Stora SPAM-tråden - Lägg in bedrägeriförsök och liknande här.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
www.youtube.com/watch?v=anwy2MPT5RE



Härmed startar jag en tråd som kan att hjälpa andra att inte gå på de bedrägeriförsök som hela tiden pågår på nätet. Förr var de ganska klumpigt skrivna, men på senare tid har de blivit skickligare utförda.

Det har också framkommit att en del användare här på sporthoj.com har blivit drabbade av en massa skräputskick trots att det varit e-postadresser som varit unika för sporthoj.com

Citerar Swedie

"Dock, förra veckan upptäcktes det att många medlemmar på Sporthoj.com fått spam till sin epostadress. Varav flera epostadresser visat sig enbart vara unikt registrerade för Sporthoj.com. När allt fler stämde in i kören, var det ju ett tecken om intrång på något sätt."


Därför startar jag denna tråden så vi kan hjälpa varandra att sålla bort oönskad spam.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Lägger här in det senaste bedrägeriförsöket jag fått - Kom idag

"Gällande ditt OKQ8 Visa-kreditkort ( 4118-24XX-XXXX-XXXX )

Kära kund,

Ditt Visa-kreditkort har spärrats då ett fel upptäcktes i din kreditkortsinformation.
Anledningen till felet är osäkert men för säkerheten har vi tillfälligt blockerat ditt kreditkort.
Du behöver uppdatera din information om för att fortsätta använda ditt kort.

För att lyfta spärren (begränsningen):
* Klicka här och följ stegen på skärmen.

Tack,
Kundservice.
Copyright © 2014 OK-Q8 AB"
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
"---------------------------------------------------
Skatteåterbäring för år 2013
Skattebetalare id: 533tlor85 ( )
---------------------------------------------------

Efter de senaste årliga beräkningarna av din skattemässiga verksamhet har vi bestämt oss för att du är berättigad att erhålla en skatteåterbäring på:

6120.00 SEK

Var vänlig och skicka in begäran om skatteåterbäring.
Det kommer att ta oss 3-4 dagar att bearbeta den.

Klicka här för att få åtkomst till formuläret för din skatteåterbäring.
"
 

LupusRex

Hårdrocksköttbulle
Gick med
19 Jun 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
Mean Streak 1500, XT600E
Lägger här in det senaste bedrägeriförsöket jag fått - Kom idag

"Gällande ditt OKQ8 Visa-kreditkort ( 4118-24XX-XXXX-XXXX )

Kära kund,

Ditt Visa-kreditkort har spärrats då ett fel upptäcktes i din kreditkortsinformation.
Anledningen till felet är osäkert men för säkerheten har vi tillfälligt blockerat ditt kreditkort.
Du behöver uppdatera din information om för att fortsätta använda ditt kort.

För att lyfta spärren (begränsningen):
* Klicka här och följ stegen på skärmen.

Tack,
Kundservice.
Copyright © 2014 OK-Q8 AB"

Fått exakt samma till två olika mailkonton. :arsele
 

LupusRex

Hårdrocksköttbulle
Gick med
19 Jun 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
Mean Streak 1500, XT600E
Fått samma mail, efterdyningar efter SH krashen?:mad:

Sporthoj i sig har väl aldrig haft nånting med mailen att göra. Någon har fiskat ut databasen med användarnas mailadresser och använder den som adresslista att skicka ut skräpet till.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Sporthoj i sig har väl aldrig haft nånting med mailen att göra. Någon har fiskat ut databasen med användarnas mailadresser och använder den som adresslista att skicka ut skräpet till.

Nu har du tänkt och dragit lite för mycket egna slutsatser:D
 

Zeif

Medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Kristianstad
Hoj
Yamaha YZF R6-12
"---------------------------------------------------
Skatteåterbäring för år 2013
Skattebetalare id: 533tlor85 ( )
---------------------------------------------------

Efter de senaste årliga beräkningarna av din skattemässiga verksamhet har vi bestämt oss för att du är berättigad att erhålla en skatteåterbäring på:

6120.00 SEK

Var vänlig och skicka in begäran om skatteåterbäring.
Det kommer att ta oss 3-4 dagar att bearbeta den.

