Ang. nertid på Sporthoj.com

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
På andra sidan bron
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Hejsan!

.
.
Som tur är har Sporthoj.com lagrat lösenord med både hashning och saltning som standard. Det gör det oerhört svårt att göra något med de krypterade lösenorden som ligger i databasen.
.
.
Och jag som försöker dra ned på både hasch och salt................:3freak
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag skyller på det osäkra parlamentariska läget. :gnissla
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Plötsligt kan man förflytta sig fram och tillbaka mellan sidorna i en rasande hastighet :banana :brynad
 

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
På andra sidan bron
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Citerar Swedie

"Det vi oavsett varmt rekommenderar är att du byter ditt lösenord omedelbart. Har du använt samma lösenord på andra tjänster, rekommenderar vi såklart att du byter det på alla ställen."

Jo jag har faktiskt också läst Swedies inlägg och även det mailet som sade samma sak, men återigen varför?

Allt trams som jag skrivit här finns ju ändå till allmän beskådning, jag har inte lämnat någon som helst känslig information till sporthoj. Och jag har inte heller mina miljoner insatta på sporthojsbanken. Så vad kan hända?

Möjligtvis kan kanske någon komma på den smarta iden att kapa min identitet här på sporthoj och skriva något i stil med att "Sporthojar är löjliga alla borde ha en HD" då skulle alla utom möjligtvis Jörgen vilja kasta ut mig från forumet.

Men däremot skulle jag, om jag hade haft dålig fantasi att komma på lösenord på andra mer känsliga sidor ändra på dom sidorna.

Sen har ju Swedie använt både salt och hasch när han skrev ned våra lösenord så de är helt oläsliga, jag känner mig lugn på den punkten.

Undrar om han kör med badsalt......:crash
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jo jag har faktiskt också läst Swedies inlägg och även det mailet som sade samma sak, men återigen varför?

Allt trams som jag skrivit här finns ju ändå till allmän beskådning, jag har inte lämnat någon som helst känslig information till sporthoj. Och jag har inte heller mina miljoner insatta på sporthojsbanken. Så vad kan hända?

Möjligtvis kan kanske någon komma på den smarta iden att kapa min identitet här på sporthoj och skriva något i stil med att "Sporthojar är löjliga alla borde ha en HD" då skulle alla utom möjligtvis Jörgen vilja kasta ut mig från forumet.

Men däremot skulle jag, om jag hade haft dålig fantasi att komma på lösenord på andra mer känsliga sidor ändra på dom sidorna.

Sen har ju Swedie använt både salt och hasch när han skrev ned våra lösenord så de är helt oläsliga, jag känner mig lugn på den punkten.

Undrar om han kör med badsalt......:crash

Fast du svarar inte för alla medlemmar och det kan finnas de som vill ha sina privata meddelanden..hör och häpna... privata! :) Eller bara känna tryggheten i att det endast är en själv som har tillgång till sin egna inloggning. Listan kan göras lång.
 

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
På andra sidan bron
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Fast du svarar inte för alla medlemmar och det kan finnas de som vill ha sina privata meddelanden..hör och häpna... privata! :) Eller bara känna tryggheten i att det endast är en själv som har tillgång till sin egna inloggning. Listan kan göras lång.

Nej det är riktigt jag svarar bara för mig själv och ingen annan.

Nu vill jag genast klargöra för bäste herr Fordon att jag inte på något sätt emotsätter mig ett byte av lösenord jag har heller inte uppmanat andra medlemmar till lösenordsbytarsoffliggeri, det står var och en fritt att byta lösenord så ofta de behagar. Det enda jag undrade var varför det var så viktigt?

Syftet med frågan var egentligen att få veta vad jag riskerar. Kunskaper inom detta område intresserar mig mer och mer eftersom antalet inloggningar till diverse sidor tenderar att öka lavinartat.

Det med PM tänkte jag inte på det kan ju finnas en god anledning där. Det med inloggningen hade jag räknat ut själv. Men sen tror jag bannemej listan är slut eller?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Bytte lösenordet redan igår, säkrast är säkrast.

Risken finns ju annars att någon kapar kontot och börjar skriva något vettigt.....
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Om man redan har en Volvo.....hur gör man då?
Då får man vila den ena, så här:


images
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Skönt att ordningen är återställd. Hade koncentrationssvårigheter på jobbet hela dagen i dag på grund av denna neretid.. :huvet
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Har försökt knäcka mitt eget lösen för några månader sen ... 5 veckor gick jobbet och sen gick strömmen hemma .. tror inte det är några större problem för mig men har man enkla lösen så är det nog bra att byta.

Ett bra lösen nuförtiden gör man på följande sätt ungefär, ju längre desto bättre:

JagHar3njattefinducatisomallatyckeromforutompolisendadenlatermycket!

Eller

Blommornatyckeromspagettiochkottfarssas3dagaromaret!

Långa nonsensmeningar och nåt specialtecken, stor bokstav och en siffra typ. Omöjligt att knäcka än så länge.

//T
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Min dator är skitsur. Skickar mig fortfarande till felmeddelandesidan om jag anger www.sporthoj.com.
Går jag in på någon annan sida via historiken kommer jag rätt. :tungan
Antar jag får rensa lite :glömdet
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fan jag som hade ett bra lösenord som jag hade kommit ihåg även efter en rejäl huvudskada. Får tänka ut något nytt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top