Gopro 4 info släppt

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jaha det som jag väntade på kommer inte, 240, crap.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Den lär väl gå att filma med i 40 minuter innan den lägger av. Sen släpper de en 4+ nästa år. Apple style :hihi:4skrika
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
större sensor så kvaliten blir bättre trots bristen på sol som det ofta e här i sverige, samt att batteriet håller längre än 20 min...
 

Lillmark

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2013
Ort
Norrköping
Hoj
-07 Aprilia sxv
120fps i 720 :)

btw gopro börsnoterades i år, köpte några aktier när kursen va runt 40. skulle inte ha sålt...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
3 black + har ju redan 120fps/720.
har inte 4an mer så kan det kvitta för min del då det är 240 fps jag saknar.

och chippet som det spåddes (stämmer det nu?) att 4an skulle baseras på klarar ju 240/720.
 

Per_strand

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Märsta
Hoj
Honda CBX 750F -84
Såg promovideon häromdagen och blev ruggigt sugen! Den är inte så fasligt dyr om man jämför med Hero 3+ black edition. Dock följer ingen fjärr med till denna vilket hade varit en fördel enligt mig.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Synd att de inte inkluderat GPS. Men då hade väl batteriet tagit slut innan man ens hunnit slå på kameran...

Det känns som om GoPro blivit actionkamerornas iPhone. Trots att det finns konkurrenter med motsvarande eller bättre specar och funktioner kan GoPro sälja mängder med enheter till ett relativt högt pris då deras kameror mer eller mindre blivit standard och att det finns enorma mängder tillbehör.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Synd att de inte inkluderat GPS. Men då hade väl batteriet tagit slut innan man ens hunnit slå på kameran...

Det känns som om GoPro blivit actionkamerornas iPhone. Trots att det finns konkurrenter med motsvarande eller bättre specar och funktioner kan GoPro sälja mängder med enheter till ett relativt högt pris då deras kameror mer eller mindre blivit standard och att det finns enorma mängder tillbehör.

Du får gärna länka till tester, videos eller sidor där det finns en likadan kameratyp som är bättre är GoPro i praktiken. det skulle uppskattas.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Såg promovideon häromdagen och blev ruggigt sugen! Den är inte så fasligt dyr om man jämför med Hero 3+ black edition. Dock följer ingen fjärr med till denna vilket hade varit en fördel enligt mig.

Det hänger nog ihop med att man kan nyttja sin smartphone som fjärrkontroll.

Det känns som om GoPro blivit actionkamerornas iPhone. Trots att det finns konkurrenter med motsvarande eller bättre specar och funktioner kan GoPro sälja mängder med enheter till ett relativt högt pris då deras kameror mer eller mindre blivit standard och att det finns enorma mängder tillbehör.

Eller energidryckernas Red Bull :)
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Synd att de inte inkluderat GPS. Men då hade väl batteriet tagit slut innan man ens hunnit slå på kameran...

Det känns som om GoPro blivit actionkamerornas iPhone. Trots att det finns konkurrenter med motsvarande eller bättre specar och funktioner kan GoPro sälja mängder med enheter till ett relativt högt pris då deras kameror mer eller mindre blivit standard och att det finns enorma mängder tillbehör.

Du menar action kamerornas motsvarighet till Apple :)
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Du menar action kamerornas motsvarighet till Apple :)

ja men synar man dem ordentligt gällande specen så spöar de de flesta andra tillverkare av actionkameror rejält. nu pratar jag inte om nån enstaka funktion utan rent generellt, pris, funktion, storlek, användningsområde osv. (sen måste man ju ha i åtanke att folk generellt inte delar samma åsikt om detta,, så det går ju inte att säga att så är fallet för gemene man/kvinna.)

och har man en bra grundprodukt så är det ju självklart de inte lassar på alla coola funktioner de kan på en gång. de är ju inte dumma. snarare så att vi som konsumenter är korkade med vårat habegär inför varje ny version... jag hade gjort precis likadant om jag stått bakom en sådan grej. försökt mjölka konsumenterna på varenda krona jag kunnat...
 
Last edited:

Etil

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2014
Ort
Stockholm
Hoj
-05 Yamaha R1
jag tycker att de borde ha väntat med att släppa ut Hero 4 eftersom den verkar inte vara "klar". Den funkar, men det skulle vara bra om man kunde spela in i 1080p/240 fps så man kunde få rätt coola slowmo videos.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
jag tycker att de borde ha väntat med att släppa ut Hero 4 eftersom den verkar inte vara "klar". Den funkar, men det skulle vara bra om man kunde spela in i 1080p/240 fps så man kunde få rätt coola slowmo videos.

Du får nog läsa på lite vad underliggande hårdvara klarar innan du önskar dig "hittepå"-specs. Chippet som Gopro 4 bygger på klarar 720p/240 i likhet med nya iphone och inte mer om de inte toktrimmar upp det på något orealistiskt och magiskt sätt.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top