Tackar för mig efter redig smäll Läggesta 31/8

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Fiffan Burton! :zpy

Blev lite illamående av bilderna.
Jamenar, gaffeln var ju helt skev. :rolleyes:

Men allvarligt, galen otur och tur på samma gång.

Hur många millisekunder hade behövts för att du skulle hinna reda upp situationen?

Och hur lite krockvåld till för att du skulle stått som rookie i minneslunden?

:gnissla

Kämpa på med återhämtningen! :krama

Tänker på dig.

:hej

/e
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Kära nån, vilken vurpa, glad att du kan skriva här! :krama

(Men Xibalba har rätt, dom där ärren kommer bli mums på dig!! :kär)
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Liten uppdatering:

Bilsport MC löste in hojen till bra pris, var inga konstigheter, var helt nöjd trots att jag efter uppgörelsen kom på att jag glömde en hel del jag hade påkostat den med.
Nu är det bara skyddsutrustning kvar att lösa, var ingen brådska sa dom, kunde ta det när jag känner mig bättre.
Och skador på mig behöver lösas, är så jäkla mycket skador och saker saknas i sjukjournaler så jag funderar på hjälp av advokat.

Hemma över helgen nu, 20kg lättare, första besöket hemma sen olyckan.
2 mån, ändå känns det som jag var hemma igår, och det kändes lite skumt för under tiden på sjukhuset fick jag av någon anledning för mig att alla rum i lägenheten var åt andra hållet.
Säkert hallucinationer av morfinet eller nåt.

Fortfarande ont så in i helvete, käkar såna mängde tabletter att det utan problem skulle sänka en elefant he he

Har inte gjort en enda rehab övning ännu trots en månad på rehab och på torsdag blir man utsparkad, för att tiden jag får vistas där enligt avtal med landsting eller nåt tar slut.
lite tröttsamt, först ont så man inte kan röra sig, och sen belastningsrestriktioner så man inte får belasta nåt om man rör sig.
Surt, känns som man blev utskriven 1 mån för tidigt från sjukan och enbart varit förvarad på rehab :(


Som grädde på moset med 4 veckor kvar tills jag får träna på att gå, märkte jag att det gör mer och mer ont i ett knä...
Troligtvis trasigt ledband och korsband enligt ortopeden som beställde MR, dohhh!! förlängda restriktioner alltså :p

Känns som det blir fortsättning i rullstolen en bra bit in på vintern :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Liten uppdatering:

Bilsport MC löste in hojen till bra pris, var inga konstigheter, var helt nöjd trots att jag efter uppgörelsen kom på att jag glömde en hel del jag hade påkostat den med.
Nu är det bara skyddsutrustning kvar att lösa, var ingen brådska sa dom, kunde ta det när jag känner mig bättre.
Och skador på mig behöver lösas, är så jäkla mycket skador och saker saknas i sjukjournaler så jag funderar på hjälp av advokat...
Sluta fundera utan ta kontakt med en hyfsad försäkringsadvokat! Anledningen är kanske inte att Du misstror någon eller något, men då rehabilering, förlorad arbetsinkomst, ev invaliditet etc. förmodligen i slutändan kommer att bli mer pengar än hojen ska Du se till att få en ordentlig företrädare. Hur kan Du göra? Ja t ex:

1 - Läs försäkringsvillkor, både för hoj och hem, och kolla upp rättskydd. Du har med all säkerhet en kostnadstäckning upp till ett visst belopp i någon av dem.
2 - Är Du med i SMC kan Du nyttja Din gratiskonsultation hos en av deras jurister eller maila Maria Nordqvist för namn på en hyfsad jurist.

Nu tar ju rehab och försök att komma tillbaka mycket tid, när allt stabiliserat sig kanske Du skulle behöva någon form av hjälpmedel för att kunna köra eller ha ett bra (båt?)liv igen? Glöm då inte SMCs olycksfond, den är till för att ge medlemmar som råkat illa ut en chans att komma tillbaka.

