Detta med mitt och ditt....

Nedro

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Årsta
Hoj
Triumph Street Triple R 2009 / Ducati ST4 99 - Såld
Alltså måste bara lipa av mig lite dessvärre. :4skrika

Kommer hem med tjejen efter en härlig vecka i Grekland.
Sol bad och allmänt jävligt gött. Men suget iom det är att man vill ju köra två hjuling! :huvet

Sagt och gjort vi anländer till lägenheten och ser att min MC står på gatan, glad att se mig. :kär

Lyckas övertyga flickvännen att givetvis så skall hon få duscha av sig flygdammet först och jag skall bara rasta och tanka upp MC:n inför måndagens tur till jobbet.

Låster upp min skrivbromslås med larm och lägger under sadeln precis som vanligt.
Men när nyckeln skall i tändningslåset så skriker en varningsklocka.
Nyckel läget är i "off" och inte locked.:confused:

Tänker att jag inbillat mig och skall säkerhets kolla. Inser då att hela "plastringen" där dessa markeringar är utsatta saknas. :näsblod

Står först och främst sjukt konfunderad och funderar över att så här såg den väl inte ut förra gången. När jag sakta men säkert inser att det är massor med märken runt och kring mitt tändningslås. Fan någon har försökt sno mitt hjärta. :gråta

direkt så görs en översyn av MC:n och det som jag kan konstatera i det lite dunkla ljuset är att det verkar vara åverkan kring tändningslåset och mitt styrlås är "knäckt". Fungerar iallafall inte alls längre och nyckeln går inte ens att få i "låsläge". :mad:

Nyckeln går iallafall enkelt från "off" till "on" och elen kommer igång som vanligt.
Lika så motorn. Hittade inga direkta synliga fel så vart en kort tur och den verkar gå som den skall. Tur i otoren kanske :tungan

Att folk inte kan skilja på mitt och sitt.... Hur svårt skall det vara....
Sedan numera kommer det ironiska på ett sätt hade det varit smidigare om de lyckats stjäla den helt. För numera sitter jag med en MC som iofs är körbar, men måste in till skadebesiktning, skall redan asap in på service. Vilket innebär massa extra problem och bekymmer för mig. (rent transport mässigt). När om de istället hade lyckats stjäla den skulle jag fått vänta några veckor, "slippa" service kostnaden, betalt samma självrisk och då även "sluppit" bekymret med vinterförvaring. :huvet

Första frågan är då skall man vara nöjd att man har den kvar, eller missnöjd över att idioterna inte lyckades sno den när de ändå höll på!?!?!?!? :3freak

Andra frågan som oroar mig är att de så fint (vad jag såg i det lite dunkla ljuset) mest gjort åverkan kring styrlås/tändningen och inte vält eller allmänt i övrigt förstört MC:n. Vilket då får en att fundera på att mitt larm kanske skrämde iväg dem denna gången, (fast lite måste de hållit på ändå med tanke på skadorna) men kommer de försöka igen och därför inte ville sabotera den mer?!

Usch förutom att det suger något att lämna värmen och komma hem till kalla Sverige där säsongen är mer eller mindre snart slut. Mötas av detta med strul och extra utgifter!!! :gråta

Varför skall folk helt enkelt inte bara kunna beundra eller njuta av en motorcykel vad är det med dem som säger att röra/sno är okey!?!

//Allmänt trött och grinig
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag hatar klåfingriga tjyvjävlar.
Jag hatar att man inte får slå en tjyvjävel allt vad man orkar, utan man ska säga fy och ringa länsman som lägger ner ärendet av brist på bevis och prioriteringar.
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...får är "dumma djur" på Gotland, när polisen kom och hämta en som jag fått tag på när han stulit min bil så sa han bara OK han har trillat och slagit sig ser jag.... OTUR och så log han och det kändes rätt skönt kan jag säga...


Jag hatar klåfingriga tjyvjävlar.
Jag hatar att man inte får slå en tjyvjävel allt vad man orkar, utan man ska säga fy och ringa länsman som lägger ner ärendet av brist på bevis och prioriteringar.
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Tyvärr är det lite väntat när man har en hoj som stått i en vecka på samma plats på gatan, jag skulle inte kunna sova med min hoj stående på gatan, tror inte ens min försäkring gäller om den står ute och blir stulen.
Skönt att det inte var större åverkan, vissa tjuvar sparkar ju ikull hojen om dom inte får igång den i ren frustration. :huvet
 

MrPontus

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR929RR
man får ju i stort sett skylla sig själv om man parkerar en motorcykel på gatan, jag är mer förvånad om den inte blir stulen.

för 10 dagar sedan tog jag 3 motorcykeltjuvar på bar gärning som hade brutit sig in i ett garage. Dom hade tyvärr redan hunnit att göra motsvarande skador som du har på din, men dom blev alla 3 tagna av polisen :)
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Alltså måste bara lipa av mig lite dessvärre. :4skrika

Låter likt det som hände för mig. Var i Turkiet när min inneboende polare ringde o sa att nån idiot varit på hennes hoj samt stulit min. Hennes blir inlöst men min hittas en knapp vecka senare med diverse skador. Då min är så ny blir den reparerad men jag önskar nästan att den inte hittades då den snart ska in på en stor service samt byta bromsar och snart däck samt att jag måste åka ner med den till skåne på vinterförvaring....

Men man får väl va glad att ens hjärta inte blir än mer våldtagen av dessa as till tjuvar. I mitt fall hittades hojen i ett låst cykelgarage i en fastighet en knapp km bort. Hädanefter blir det att parkera hojen på jobbet vilket då innebär att man bara kan nöjesköra o inte köra till o från jobbet längre :(
 

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR800 07
Min har dom varit på ett par gånger. En gång försökte dom bryta upp tanken för att slanga :va
Dock står det HISS (Chipad nyckel) på tanken och det verkar som det avbryter dom alltid. Några blev så frustrerad att dom släppte ut luften ur bakdäcket, men vi har kompressor på jobbet så det gjorde inget.
Önskade dock att jag hade villa med garage, skulle kännas lite lugnare, men det kommer med lottovinsten :hihi
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top