Ont om svarta / mörkhyade tjejer som kör mc i Sverige!

Status
Ej öppen för fler svar.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
En riktig mörkhyad tjej ser ut som nån av systrarna Williams :fakta frågan är om du har den äkta varan :Bugar

Aha, trodde att mörkhyad var ett generellt begrepp.:D
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Mörkhyade tjejer på hoj är väll lika vanligt som mörkhyade tjejer i vattensporter:confused::7peta
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Känner både manliga och kvinnliga mörkhyade hojförare, som dessutom är medlemmar här på sh. Men ja, det är inte jätte vanligt. Varför vet jag inte. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min tösabit har svart skinn! ...
Jaa, det är ju ett skinnställ, men ändå!

Sen, nog har jag sett det. Men man ser ju inte direkt hur folk på sporthojar ser ut, täckta av läder från topp till tå som de är.
 

Harrybob

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2014
Ort
T R O L L H Ä T T A N
Hoj
GSXR 750 -98
För övrigt borde begreppet rasism ha förpassats till historien sedan det vetenskapligt fastlogs att alla nu levande människor tillhör samma ras, samma art, samma allt. Det var annorlunda förr, för sisådär sjutti tusen år sen. Då fanns det Neanderthalare hit och Cro Magnonare dit, som var olika raser av människor på riktigt. Det hindrade dem ändå inte från att pippa friskt med varandra, varför vi innehåller lite av de förra ännu idag...
Undrar förresten om Neanderthalare hyste främlingsfientliga åsikter mot andra...Neanderthalare?

Nu vill jag inte på något vis associera mig med de något främlingsfientligt luktande inläggen i denna tråd men för vetenskapen så vill jag påpeka att inget sådant har fastställts. Det är lätt för var och en att se hur en någorlunda utbildad människa kan med väl över 50% precision approximera individers ursprung endast baserat på utseende. Så vi behöver mycket mer mixande i genpoolen fortfarande för att påstå att människan inte har grupper av människor med mer gemensamma gener än andra grupper, vilket är allt ras eller om du vill etnicitet är.

Ang. TS fråga så finns det många anledningar, "from the top of my head" så som många poängterat är tjejer och hojar redan ett undantag vidare är mörkhyade människor ytterligare ett undantag sedan på allt det finns det micro effekter så som kultur, vänskapskretsar, kostnader (hoj åkande är en större % av gemene utrikesfödd än inrikesfödd inkomst) etc..

Jag tycker detta är väldigt självklart, så vad tror TS själv? Undrar nog om det finns ett rasistiskt motiv bakom tråden..
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nu vill jag inte på något vis associera mig med de något främlingsfientligt luktande inläggen i denna tråd men för vetenskapen så vill jag påpeka att inget sådant har fastställts. Det är lätt för var och en att se hur en någorlunda utbildad människa kan med väl över 50% precision approximera individers ursprung endast baserat på utseende. Så vi behöver mycket mer mixande i genpoolen fortfarande för att påstå att människan inte har grupper av människor med mer gemensamma gener än andra grupper, vilket är allt ras eller om du vill etnicitet är.

Ang. TS fråga så finns det många anledningar, "from the top of my head" så som många poängterat är tjejer och hojar redan ett undantag vidare är mörkhyade människor ytterligare ett undantag sedan på allt det finns det micro effekter så som kultur, vänskapskretsar, kostnader (hoj åkande är en större % av gemene utrikesfödd än inrikesfödd inkomst) etc..

Jag tycker detta är väldigt självklart, så vad tror TS själv? Undrar nog om det finns ett rasistiskt motiv bakom tråden..

Som du kanske sett om du läst första inlägget lite mer noggrant så är TS själv invandrare.
Känns så typiskt att någon ska komma och dra rasistkortet i tid och otid och oftast är det svenskar som gör det.
Vi på jobbet har haft mycket diskussioner om detta den sista tiden och jag skulle vilja påstå att vi svenskar är underrepresenterade på min arbetsplats. Vi kom fram till att de som oftast drar inte rasism i diskussionen är svenskar då de är så jävla rädda att själva bli kallade rasister.
Likaså kom vi fram till att rasismen är väldigt stor mellan olika grupper av invandrare.
Själv förstår jag inte ens varför man inte vara kan släppa det där med vart folk kommer ifrån och inse att idioter finns överallt.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Ts är solklart en såkallad nazistrasist....eller det kanske är en rasistnazist det heter? Missade att anteckna det senast Aftonbladet angrep någon.

Det kan ju faktiskt vara så att ts. är en 14 årig singelkille med lite för tung pung och en grej för mörka tjejer/negresser?

? Undrar nog om det finns ett rasistiskt motiv bakom tråden..
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag vet bara en tjej som har utländskt ursprung, hon heter Anna har asiatiskt ursprung och är toksnabb! :tummenupp

Dock ser ja inte problemet? Lite som jamaicannerna som gör den där slädfilmen, vissa har de inte i sig!! :rolleyes:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top