BSB Assen 20-21:a september

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Det verkar vara en "massa" Svenskar som åker dit till helgen, jag fick ihop 7 stycken (Förutom Filip Backlund), men det kan va fler också :)

Jag, Robban Färestål, Micke Caldell, Daniel Alstergren, Aurore Milton, Anders Mahrs-Träff, Teo Borglund, Nordgren Racing också har jag hört ryktas om, och vem har jag missat?

Ska förska hitta live timing, bifogar tidschemat.
ONK Dutch Superbike är klassen för vissa och ONK Dutch Supersport för andra :)

http://www.bsbassen.com/ finns det en del info att få om helgen som kommer

Det finns några som åker ner för att se på racen i helgen också, så det finns Svenskar i publiken också :)

Ska bli kul att få köra på Assen med STOR publik OCH titta på kungaklassen BSB, jag har tittat på race från förra året, hårigt värre!:kär

View attachment BSB 14-10 ASSEN v5 260814.pdf
assen.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nordgren Racing har Alex Persson, Martin Svensson och William Swärd.

Johanna Innerfors, Dennis Wilje, Jonathan Hansen och Daniel Hermansson kör med i 125GP/Moto3. Så 7 sammanlagt i denna klassen ifrån Sverigee, vad jag har koll på iaf.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
2008 på finalen på Assen var vi 18st Svenskar. Men då var det så många fler som körde mot nu. Så 15st Svenskar på detta racet är bra!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
En av wildcarden i ONK Supersport är årets världsmästare i Supersport, Mikael van der Mark.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Igår var det riktigt varmt hör, 25 grader i skuggan. Banan ser SJUKT kul att köra på, "man eller mus kurva" på 6an full gas? Jajja, får se om man har bollar till att gasa där alls :) Filip och pappa Janne va förbi "svenskhörnan" igår, ska bli sjukt skoj att se honom köra!

Återkommer efter Q1... Målet är att åka fortare än kungen Mozzberk, kommer det gå alls under helgen?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Återkommer efter Q1... Målet är att åka fortare än kungen Mozzberk, kommer det gå alls under helgen?

Nå???? Under 1.50? Det tog mig ett slag att komma under 1.50, iofs med en 600 då. Men snabba banor kräver TID att köra fort på… Så något säger mig att det kan bli ett svårt uppdrag för dig! Trots 1000 cc!
Men men… Väntar med spänning!!!! Lycka till!:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Brkn

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Nykvarn
Hoj
Nada

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Nå???? Under 1.50? Det tog mig ett slag att komma under 1.50, iofs med en 600 då. Men snabba banor kräver TID att köra fort på… Så något säger mig att det kan bli ett svårt uppdrag för dig! Trots 1000 cc!
Men men… Väntar med spänning!!!! Lycka till!:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Kval1 blev 1.51.09 :-/ men jäääävlar vilken bana, aldrig någonsin förut hållt stumt på 6:an genom sväng på det här sättet förut, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt sjukt!

Caldell körde 1.50.5 och Robban Färestål körde 1.47.9 och alla är här för 1:a gången... jag är LÅNGSAM buääääääh.
Det är varmt som tusan bövlar och rätt gött i depån ändå, trots lite körtid.

Var rätt kul att se BSB köra, de kan omöjligtvis ha nåt kvar mellan öronen, eller väldigt stora bollar :)

Aurore Milton ställer upp i Brittiska Supersport600 också ... så hon kör 3 race i helgen!
Återkommer senare med mer info hur det går.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kval1 blev 1.51.09 :-/ men jäääävlar vilken bana, aldrig någonsin förut hållt stumt på 6:an genom sväng på det här sättet förut, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt sjukt!

Caldell körde 1.50.5 och Robban Färestål körde 1.47.9 och alla är här för 1:a gången... jag är LÅNGSAM buääääääh.
Det är varmt som tusan bövlar och rätt gött i depån ändå, trots lite körtid.

Var rätt kul att se BSB köra, de kan omöjligtvis ha nåt kvar mellan öronen, eller väldigt stora bollar :)

Aurore Milton ställer upp i Brittiska Supersport600 också ... så hon kör 3 race i helgen!
Återkommer senare med mer info hur det går.

Gott Håkan! Det blir fint! Rapportera vidare imorrn!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Kval1 blev 1.51.09 :-/ men jäääävlar vilken bana, aldrig någonsin förut hållt stumt på 6:an genom sväng på det här sättet förut, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt sjukt!

Caldell körde 1.50.5 och Robban Färestål körde 1.47.9 och alla är här för 1:a gången... jag är LÅNGSAM buääääääh.
Det är varmt som tusan bövlar och rätt gött i depån ändå, trots lite körtid.

Var rätt kul att se BSB köra, de kan omöjligtvis ha nåt kvar mellan öronen, eller väldigt stora bollar :)

Aurore Milton ställer upp i Brittiska Supersport600 också ... så hon kör 3 race i helgen!
Återkommer senare med mer info hur det går.

Så långt efter Backlund och Co. är du inte.. ;)
Lycka till, kul att följa detta!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top