Bygga motard av ktm exc HJÄLP!

Harrysson90

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2014
Ort
edsbyn
Hoj
Honda 450 -08
ja nu är det så att under vintern tänkter jag bygga mej en riktigt ståtlig slicksare men jag behöver hjälp.

i dagsläget tänker jag köpa en ktm 450 exc 08-10 (älskar utseendet) och sen vill jag då smälla dit ett motardkit MEN mina funderingar är följande:

Hojen
*är ktm 450 exc ett bra val? den ska användas som stunt/bakhjulshoj
*vad bör man tänka på innan man börjar åka på bakhjulet dagut å dag in?

Motardkit
*vart köper man billiga kit kompletta bolt on med bromsar och allt?
*har hittat beg mellan 3-13k men jag tycker vissa ser så smal ut, vad är dom bästa dimensionerna?
*vill gärna veta tre BRA märken och tre DÅLIGA så jag kan akta mej lite när jag ska köpa!

köpet är aktuellt NU så har nån grejer här inne på forumet så stig fram min herre :)


cross har jag åkt mycket och ägt många modeller men den bästa var en ktm 450 nagl 2010 enligt mej men därav en exc 450 som förstaval.

är grymt tacksam för svar från er räsernissar som kan detta :)
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Hojen:
*Ja, dom duger bra till att åka med på ett hjul.
*Byt olja och tanka, tror inte det behövs något annat men en mera insatt i ktm kanske vet bättre.

Motardkit:
*Blocket?
*3,5" fram och 4,5-5" bak är standard

*Smygreklam*
En polare har en exc 450 -12 som han har tänkt sälja, tror en annan polare har en '08 med motardkit och handbroms till salu
 

Harrysson90

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2014
Ort
edsbyn
Hoj
Honda 450 -08
blocket kollar jag typ var 5 minut :D
så 5" funkar utan svingbyte?
är lite rädd för allt under 2010 men det är helt klart en prisfråga! pris på 12an kan vara intressant men ta det via priv meddelande :)
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
5" funkar galant. Haft bla en exc 450 08a. ↨Gillade hojen mycket. Även haft en exc 500 12a, underbar när den fungerade.. Hade tyvärr mycket strul med den men när den gick så gick den jävligt bra :tummenupp
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Det finns en köp- och säljgrupp för motard på Facebook. Där brukar det dyka upp både kompletta hojar och delar till bra pris.
 

Harrysson90

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2014
Ort
edsbyn
Hoj
Honda 450 -08
Ska åka och kika på en 450 imorgon fredag som har motardkit redan, men vad tycker ni om originalbroms fram när man ska brumma gata? :fakta
 

Harrysson90

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2014
Ort
edsbyn
Hoj
Honda 450 -08
Det finns en köp- och säljgrupp för motard på Facebook. Där brukar det dyka upp både kompletta hojar och delar till bra pris.


jag har letat den gruppen men hittar bara sidor där folk gillar supermoto i allmänhet å inga köp å sälj :/
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Ska åka och kika på en 450 imorgon fredag som har motardkit redan, men vad tycker ni om originalbroms fram när man ska brumma gata? :fakta
Nu framgår det inte vilken årsmodell du ska kolla på, men på min EXC 450 -03 var frambromsen riktigt dålig. Den räckte till på grus, men på asfalt var den verkligen inget att hänga i julgranen. Jag rekommenderar varm att byta frambromsen. Helst både skiva, ok och pump, men originalpumpen kan funka om du inte har allt för höga krav.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top