Stockholm Beer & Whisky Festival - Taste Experience - Vad får man inte missa?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jahapp... i morgon är det dags igen. I år har jag dock saknat inspirationen och har noll och ingen koll på vad jag bör passa på att testa eller vilka montrar som bör besökas. Tidigare år har jag haft minst fem förbestämda stopp på mässan men iår inget.. INte ens något "fokusområde"..

Så, ni som varit där eller skall dit, vad bör man inte missa?

Det enda jag snappat upp är att jag vill testa Nynäs Ångbryggeris Sotholmen Stout som lagrats på Mackmyra-fat. Samtidigt skall jag smaka av Midvinterbryggden som varit min "hus-julöl" de senaste åren.

Så, vad skall/bör testas?
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Testa ingången. Den ger många möjligheter till fortsatt njutning. Vänta med utgången, som regel får du hjälp dit om du spelar dina kort rätt. Ha tillräckligt på VISA-kortet för taxinotan hem bara, annars kan utgången leda till pankhet och sömn utomhus i alldeles för tunna kläder.

Lycka till!
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Strömsholms bryggeri, Närke och brew dog och st erik är några av mina favoriter.
OT brukar ha massa roliga jänkaröl.
Brukar bli rätt så full när jag är där så det är fullt möjligt att jag glömt några smultronställen.

För övrigt kan jag rekommendera SMÖF som i mitt tycke är en tusen gånger bättre ölmässa. Där finns de flesta kända och okända svenska microbryggerier representerade å så kan man svassa runt i träskor å glesbygdskavaj å fortfarande känna sig finklädd :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top