Hur mycket har ni pröjsat totalt i påställningsavgifter 2014?

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Hur mycket har ni betalat för era påställningar av er hoj under 2014?

Ser ut som jag har ställt på min totalt 20 gånger, dvs 1000 spänn då bara i påställningsavgift till Transportstyrelsen.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Av och påställningsbar + Svindyr sporthojsförsäkring.


Själv saknar jag framkåpa och clip-on styre så min försäkring är ju en femtedel så hög som på en sporthoj. :rolleyes:

plus 4/5 saknad respeCkt hos brewdarna.. :tuttar
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Kan customåkare och andra sittkissare hålla sig ifrån att svara i den här tråden?

Jag har ställt på kanske 15 ggr.

Hur gick det med det där att Transportstyrelsen skulle ta bort påställningsavgiften? Och, finns det nån lobbyverksamhet inom SMC för att få Transportstyrelsen att ta jobba bort systemfelet att man inte kan ställa av samma dag som man ställer på?
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
få Transportstyrelsen att ta jobba bort systemfelet att man inte kan ställa av samma dag som man ställer på?

Vilken upplösning på intervallet kräver du? Minuter, sekunder eller atomurs-ticks?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
6 påställningar. 3 tidig vår, 2 nu på hösten, samt en i Juni när den vart avställd för längre bankörning.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kan customåkare och andra sittkissare hålla sig ifrån att svara i den här tråden?

Jag har ställt på kanske 15 ggr.

Hur gick det med det där att Transportstyrelsen skulle ta bort påställningsavgiften? Och, finns det nån lobbyverksamhet inom SMC för att få Transportstyrelsen att ta jobba bort systemfelet att man inte kan ställa av samma dag som man ställer på?
Fräck nog för att köra nåt med orimligt dyr försäkring - fattig nog att inte ha råd. Plus uppfattningen att enbart plastraketer är 'rickTiga måtorrcyklarr', och alla som kör nåt annat är sittkissare.
Skit ner dig lille vän. Puss puss
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fräck nog för att köra nåt med orimligt dyr försäkring - fattig nog att inte ha råd.

För det första så är den avställningsbara försäkringen dyrare påställd. För det andra så kan jag årsförsäkra min för 12k och det är inte direkt någon jättesumma, men när jag personligen kört typ 300 mil gata i år, och på banorna gäller inte försäkringen alls. Varför ska jag då ha en året runt försäkring?

Det vore som att köpa ett kärnkraftverk när man behöver ett batteri.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
5 påställningar för min del, klart värt det dock då försäkringen kostar 67 spänn om dan.

Ang att man inte kan ställa på och av samma dag - av och påställning sker från och med den dagen man ställer på/av fordonet, om du skulle ställa av samma dag som du ställt på så skulle hojen alltså aldrig ha varit påställd.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
För det första så är den avställningsbara försäkringen dyrare påställd. För det andra så kan jag årsförsäkra min för 12k och det är inte direkt någon jättesumma, men när jag personligen kört typ 300 mil gata i år, och på banorna gäller inte försäkringen alls. Varför ska jag då ha en året runt försäkring?

Det vore som att köpa ett kärnkraftverk när man behöver ett batteri.
Njae, snarare ett vindkraftverk va? :) visst är avställningsbara försäkringar vettigt, men frågan är om f-bolagen ens kommer fortsätta vara intresserade av att erbjuda sådana när dom missbrukas kraftigt. Dom lägger nog hellre handläggningstid på skadereglering skulle jag tro.
Stör mig bara på attityden att kåpklädda literklubbor är det enda som gäller och alla andra hojar ska hånas,(helt efterblivet) men sån tror jag då inte du är peter, du verkar ju vettig!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top