Liten smidig grussmiskare/lukta på blommorna-hoj

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag blev lite sugen på en hoj som man kan ta ut på slingriga grusvägar, skogsbilvägar och även lite överallt. Rena geggmoppar intresserar inte för ut i endurospåret ska jag inte.
Blev lite intresserad av KLX 250, de finns ju med insprutning från 2009 för inte så många pengar. Finns det några liknande maskiner man bör kolla på? Jag fattar att den inte kommer rulla till Mongoliet och tillbaka utan att knota men det spelar inte så stor roll.

Jag skulle nog egentligen klara mig på en 125:a men jag behöver kunna köra 100-vägar ibland och vill inte bli överkörd :död
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
mmm precis, jag hade nog köpt nån gammel 70/80 tals 250 till max 400cc å gjort en scrambler av den. e nog ultimata hojen, iaf när man pratar om coolhet.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Jag har en sån:) En DR 350 från -94. Modellen kördes i Paris-Dakar också. Inte för att dom hade så mycket blommor att lukta på där, men du hittar nog en för 10-12 tusen om du letar lite:banana:banana
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Har provkört en KLX 250, har för mig att det var en 2010.
Tyckte att den var riktigt snygg. Smidig hoj. Men trött :(
Räknade inte med att det skulle vara någon raket och upp till 80km/h så kändes den väl inte sååå klen (om man har låga förväntningar).
Vet att den gjorde över 100, men accelerationen från 100 och uppåt var lika spännande som att se på när färg torkar och från 80 till 100 var inte mycket bättre.
Hade förväntat mig att den skulle acca bättre upp till 100 åtminstone.

Provade vid något annat tillfälle en 2-takts 250 cross, den hade visserligen inte hastighetsmätare, men var en totalt annorlunda upplevelse. Inte för att jag räknade med att det skulle vara jämförbart, men ändå...
Var någon gång jag provade en 125 scooter med variator, KLXen kändes mer jämförbart med det. Fast KLXen är naturligtvis betydligt bättre utanför asfalten än en scooter. :)

Men som sagt KLX en var snygg och kändes smidig. Upp till 80 gick den godkänt. Den var rätt så tyst, så om du smyger omkring någonstans man inte borde köra är det mindre risk att någon hör att du är där för att skälla ut dig. Borde inte skrämma hästar eller dyl. Är nog det tystaste med förbränningsmotor jag har hört.
Troligtvis ganska bensinsnål, men körde inte tillräckligt långt för att behöva tanka.


Frågan är om inte en landsvägsreggad enduro hade varit något?
Om man har allt man behöver monterat så får man köra varsomhelst man får köra med en vanlig hoj och kommer man till något grövre än en vanlig grusväg så är det iaf inte hojen som sätter begränsningen.


De här tycker jag är snygga
http://www.youtube.com/watch?v=YM1JqBCo4xw

Titta på ovanstående klipp och säg att du inte blir det minsta sugen.
 

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
***
Hoj
Honda NC700X -2012
Honda CRF 250/450. 450 kan ju även fås landsvägsreggad. Jag hade en 06:a och den var riktigt jävla rolig. 52hp om jag inte minns fel. Gick så in i helvete.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top