Bra tjejhoj?

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Tomas, lägg på 150% på budgeten o be henne provköra Hyperstradan. Hon kommer le från öra till öra varje gång ni har varit ute. Det tror jag hon är värd! :tummenupp
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Jag körde Yamaha xj6 N när jag körde med trafikskola, jag vet inte vad N:et i modellnamnet betyder, men den var otroligt lättkörd och var inte allt för obekväm.
Kan jämföras parallellt med Kawasakis er-6 skulle jag tro.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
En begagnad Yamaha Virago 535 med vindruta och sadelväskor. :fakta

Låg, lätt, bekväm, rak sittställning, inget vinddrag, bra packmöjligheter.

Visst, det är inget man kör ifrån polisen på, men det behöver man inte på den hojen heller.


Tillägg:
De är billiga också. Det går att hitta fina för 17000-20000 kr. Halva budgeten kvar till blommor och bensin alltså. ;)
 
Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Får väl va något i denna klassen, gubbtourer.

View attachment 411141

Efter att vi separerade så köpte X-et en sån där TDM. Efter en provtur förstod jag hennes fascination. När jag klev av hojen efter några mil kunde jag nämligen inte stå upprätt! Vibrationerna från twinen hade gjort kompisen i kallingarna alldeles skakis. :fakta Har aldrig upplevt något liknande vare sig med eller utan hoj.

Så näe, det där är ingen gubbtourer. Det är sexleksaken X-et ersatte mig med!
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Suzuki GSXR750 från 04-05. Lättaste generationen i princip bara motarder lättare , har kåpa, hyggligt smal sadel, relativt låg sitthöjd, tillräckligt med effekt, tämligen vibrationsfri och inom prisintervallet. Dock inget man åker 70 med längre stunder.

Beroende på ryggproblem funkar det lika bra som nåt annat. Har hon problem med diskar eller liknande spelar det ingen roll, hon får ont av att sitta i samma ställning länge...

Sambon är inne på sin andra gixxer som snart gått 6000 mil och hon vägrar byta.
 
Last edited:

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Suzuki bandit 650 finns med helkåpa och med förhöjt kåpglas så kommer det inte så mkt vind på föraren plus att körställningen är bekväm..
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Om 210kg faller bort så kanske detta inte är ett vettigt alternativ egentligen, men en CBF600SA kanske? Halvkåpa, upprätt körställning, lättkörd, ABS. Finns att hitta begagnade för runt 30k.

Upplever inte att min CBF1000FA känns tung när man väl börjat rulla.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
4082984+_344421243d85d6f9729796f177a1be78.jpg

Edit: En BMW C1'a alltså, om det inte framgick klart och tydligt av bilden :hihi
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ducati Hypermotard
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Outside the box:

BMW K75 RT med ABS. Lätt, lättkörd, bekväm, billig. Hälften av pengarna kvar och så problemfritt det blir.

En bra jävla hoj faktiskt.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Följer denna tråd med stort intresse.

Har själv ägt en ER6 -06 och den tror jag stenhårt på. Gillade den skarpt själv också!

Frågan är, hur mycket skiljer sig F mot N förutom kåpan? Är körställningen likvärdig?
Frugan vill nämligen ha kåpa då allt annat ser ut som mopeder... :va
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Lilla 300 Ninjan väger 175 och är faktiskt inte obekväm som den ser ut. Vet inte vad dom kostar begagnade eftersom dom är ganska nya.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
vad hette den dära yamman, inte tdm med den som kallas fattigmans ducati. sån kanske? eller varför inte en 750/900 ducce ss? kanke lite för framåtlutad? eller en honda vtr1000, låga å rätt "ok" överlag?
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
vad hette den dära yamman, inte tdm med den som kallas fattigmans ducati. sån kanske? eller varför inte en 750/900 ducce ss? kanke lite för framåtlutad?

TRX850. Billig iaf, låter och beter sig som en SS. Fast med lite mer effekt och enklare underhåll. Tanten hemma har haft en sån med. Till slut byttes den mot gixxern...
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Jag körde Yamaha xj6 N när jag körde med trafikskola, jag vet inte vad N:et i modellnamnet betyder, men den var otroligt lättkörd och var inte allt för obekväm.
Kan jämföras parallellt med Kawasakis er-6 skulle jag tro.

n står för nude. Dvs inga kåpor.

köp min xj600n från -99 annars... trevlig liten hoj
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Enligt min mening är Honda CBR600F HELST FS, det lättaste man kan köra både långt/snabbt och långsamt med! Det var min första hoj och den vart massa lättare än körskolans BMW. Plus det går att åka ruggit fort! Då är ja ändå 190 och trivdes bra, en tjejkompis provade den och hon hade haft R6/GSX-R600 innan hondan vart löjligt lättkörd.:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top