Polisen stal Johans hoj

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
:va Jag kanske missförstod ditt tidigare inlägg, tolkade "Hade det varit lika okey om dom hade ställt upp en upphittad stulen hoj framför hans bostad o sedan tagit honom för hojstöld bara för att han buskör?" som att du menade att polisen ställer en stulen hoj framför hans bostad i hopp om att han skulle dtra iväg på den.

Menade ett påhittat brott helt enkelt. Eeh valdigt OT nu, så släpper d.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Är en oreggad racehoj ett fordon? :va Borde inte den kunna kvala in som tävlingsredskap, som vilken fotboll eller golfklubba som helst? Och såna behöver mig veterligen inte ha vare sig regplåt eller trafikförsäkring.
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Är en oreggad racehoj ett fordon? :va Borde inte den kunna kvala in som tävlingsredskap, som vilken fotboll eller golfklubba som helst? Och såna behöver mig veterligen inte ha vare sig regplåt eller trafikförsäkring.

Det har frågat mig många gånger också, men tydligen är det ändå ett fordon vilket medför att man inte får en spänn på hemförsäkringen om den blir stulen. :gnissla
 

roffe.l

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
STÄUDD
Hoj
XR650L-94- BMW R 1200 GS 05, Kawasaki Ninja Zx-636r
Det vore bra om dem kunde ta alla dessa bilar som står uppställda och tar plats på parkeringar utan regskyltar men det bli väl för dyrt det kan stå bilar i månader här i Köping utan skyltar men inte fan visar sig polisen möjligt att dem setter upp sina band på bilarna för att visa att dem varit där men fördenskull försvinner inte bilarna
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det vore bra om dem kunde ta alla dessa bilar som står uppställda och tar plats på parkeringar utan regskyltar men det bli väl för dyrt det kan stå bilar i månader här i Köping utan skyltar men inte fan visar sig polisen möjligt att dem setter upp sina band på bilarna för att visa att dem varit där men fördenskull försvinner inte bilarna

Det borde väl bara vara att börja ringa polisen/kommunen om dem några gånger i veckan?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det vore bra om dem kunde ta alla dessa bilar som står uppställda och tar plats på parkeringar utan regskyltar men det bli väl för dyrt det kan stå bilar i månader här i Köping utan skyltar men inte fan visar sig polisen möjligt att dem setter upp sina band på bilarna för att visa att dem varit där men fördenskull försvinner inte bilarna
Det borde väl bara vara att börja ringa polisen/kommunen om dem några gånger i veckan?

Mitt tips - häll en skvätt olja under bilen, ring kommunens miljöinspektör och berätta att du hittat en övergiven bil som minsann läcker olja. Bilen kommer att vara borta inom några timmar, annars kan kommunen åka dit för miljöbrott...
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Mitt tips - häll en skvätt olja under bilen, ring kommunens miljöinspektör och berätta att du hittat en övergiven bil som minsann läcker olja. Bilen kommer att vara borta inom några timmar, annars kan kommunen åka dit för miljöbrott...

Det är klockrent och fungerar verkligen. :tummenupp
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Fördomsmode on: med hans gulliga tatuering på bröstet, och tidigare fängelsevistelse så är jag på polisens sida.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Utdrag från artikel i Folkbladet:

Folkbladet skrev:
Polisen betonade att motorfordonet av märket Yamaha beslagtogs eftersom det fanns brottsmisstankar. Utredningen handlade om motorcykeln var stulen eller ej.

– Nu är ärendet färdigt och ska vidare till åklagare för åtal. Misstankarna om att motorcykeln var tillgripen har bekräftats. Den stals i början av juli i Norrköping, säger Mattias Grenestam vid Finspångspolisen.

Fordonet har varit beslagtaget sedan den 28 september. Då åkte en polispatrull på Östermalmsområdet och upptäckte en motorcykel utan registreringsskylt. Patrullen uppger i förundersökningsprotokollet att det inte gick att identifiera mc:n.

– MC:n saknade originaltändningslås, ram och motornummer var bortskrapade och den bakre registreringsskylten saknades, säger Mattias Grenestam.

Finspångsbon hävdade att motorcykeln var till för banracing.

– Det spelar ingen roll eftersom den är stulen. Det var det vi misstänkte från början. Personen är även misstänkt för ett flertal grova olovliga körningar.

Vill man läsa mer får man klicka: http://www.folkbladet.se/nyheter/finspang/default.aspx?articleid=7420714
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Kille fick sina 15 minuter i rampljuset i vart fall - med namn, bild och allt, sökbart på internet.
Det är bara på SH vi är schyssta och kallar honom Johan.
Christoffer själv, han är sitt eget Flashback.
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Lustigt.. När jag läste första inlägget tänkte jag; "Lär ju finnas en anledning..."
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Som jag redan sagt - 100% rätt agerat av Polisen.

Jag skulle faktiskt vilja rikta ett stort tack till Polisen i Finspång för att en hojstöld utreds och nu ser ut att klaras upp. Ett föredömme som andra poliskårer bör ta efter.

Det tråkiga i denna soppa är ju att någon blivit av med sin hoj samt att denna clown svärtar ner orden "roadracing" och "banåkning". Jag tror inte för fem öre att hans avsikt var att åka på bandagar eller tävlingar. Med bortfilade ram- och motornummer...??? Knappast.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top