Klicka här för att få åtkomst till formuläret för din skatteåterbäring.
"
Fått exakt samma jävla skit... Även OKQ8 mailet samt ett från "blocket"
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Något trams om bil- och MC-annonser som jag har ett svagt historiskt minne är tillbaka:
Billigt objekt, man frågar något, får världens längsta Google-översatta harang om något man inte frågat, och det börjar direkt diskuteras transportfirmor, UK och blablabla.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Och idag dimper detta ner i epost-lådan

Man kan säg vad man vill, men de blir bättre och bättre på sina försök !!!


Speciellt de sista raderna

"För att skydda ditt konto, vänligen tänk på dessa instruktioner:
* Dela inte ditt lösenord med andra användare.
* Logga ut och stäng Internet Explorer efter att du använt ditt onlinekonto, särskilt om du är i en offentlig miljö."

Så bra att de berättar detta för mig - Då är det ju dumt att ge dem mitt lösenord så de kan tömma mitt konto !!!

:D


"Kära kund,

OK-Q8 säkerhetsavdelning har nyligen granskat ditt konto och misstänker att en obehörig dator eller tredje part har haft åtkomst till ditt konto.
Anledning: Ändringar i din IP-adress och plats.

För att skydda dig har säkerhetsavdelningen på www.okq8.se tillfälligt spärrat ditt Visa-kreditkort.
Oroa dig inte! Ditt kort kan aktiveras omedelbart.
Du behöver bekräfta en del personlig information.

> Vänligen klicka här för att aktivera ditt konto.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär men vår uppmärksamhet är för att försäkra att både kunder och vi själva är skyddade i den mån det är möjligt från bedräglig aktivitet som för närvarande ökar inom elektronik.
För att skydda ditt konto, vänligen tänk på dessa instruktioner:
* Dela inte ditt lösenord med andra användare.
* Logga ut och stäng Internet Explorer efter att du använt ditt onlinekonto, särskilt om du är i en offentlig miljö.

Tack,
Kundservice.
Copyright © 2014 OK-Q8 AB"


OKq8 skriver följande på sin hemsida :

Lämna aldrig ut dina kortuppgifter


Har du fått ett e-postmeddelande där du ombeds lämna ut personliga kort- eller kontouppgifter? Då har du fått ett falskt meddelande som kallas för phising. Varken OKQ8 eller någon annan kortutgivare ber sina kunder lämna ut personliga uppgifter på det sättet. Vi vill uppmana dig att vara försiktig med att öppna e-postmeddelanden, klicka på länkar och öppna bifogade dokument när du inte är helt säker på vem avsändaren är.

Har du fått ett falskt e-postmeddelande och redan hunnit öppna det, klicka på länkar och/eller följt instruktioner ber vi dig att kontakta oss omgående på telefonnummer 08 – 506 811 10 så hjälper vi dig att spärra ditt kort, dygnet runt.

Du kan läsa mer om phishing här på vår ordinarie sida för säkerhetsinformation. Om du har frågor kring falska e-postmeddelanden är du välkommen att kontakta Kundservice 020-65 65 65. Vi svarar på dina frågor alla vardagar mellan 8-17 men du kan spärra ditt kort dygnet runt.
 
Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
och idag var det dags för detta !!!

"Kära kund,

Ditt kreditkort har spärrats då ett fel upptäcktes i din faktureringsinformation.
Anledningen till felet är osäkert men för säkerheten har vi tillfälligt blockerat ditt kreditkort.
Du behöver uppdatera din information om för att fortsätta använda ditt kort.

Vad ska jag göra?

