fälgarna inte finns och han inte vill ha påhälsning. Blev väl enklare att skicka tillbaka pengarna än att riskera att något där hemma "går sönder" och att man trillar i trappen...
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag gissar på att fälgarna inte finns och han inte vill ha påhälsning. Blev väl enklare att skicka tillbaka pengarna än att riskera att något där hemma "går sönder" och att man trillar i trappen...

Villig att hålla med. Väntar på mina pengar.. Fan första gången som jag blivit "blåst" på en annons och givetvis den med mest pengar..

Som hans far sa "hur mycket rör det sig om och när hände det?" Som sagt inte först gången han trollat med andra. Tillslut gör man det med fel människa.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Fel människa är de som inte åtgärdar en medveten blåsning.

Så kan man också se det!

Funderar på att sätta ett ultimatum, skicka ett sms med "Finns inte mina pengar på mitt konto på måndag" Sen är ja kluven på hur hårt man kan gå på innan det blir en björntjänst.. Vill ju gärna inte åka 200mil men blir ja tvungen tvekar jag inte.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Skicka kontonummret och skriv att du väntar dig pengarna till måndag. Har inte pengarna kommit tisdag morgon, så sök honom med en fråga.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Skicka kontonummret och skriv att du väntar dig pengarna till måndag. Har inte pengarna kommit tisdag morgon, så sök honom med en fråga.

Konto nr har han både från när ja skickade pengarna och även i sms.

Sök honom med en fråga? Hur menar du då??
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top