Men som sagt - förhoppningsvis behöver det inte bli aktuellt i Ditt fall, men andra som råkat illa ut och läser Din tråd kan ju ha nytta av informationen!

Lycka till med Din fortsatta rehab och se till att dra i frågan med juristhjälp, ju förr Du kan ha bra hjälp med Dig desto enklare blir med all sannolikhet regleringen :tummenupp
 
Last edited:

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Uppdatering 2015

Bolaget har ersatt inkomstförlust och kostnader hittils och ska återkomma om ersättning för personskadorna, är kusligt tyst från dom när man mailar om frågor nu ;)

Vet inte alls vad det kan röra sig om i ersättningsväg, någon som vet vad det kan tänkas vara för antal nollor för frakturer och sånt?
Jag gissar själv att det inte är så mycket, hmm fast ärr har jag hört har gett en del, fast med andra slags olycksfallsförsäkringar.

Juridisk hjälp fick jag inte bekostat av dom, utan dom menade på att jag enbart har rätt till det om jag inte kan föra min egna talan vid regleringen, det kommer inte heller öka min ersättning med hjälp av advokat sa dom rakt ut, "du får det du har rätt till, varken mer eller mindre".

Skadorna då?
Fortfarande bunden till rullstolen men tränar på att gå, gör ont som satan lite överallt fortfarande och ska snart in och operera högerarmen igen eftersom det inte har läkt ihop.

Börjar svänga lite angående hoj nu, risken är stor att det blir mer hojåka... trots att höger ben och fot funkar lite si och så.... (Multistrada 1200S har kass bakbroms ändå :p ) men det blir nåt för 2016 att reda ut :)

Det var det, en mycket komprimerad uppdatering :D

Snart vår igen ;)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Uppdatering 2015

Bolaget har ersatt inkomstförlust och kostnader hittils och ska återkomma om ersättning för personskadorna, är kusligt tyst från dom när man mailar om frågor nu ;)

Vet inte alls vad det kan röra sig om i ersättningsväg, någon som vet vad det kan tänkas vara för antal nollor för frakturer och sånt?
Jag gissar själv att det inte är så mycket, hmm fast ärr har jag hört har gett en del, fast med andra slags olycksfallsförsäkringar.

Juridisk hjälp fick jag inte bekostat av dom, utan dom menade på att jag enbart har rätt till det om jag inte kan föra min egna talan vid regleringen, det kommer inte heller öka min ersättning med hjälp av advokat sa dom rakt ut, "du får det du har rätt till, varken mer eller mindre".

Skadorna då?
Fortfarande bunden till rullstolen men tränar på att gå, gör ont som satan lite överallt fortfarande och ska snart in och operera högerarmen igen eftersom det inte har läkt ihop.

Börjar svänga lite angående hoj nu, risken är stor att det blir mer hojåka... trots att höger ben och fot funkar lite si och så.... (Multistrada 1200S har kass bakbroms ändå :p ) men det blir nåt för 2016 att reda ut :)

Det var det, en mycket komprimerad uppdatering :D

Snart vår igen ;)

Vaneprydande ärr kan ge en del. Speciellt i ansikte men annars är det oftast inga högre summor. jag fick 10000kr för ett brutet nyckelben och en avsliten ac-led. Jag har fått 60k för en avsliten lillfingertopp som inkluderar 3% invaliditet. Det är ju helt klart plåster på såren åtminstone .)

Krya på dig så ses vi kanske på vägarna under 2016!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Vaneprydande ärr kan ge en del. Speciellt i ansikte men annars är det oftast inga högre summor. jag fick 10000kr för ett brutet nyckelben och en avsliten ac-led. Jag har fått 60k för en avsliten lillfingertopp som inkluderar 3% invaliditet. Det är ju helt klart plåster på såren åtminstone .)

Krya på dig så ses vi kanske på vägarna under 2016!

