Hojåkning norra Stockholm

Per_strand

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Märsta
Hoj
Honda CBX 750F -84
Tjena!
Det börjar bli lite kyligt ute nu, men än så länge är jag ute nästan varje dag med hojen (om vädret tillåter).

Jag har inte kört i grupp innan och tycker det skulle vara kul att prova att åka med några stycken. =)

Jag kör själv en Honda CBX 750 F från -84 och kör oftast i ett ganska lågt tempo i kurvor och så. Det gör jag för att jag har en gammal hoj, för att jag är nykläckt hojåkare (3 veckor sedan jag tog kortet :) ) och för att jag inte vill bli av med körkortet.

Jag åker såklart helst med folk som har samma tempo som jag, men är man aningen gasglad så går det såklart också bra. Raksträckorna inbjuder ju till lite högre farter. =)

Någon som är intresserad, eller är säsongen död redan för de flesta?

Jag bor vid Arlanda men kan förflytta mig norrut (och lite söderut) för att åka lite hoj med folk. =)
 

MrPontus

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR929RR
Hej, jag hänger gärna med någon gång.
i år har jag tyvärr endast åkt själv.
jag bor i Västerort men kan förflytta mig till ditt område utan problem
 

AndreasStam

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2012
Ort
Uppland väsby
Hoj
2007, Suzuki Gsxr 1000
Finns en hel del sköna krokiga vägar. Jag skulle hänga på om det blir av. Bor i väsby så jsg har åkt runt en del. Gamla vägen mellan märsta o knivsta inbjuder till inspirerande körning
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
jag är också på för norrort körning! :banana

Ska vi ordna något för nästa helg?
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Jag är också intresserad! Bor i Jakobsberg. Det finns jättefina vägar mellan Uppsala/Enköping/Bålsta!
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Till TS: Grattis till körkortet. Jag tycker du skall spara ditt inlägg och fiska upp det om, säg 2-3 år. Då skall du läsa meningen: "Raksträckorna inbjuder ju till lite högre farter. =)

Efter ett tag kommer du märka att det blir precis tvärtom, du håller igen på raksträckorna och brassar på in i kurvorna. Jag förstår att du är rädd om ditt körkort och det skall du vara. Att köra med andra är ju givetvis skitkul och nyttigt, ta det lugnt i början bara och kör inte över din förmåga. Det är ju självklart att man hamnar längst bak när man är ny och det är ju toppen. Då kan du se på snubbarna framför vilka spår dom väljer, när dom börjar bromsa och det bästa av allt, går det lite för fort kommer aldrig du åka dit.
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Last edited:

Per_strand

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Märsta
Hoj
Honda CBX 750F -84
Tack för gratulationerna! Kul att folk är på! :)

Det ni säger är helt rätt, det är nyttigt att studera mer erfarna förare. :)
Nästa helg är vi tyvärr bortresta. Någon som har lust imorgon om det är fint väder? :)

Håller med om att Enköping, Bålsta och Uppsala har trevliga vägar som knyter ihop dem, åker gärna där.
 

MrPontus

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR929RR
vilken tid hade du tänkt dig imorgon i så fall?
jag ska jobba natt nu fram till 06 så vet inte om jag orkar upp i tid eller ej
 

Per_strand

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Märsta
Hoj
Honda CBX 750F -84
Jag ska käka lite med gumman nu (har varit tvungen att jobba lite på morgonen) och sen är jag redo. :)

Jag tänkte att vi kan träffas vid Statoil-macken vid rondellen i Märsta.
Därifrån kan vi åka mot Sigtuna, vidare mot Bålsta, gamla vägen till Enköping därifrån och sen därifrån till Örsundsbro, Uppsala, Knivsta och tillbaka till Märsta.

Ändringar, tillägg och exkluderingar är helt ok för min del.

Fler som vill med?
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
halloj halloj!

Ska vi köra lördag/söndag? verkar vara fint 15-16 plus gräder! lite blåsigt, men åker man medvind så går det fort som fan! :tummenupp
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Det är bilträff på lördag vid 8, brukar va för lite hojar där så tänkte dra dit och bidra. Någon som vill hänga på?
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Det är bilträff på lördag vid 8, brukar va för lite hojar där så tänkte dra dit och bidra. Någon som vill hänga på?

Bil?:va

Det ska ju köras hoj förfan! inte kolla på äckliga bilar! Vart är denna treff nånstans?

Inte någon som vill åka imorgon då under dagen?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top