Mozz gamla Hynda CB750-72 har letats fram och ska besiktigas!!!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tammefan om den inte laddar också!!!!! Var ute och startade upp och 14 volt med motorn igång, 13 volt avstängt!!! FIFAN! Men det är klart, jag snyggade ju upp elen någon gång 1989 efter en större kabelsmälta. Elsystem = CHECK!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Vid synen av den bilden nynnade jag plötsligt på en låt jag inte mindes att jag kom ihåg :D

https://www.youtube.com/watch?v=efQLSyQQEOM

Din byggtråd är king Mozz! Man vet liksom inte vad som ska hända härnäst. Mycket spännande!
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Tammefan om den inte laddar också!!!!! Var ute och startade upp och 14 volt med motorn igång, 13 volt avstängt!!! FIFAN! Men det är klart, jag snyggade ju upp elen någon gång 1989 efter en större kabelsmälta. Elsystem = CHECK!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

:tummenuppHär tycker jag att man tydligt ser dina tankar om funktion före estetik. Du har ju på ett föredömligt sätt benat ut kabelhärvan, så att eventuell felsökning underlättas.
Andra människor drar ju ihop alla kablar och sätter på höljen, ( för att göra det snyggt:dummer)vilket orsakar en stor klump vid eventuell kabelbrand, och gör felsökningen nästan omöjlig och kan göra flera saker obrukbara.:)
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
På tal om Elektriker.....

Här är det sötaste klippet på nätet - Emanuel 8 år och Elektriker

Inte ofta jag tänker att det finns hopp om mänskligheten när jag ser på TV-nyheterna eller läser nyheterna, men ibland tänds det glimtar av hopp när man ser sådana här inslag på TV

Se och njut - Den här killen kommer att gå långt i livet

Har du redan sett det ? - Det har jag med, och det tål att ses igen (och igen)...


Så..............

http://www.youtube.com/watch?v=J1mwYO5tKHw
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
:tummenuppHär tycker jag att man tydligt ser dina tankar om funktion före estetik. Du har ju på ett föredömligt sätt benat ut kabelhärvan, så att eventuell felsökning underlättas.
Andra människor drar ju ihop alla kablar och sätter på höljen, ( för att göra det snyggt:dummer)vilket orsakar en stor klump vid eventuell kabelbrand, och gör felsökningen nästan omöjlig och kan göra flera saker obrukbara.:)

Exakt! I sann engelsk anda, där man drar rören UTANPÅ husen, så de ska gå lättare att laga OM de går sönder, vilket de gör, för de går UTANPÅ husen, så de ska gå lättare att laga OM de går sönder, vilket de gör, för de går UTANPÅ husen, så de ska gå lättare att laga OM de går sönder, vilket de gör, för de går UTANPÅ husen, så de ska gå lättare att laga OM de går sönder, vilket de gör, för de går UTANPÅ husen, så de ska gå lättare att laga OM de går sönder, vilket de gör, för de går UTANPÅ husen, så de ska gå lättare att laga OM de går sönder, vilket de gör, för de går UTANPÅ husen, så de ska gå lättare att laga OM de går sönder, vilket de gör, för de går UTANPÅ husen, så de ska gå lättare att laga OM de går sönder, vilket de gör, för de går UTANPÅ husen….
Typ...
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Vet inte varför, men det känns som Herr Mozz kan bli trendsättare till ett nytt mode (lite som när tuffaste killen i skolan började med hängslen..............och sedan skulle såklart alla ha det).

Visst "Ratbikes" är kanske inte så nytt over there, men här hemma går det inte tretton på dussinet av sådana hojar.

Ägaren av nedanstående hoj slösar inte på varken Autosol eller hårdvax heller !!

PS - Mozz var inte ledsen, din hoj är mycket fulare...................Närmast helt utan konkurrens :hihi och jag ÄLSKAR den fina placeringen av batteriet :tummenupp



http://www.scigacz.pl/zdjecia/galle...ow_750_byczo/Honda_Shadow_Rat_Bike_5.jpg.html

Och naturligtvis krånglar bilduppladdningen på sporthoj (vad förvånad jag blir) håll tillgodo med länken istället.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Lite kul var det att vara på HD-träff! Det bästa sätt att beskriva de 20 minuterna innan vi pruttade därifrån är nog GULLIGT! Alla var rasande trevliga, många var väldigt måna om mig och påpekade att "Du har ingen bromsskiva fram", "Batteriet verkar ha lossnat!", "Den läcker bensin!" och "Den läcker olja!" Gulligt! Mycket Gore-Tex var det dessutom!
Med andra ord inte så Outlaw precis!!! Vart tog alla HD-gangsters vägen????

https://www.youtube.com/watch?v=UNXMx5EMiCQ&feature=youtu.be
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vackert! 1989 style!:tummenupp
 

Bifogat

  • SAM_0485.JPG
    SAM_0485.JPG
    1.2 MB · Visningar: 235

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Förgasarhästar!!!!!

Spaken är en choke, en fiffig mojäng som stänger insuget för att underlätta kallstart!
 

Bifogat

  • SAM_0484.JPG
    SAM_0484.JPG
    1.2 MB · Visningar: 189
  • SAM_0489.JPG
    SAM_0489.JPG
    1.1 MB · Visningar: 187

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vadå O-ring?????:confused::confused::confused::confused:
 

Bifogat

  • SAM_0481.JPG
    SAM_0481.JPG
    1.2 MB · Visningar: 185

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
O-ring!!!!!
marknadsplatsen.jpg
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Mozz bytte tankarna till en Itch
är han månne en riktig bitch,
Som slutar sporthoj med info föda
när han sitt CB 750 elsystem borde löda.

(Itch, bulgarisk, ukrainsk efterkrigshoj)
 

moddlaren

Guest
Hondan kanske blev så elak att mozz fick gömma sig bakom en garderob i garaget och har inte vågat sig fram sedan dess :confused:
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top