För att lyfta spärren (begränsningen):
* Klicka här och följ stegen på skärmen :

http://www.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


NOTERA:
Om detta inte åtgärdas inom 72 timmar måste vi permanent spärra ditt Kreditkort då det kan användas bedrägligt.
Syftet med denna bekräftelse är att säkerställa att ditt kreditkortskonto inte använts bedrägligt.

-------------------------------------------------------------------------------
Det här mejlet skickades automatiskt så om du svarar kommer ingen att se det.
För att kontakta oss, logga in på ditt konto och klicka på "Kontakta oss" längst ner på sidan."
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Har fått två såna mail med.. :näsblod

Känns inte direkt tillförlitligt när dom hamnar i skräpposten och jag inte har nåt kreditkort :D
 

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Ort
Södertälje
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
Jag har fått samma mail från okq8. Dom kan gärna få spärra mitt kreditkort eftersom jag aldrig haft något kort reggat hos okq8. Så spärra på ni.

Fick ett mail från Swedbank också att mitt kort skulle spärras. Siffrorna i mailet stämde inte överens med dom på mitt kort så jag brydde mig inte så mycket. Och mitt kort funkar fortfarande. I mailet hade jag tydligen ett Visa och på mitt står det Mastercard, så inte många rätt där heller.

Fått ungefär samma mail från blocket som ovan med skillnaden att jag ska få tillbaka pengar för mina annonser där varorna inte blivit sålda. Problemet här är att jag inte satt ut några annonser senaste tiden.

Brukar alltid hovra med muspekaren över länken för att se vart den går och blir alltid överraskad att någon fortfarande klickar på dessa länkar efter all uppmärksamhet i media.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Swedbank Online skrev:
Ditt kreditkort har sp�rrats d� ett fel uppt�cktes i din faktureringsinformation.
Anledningen till felet �r os�kert men f�r s�kerheten har vi tillf�lligt blockerat ditt kreditkort.
Du beh�ver uppdatera din information om f�r att forts�tta anv�nda ditt kort.

Vad ska jag g�ra?

* F�r att lyfta sp�rren (begr�nsningen):
* Klicka h�r och f�lj stegen p� sk�rmen

Käre "Swedbank Online"....

Ditt bluffmail hade möjligen haft något större trovärdighet om jag hade varit kund hos Swedbank. Så spärra vad fan ni vill.... och fuck off.

E.g: Är det verkligen nån jävel som går på sånt här?
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Varning för avancerat Netflix-Bedrägeri
Rubriken är "Vi tycker det är sorgligt att säga adjö"

"Hej,

Vi avslutar ditt medlemskap precis som du ville , från och med idag den 15/12/2014.Du kan fortsätta att titta på filmer och tv serier fram till detta datum.

Om du har ändrat dig och vill forsätta använda tjänsten klicka här har för att titta på tv-serier och filmer utan avbrott. "


Här blev jag vid första anblicken tagen på sängen !!

Sådana här bluffmejl blir bara bättre och bättre. Sedan Sporthoj.com hade intrångsbesök dånar det in sådana här mejl - Därför anser jag att denna varning ska ligga under mc-relaterat så att så många som möjligt kan ta del av det.


http://hemsidapaendag.se/varning-fal...-fran-netflix/
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Mottaget idag, avsändare: kund-support-hjalp1@home-datacenter.se

Meddelande:

"Bäste kund, Swedbank AB arbetar aktivt för att skydda dig som kund och för att du ska känna dig säker när du handlar.*
Under uppgraderingen var det en ovanlig svarar kod från din bankkontouppgifter.*
För att säkra din Internetbank, måste du fylla i formuläret genom att klicka här:*"Uppdatera mina uppgifter nu"

Du kommer sedan att bli kontaktad av vår kundtjänst inom de kommande 48 timmarna."

Men va fan, kom igen alltså. Är det där det bästa ni kan åstadkomma era jävla nollor?.....
Vem i helvete går på sånt här skit?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top