Ny här :)

sniegel

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki GSX 750 -98
Tjo!

Är en kille på 24 år från södra Stockholm som igår klarade min uppkörning i Tullinge :D
Har övningskört på Farsta trafikskola som ligger i Håga ute i Haninge.

Lite synd dock att jag tog det så pass sent då säsongen snart är över.. =(
Den hojen jag kört har varit Honda hornet från skolan som jag tyckte bra om.
Har dock börjat få upp ögonen mer för lite mer offroad stuk då de ser mer bekvämt ut samt att jag gillar att äventyra utanför de bekväma asfaltsvägarna bland annat men ändå få en behaglig upplevelse på landsvägar också :)

Blir nog att vänta tills i vår om jag inte hittar något jättebra klipp i vinter. Tänkte höra med er vilka offroadhojar ni föredrar? De jag kikat på har varit BMW F800GS, Africa Twin, Transalp, Triumph Tiger samt Aprilia pegaso (hört dåliga rykten om sistnämnda, krångel dyra delar etc)


Vilken av dessa kan vara bäst för en nybörjare samt bekväm även för medpassagare? Fördelar nackdelar?

Hade tänkt lägga mellan 30-40k

Tack på förhand :)
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Vad i helsicke gör du uppe kl. 04 på morgonen:va

Var du uppe och tittade på termometern så kan man ju tro att säsongen är över men det är den ju inte.
Välkommen till forumet och grattis till körkortet.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Hej och välkommen! :hej

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av hojarna du är intresserad av...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Välkommen!
Och, hörrö! :7peta Med de hojvalen så kan du väl för sjutton inte tycka att säsongen är slut! :fakta
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Jag? Nej, jag tycker att säsongen är långt ifrån slut :) kör tills det blir halt!
 

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Med dom hojvalen så är du på helt fel forum...
Precis som alla fiddy åkare..

Prova "geggpelle.com"..

Skojade bara lite, grattis till lappen och välkommen...

BMW är alltid trevligt :)
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Gatulerar till kortet och angående säsongen så är det bara att köra på.Får då och då denna tid på året frågan när det är tid att ställa undan hojen.Men kan ju undra varför när vi igår hade +20 grader i Skåne.Bara att gasa på så länge det inte är halt med andra ord. :crash
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Hoppsan, ser nu att jag råkade kapa en tråd! Trodde jag gjorde mitt inlägg i själva kategorin! :3freak:smasha

Sorry Sniegel!

Moderator kan gärna bryta ut mitt till eget inlägg om möjligt!
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Hoppsan, ser nu att jag råkade kapa en tråd! Trodde jag gjorde mitt inlägg i själva kategorin! :3freak:smasha

Sorry Sniegel!

Moderator kan gärna bryta ut mitt till eget inlägg om möjligt!

Hej och Välkomna ! Grattis till kortet båda 2 ! :tummenupp
Ni har nog rum båda här ! :)

De är ju nu off road säsongen börjar ! Ingen orkar väl "piska grusväg" med 30 C i skuggan va ?:va
 

sniegel

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki GSX 750 -98
Vart iväg och köpte en Hoj dag! Tänkte att de får bli en lite billigare o lättare hoj så blev en Suzuki GSX 400 från 83 för 6000kr. Skattefri, 30kr/mån försäk och ca 0.35 blandad körning :) Ska köra in mig på denna och sen köpa en dyrare i vår :) Hojen lär ju inte gå ned i värde under ett år till då den är nästintilll toppskick :)
Går som fan också :yoparty
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Välkommen. :) Började med en GSX400 i forntiden nån gång. Hade mycket sköj med den.
 

*DanTheMan*

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Nov 2003
Ort
3km från Das Bult
Hoj
KTM 690 SMC-10
Vart iväg och köpte en Hoj dag! Tänkte att de får bli en lite billigare o lättare hoj så blev en Suzuki GSX 400 från 83 för 6000kr. Skattefri, 30kr/mån försäk och ca 0.35 blandad körning :) Ska köra in mig på denna och sen köpa en dyrare i vår :) Hojen lär ju inte gå ned i värde under ett år till då den är nästintilll toppskick :)
Går som fan också :yoparty

Ursäkta att jag är dryg men en GSX 400 från 83 som "går som fan"...............skulle inte tro det :hihi
 

sniegel

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Haninge
Hoj
Suzuki GSX 750 -98
Håller med om att i era mått så är det säkert en riktigt slö hoj men för mig är det nog det snabbaste o piggaste jag kört på 2 hjul förrutom skolans, dock kunde man ju inte leka runt som nu när man har en lärare bakom sig..

Men övar upp mig på denna sen blire större till våren, ska bli intressant o se hur en "pigg" hoj känns =D
Kört i flera dar i sträck på denna o den går hur bra som helst, dock gick kopplingsvajern av däruppe så fick beställa en ny på lelles precis, kan nog inte vara jättesvårt att byta? :dummer
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top