Jao, räknade inte med några fantasi summor heller, då lär det bli som jag trodde då, en liten men ej obetydlig skvätt, alltid nåt :)

Fast jag lever i alla fall, det borde ju räcka egentligen ;)

Tackar hojbroder! :)
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
jag var med om en ordentlig bil olycka Dec 2002 Sjukskriven 2 År.Kan skriva en bok om mina skador rehab m.m.
hela mitt Ansikte plus höger arm har jag endast titan i nu nuförtiden.Blev förtids pensionerad.)(jobbar nu).
jag har räknat lite och jag har liknande skada som du på ditt ben men jag har det på min höger arm. fick 47000:- för ärret på armen samt 190000:- för resten av kroppen.
Jag körde i jobbet och vi har If.
Men tjata och gnäll som fan att du har sjukt ont o Bla Bla,,(som du har så klart).
Sen får man något som kallas invaliditets ersättning.För du kommer säkert inte kunna göra samma saker med kroppen (benet-foten)som innan.
Du ska oxå va uppmärksam på att nu är du uppe i allt Rehab m,m men värsta tiden (psykiskt) var (är) när du börjar må lite bättre i kroppen då kan? skallen börja rota i allt som hänt och vad som kunde hänt.
Det är ju faktiskt ett Trauma du vart med om och blir för mycket för skallen för vissa (mig) :rolleyes:
Lycka till med Rehaben.Du kommer både se tuffare och bli mer ödmjuk mot livet. :tummenupp

!!!Jo kom på Kolla (om du har?) med din olycksfall försäkring, där måste du oxå kolla med ersättning. Man har rätt att få hjälp även där Glöm inte att kolla!! med alla försäkringar...:fakta
 
Last edited:

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
jag var med om en ordentlig bil olycka Dec 2002 Sjukskriven 2 År.Kan skriva en bok om mina skador rehab m.m.
hela mitt Ansikte plus höger arm har jag endast titan i nu nuförtiden.Blev förtids pensionerad.)(jobbar nu).
jag har räknat lite och jag har liknande skada som du på ditt ben men jag har det på min höger arm. fick 47000:- för ärret på armen samt 190000:- för resten av kroppen.
Jag körde i jobbet och vi har If.
Men tjata och gnäll som fan att du har sjukt ont o Bla Bla,,(som du har så klart).
Sen får man något som kallas invaliditets ersättning.För du kommer säkert inte kunna göra samma saker med kroppen (benet-foten)som innan.
Du ska oxå va uppmärksam på att nu är du uppe i allt Rehab m,m men värsta tiden (psykiskt) var (är) när du börjar må lite bättre i kroppen då kan? skallen börja rota i allt som hänt och vad som kunde hänt.
Det är ju faktiskt ett Trauma du vart med om och blir för mycket för skallen för vissa (mig) :rolleyes:
Lycka till med Rehaben.Du kommer både se tuffare och bli mer ödmjuk mot livet. :tummenupp

!!!Jo kom på Kolla (om du har?) med din olycksfall försäkring, där måste du oxå kolla med ersättning. Man har rätt att få hjälp även där Glöm inte att kolla!! med alla försäkringar...:fakta

Tack för info och att du delade med dig av din erfarenhet, det här är okänd mark för mig men jag känner igen mig i vad du skriver :kryckor :)
och tack så klart för dom vänliga orden :)
:shrules:hojbusa
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Tack för info och att du delade med dig av din erfarenhet, det här är okänd mark för mig men jag känner igen mig i vad du skriver :kryckor :)
och tack så klart för dom vänliga orden :)
:shrules:hojbusa

hur har de gått med dig nu? rehaben har gett resultat? blir de något mer hojåkande för din del?
 

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR800 07
Fy satans, det får mina 44 operationer att verka som en frisk fläkt.

Skönt att du långsamt men säkert är på väg tillbaka, lycka till.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top