Har ni börjat ställa undan hojarna för säsongen 2014?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Lämnade iväg hojen på vinterförvaring/service för en kort tid sedan i samband med att de sista bandagarna arrangerades lokalt här för säsongen.

Tog och lånade jag min morbrors hoj som jag tyvärr inte fick tid att köra särskilt mycket. Det var några fina dagar förra veckan jag avsåg köra en längre dagsetapp. Fick dock förhinder. Passade på att köra sista mc turen tidigare under eftermiddagen innan jag lämnade tillbaka den. Vädret ska bli sämre och jag kommer att vara bortrest rätt mycket under oktober månad.

Såg en del hojar idag som var ute och körde. Var kanske fler som tänkte samma sak?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Fortfarande fint väder ju. Däremot börjar det bli kallt i luften även när solen är framme, för att inte tala om när den gått ner. Måste skaffa mig ett allvädersställ så man kan förlänga säsongen ett par månader.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
kommer ställa in den i början av okt och ta fram i början av mars .... same procedure as last year , å många år innan dess
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Här ställ det aldrig undan. Har kört när det är soligt, skönt, torrt.......och -9 Celciusgrader och tvekar inte att köra när tillfälle ges. :tuttar:yoparty:rock:fyllisar
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Inte än, skall dra in den på årliga servicen och sätta på ett arrow slipon imorgon! sjukt taggad.

20 grader nästa vecka i götet??? :tummenupp:Bugar:banana
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Fy fasen. Körde till jobbet idag, och det var kallt som f-n.

Ställer nog in den inom nån vecka. Ändå sugen på att köra igenom lite service-grejer på den :)
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Nä inte än! Jag har ju beställt ny hoj som jag får ca två veckor in i Oktober. Så jag räknar med att köra ett tag till! Körde en skön runda vid nyår 2013/14 då hade vi hela +8 grader!
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
min hoj mår inte så bra :(((
 

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Broby
Hoj
Kawasaki A7 -68
Räsern står nu, ja. Ser inte riktigt att det är läge att pressa varvtider nu.

Ska besikta en gathoj på lördag. Jag försöker fortfarande övertyga mig om att det är en bra idé. Jag tror att jag ska åka bandagar med den. Blir fint med perforerat räserställ och 7 plusgrader...........
:dummer
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Inom en månad så ställer jag in den i lägenheten. Men än så länge har plastpåsar mellan två tjocktröjor fungerat som ett vettigt vindskydd på morgonen :fyllisar
 

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Inte än, men inte länge kvar nu.

Detta väder asså, megadepp :död
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vart avställd ett tag nu, blir det nån kanonhelg och jag orkar montera bättre däck för kallare temperatur så kan det nog bli nån hösttur!
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Nyligen innanför dörren efter en 22 mils runda (ärende).240 km/h de sista milen med hjälmen i kåphöjd på motorvägen hemmåt kändes himla befriande.Det blir en bitter väntan på nästa period. :gråta

Fler mil i år däremot jämfört med fjoråret men ändå så har väven i bakdäcket inte tittat fram ännu. :confused:
 
Last edited:

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Nej det är inte gjort ännu och håller det sig bara ovanför nollan så åker jag... Allvädersställ och bra skor samt handskar så går det bra :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Banliket står inklämt i mekrummet innanför garaget, men gathojen går fortfarande. Funderar på att skaffa en enduro att dämpa vinterångesten med, en lv-reggad tvåtaktare att jävlas runt på grusvägarna och endurospåren på hade ju vart nåt. :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top