Suzuki sv650s ojämn tomgång

rakamora

Ny medlem
Gick med
1 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2011 Ktm 690 smc
Hej, har problem med min hoj. När den står på tomgång så svajar varven mellan 1000-1500 upp och ner i en jämn takt. Sen när jag ska köra iväg så märker man detta, så när man accelererar iväg på 1an så känner man att den rycker till när varven "dippar" även i högre hastigheter känner man detta men inte lika påtagligt som på 1an. Tändstiften är relativt nya 350 mil kanske. Verkar som felet bara uppstår när hojjen blivit ordentligt varm.

Det är en Suzuki sv650s 2001. Vad kan det vara ? Nån tomgåns reglering ? Nått med förgasarna? Tändningen? Choke vajern hade fastnat på den förut, men nu har jag sätt till så att den inte chokar (reglaget fortfarande fast) men problemet kvarstår.

Tack på förhand!

Ha de!
 

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
Spontant tanke är att initialt kika så att förgasarmembranen är hela, att förgasarna är synkade som de ska och att det inte drar tjuvluft någonstans.

Har problemet kommit smygande eller helt plötsligt?
 

rakamora

Ny medlem
Gick med
1 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2011 Ktm 690 smc
Kommit smygande skulle jag säga, först trodde jag att det var ett problem bara när den var kall men nu är det hela tiden.
 

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
Trist med krångel.
Kika så att tändkablarna med dess kontakter är ok också, så du inte har halvdålig gnista, trots de relativt nya stiften.
 

Jimb000

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki SV650
Jag skulle kolla insugs gummit till förgasarna dom brukar torka och spricka på dom.
Är väldigt vanligt va jag vet + att de är lätt att testa med startgas.
 

rakamora

Ny medlem
Gick med
1 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2011 Ktm 690 smc
Trist med krångel.
Kika så att tändkablarna med dess kontakter är ok också, så du inte har halvdålig gnista, trots de relativt nya stiften.

Okey, kan det vara så att jag inte fått dit tändhatten ordentligt? Vet att den främre cylinder va ett helvete att trycka dit. Och vet att jag inte fick det här "snäppet" som jag fick på den bakre cylindern. Kan det va så att den jäveln har vibrerat loss och att gnistan börjat bli dålig?

- - - Updated - - -

Jag skulle kolla insugs gummit till förgasarna dom brukar torka och spricka på dom.
Är väldigt vanligt va jag vet + att de är lätt att testa med startgas.

Ska testas! Tack för tipset.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top