Hyra lyxbil över en helg

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
Tja!

Till helgen har jag och bruden 4år.

Tänkte hyra någon fin kärra att åka i.

Någon ny BMW 5 serie eller motsvarande Mercedez Audi.

Vet ni något företag som erbjuder en 23 åring detta med körkort innehav i 5 år, runt stockholm-Södertälje med omnejd

Simon
 

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
SIxt har jag faktiskt kikat på, men borde nämnt det. Där är det typ 24 på allt :/ Jävla piss, kanske bara blir en halvcool v70 från statoil :p Lite bättre är det iof jäntemot alla mina 200,700 och 900 serier :)
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
SIxt har jag faktiskt kikat på, men borde nämnt det. Där är det typ 24 på allt :/ Jävla piss, kanske bara blir en halvcool v70 från statoil :p Lite bättre är det iof jäntemot alla mina 200,700 och 900 serier :)

Men skoja, går det öht att nämna cool och V70 i samma mening?

MABI har Mustang, Z4 cab och lite sånt. Kanske inte vad du letar efter men fan så mycket bättre än en bulk-Volvo.

Tyvärr 24-års gräns. Ring runt och förklara situationen, kanske går att lösa (kan vara försäkringsrelaterat och olösbart med).

Hittar du inget bättre än Volvo-aset så vänta tills ni har 5år istället.
 

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
Men skoja, går det öht att nämna cool och V70 i samma mening?

MABI har Mustang, Z4 cab och lite sånt. Kanske inte vad du letar efter men fan så mycket bättre än en bulk-Volvo.

Tyvärr 24-års gräns. Ring runt och förklara situationen, kanske går att lösa (kan vara försäkringsrelaterat och olösbart med).

Hittar du inget bättre än Volvo-aset så vänta tills ni har 5år istället.


Haha skojjare. haha bulk volvo
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Du kan få en bra deal på en helg i våran Avensis kombi. Sportig och inbjuder till inspirerande körning?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Äh, gå andra vägar istället, låna en Lada Niva av nån skogsmulle, DET är manligt.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Det är väl bara små och stora killar som går igång på finbilar? :va

Jag skulle lagt pengarna på vitt vin och räker i stället! :tuttar

:hej

/e
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Det är väl bara små och stora killar som går igång på finbilar? :va

Jag skulle lagt pengarna på vitt vin och räker i stället! :tuttar

:hej

/e
Åka fin bil till ett fint ställe, sen korka upp vitt vin och räkor borde väl fungera även på kvinnofolk? :tummenupp
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Later javligt konstigt, lagga pengar pa att sitta i en biljavel?

Na lana villken javla karra som helts av en polare och lagg pengarna pa mat och/eller hotell istallet!

:)
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Förlåt att jag råka gilla ditt inlägg. Tycker att denna v70 är rätt cool http://www.speedhunters.com/2013/07/a-station-wagon-unlike-any-other/
Fast denna är ju ingen du kan hyra på statiol :D
Men skoja, går det öht att nämna cool och V70 i samma mening?

MABI har Mustang, Z4 cab och lite sånt. Kanske inte vad du letar efter men fan så mycket bättre än en bulk-Volvo.

Tyvärr 24-års gräns. Ring runt och förklara situationen, kanske går att lösa (kan vara försäkringsrelaterat och olösbart med).

Hittar du inget bättre än Volvo-aset så vänta tills ni har 5år istället.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Förlåt att jag råka gilla ditt inlägg. Tycker att denna v70 är rätt cool http://www.speedhunters.com/2013/07/a-station-wagon-unlike-any-other/
Fast denna är ju ingen du kan hyra på statiol :D

Ser fortfarande ut som en volvo som Ken, 29 år gammal och fyrbarnspappa från den lokala byhålan har stylat för att tjejen vill ha en praktisk bil. Två bilar går inte för Ken jobbar på chaffis eller som bilmeck medans tjejen går hemma på bidrag. Det var jobbigt att jobba som personlig assistent.

=
Fail
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ser fortfarande ut som en volvo som Ken, 29 år gammal och fyrbarnspappa från den lokala byhålan har stylat för att tjejen vill ha en praktisk bil. Två bilar går inte för Ken jobbar på chaffis eller som bilmeck medans tjejen går hemma på bidrag. Det var jobbigt att jobba som personlig assistent.

Inte för att jag egentligen vill försvara en Volvo, men det värdet som lagts ner på bilen i både form utav tid, energi och såklart pengar, kunde han utan problem köpt både en ny Porsche Cayman S till sig själv och en Porsche Cayenne eller Macan till frugan och haft pengar över till många bankörningar och svensson-semestrar ;)

Då tycker iallafall jag det är ett roligare liv, mål och syfte, att ta nytta av sin möjlighet att kunna skapa en så kolossal sleeper, även om jag själv hellre äger en Cayman S.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Min gamla quattro är billig är hyra. Manuell diffspärr, torsendiff och bonntrimmad v6. Komplett med kjolpaket, häffastereo och extraljus som kräver en mindre kärnreaktor att dra runt... Perfekt att lägga åttor på ikea-parkeringen med. Går inte damen igång på det, då är det inte lönt att ta bil - välj bussen istället :D
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Förlåt att jag råka gilla ditt inlägg. Tycker att denna v70 är rätt cool http://www.speedhunters.com/2013/07/a-station-wagon-unlike-any-other/
Fast denna är ju ingen du kan hyra på statiol :D

Skumt, skrev ett svar och nu e det borta?

Håller med om att den är cool. Ser fortfarande ut som en resesäljares bil som fått dit en sänkningssats och ett par nya fälgar.

Men tittar man bortom det så är den bakhjulsdriven och troligtvis långt ifrån understyrd. Vidare så är den relativt kompromisslös och faktiskt ingen Volvo alls. Sen har den likadana knivkrängare som jag har och ett par ställbara knivkrängare måste man tycka om. Har han wire in till cupén till krängarna?

Alla som byggt en bil vet att man kan inte annat än imponeras av utförande, arbetsinsats och finish på prylarna. Men det är "nästan" lika lite Volvo som en STCC-bil... Så jag vidhåller min inställning i föregående inlägg.

EDIT: Sen kan man fundera på varför han inte byggde dubbla A-armar istället när man lägger ner ett sånt hästjobb?
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Freys har en Maybach, ska vara fin, har för mig att det går att kombinera den med ngn svit fast för denna är det naturligtvis chaufför som gäller.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Inte för att jag egentligen vill försvara en Volvo, men det värdet som lagts ner på bilen i både form utav tid, energi och såklart pengar, kunde han utan problem köpt både en ny Porsche Cayman S till sig själv och en Porsche Cayenne eller Macan till frugan och haft pengar över till många bankörningar och svensson-semestrar ;)

Då tycker iallafall jag det är ett roligare liv, mål och syfte, att ta nytta av sin möjlighet att kunna skapa en så kolossal sleeper, även om jag själv hellre äger en Cayman S.
Ser ju fortfarande ut som Kens volvo så det spelar inte så stor roll hur mycket killen har lagt ut på bygget :fakta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top