Skatter, pension och ny regering.

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Jag tror ni målar fan på väggen , iaf vissa. Vi har väl haft regeringskifte förr och klarat av det.

Jag hörde på nyheterna att vi ligger på 10:e plats i världen på att överkonsumera. Är målet att ligga först?
På dagis kommer lattemammor i SUV:ar ,antagligen inköpt för lånade pengar. En "normal" familj ska bo i 6 miljonersvilla och ha 2 nya bilar, ett par motorcyklar o hästar. Vi kanske har tappat fotfästet .
Jag betalar gärna NÅGOT högre skatt för att mina barn ska ha en bra skolgång och min farsa ska vara en glad pensionär. Det har jag råd med.

Problemet med sossarnas politik är att aldrig ta ett beslut i frågan utan att skjuta problemen framåt i tiden. Och när det gäller skatteökningar skyndar man mer än gärna på sina beslut utan att ge medborgarna alternativ val.

Och det var detta beteende som gjorde att alliansen kunde vinna valet för 8 år sedan. Nu ser jag bara efter någon vecka efter valet precis samma beteende.

Jobbiga frågor vågar man inte ta beslut i utan begär utredning på utredning när den utredningen är klar...... och som sagt fort som fan implementera skattehöjningar.

Personligen tycker jag det är bättre att man fattar beslut efter första utredningen och göre det bästa av situation än att undvika det helt och hållet. tex fastighetsskatten som sossarna duckade för i väldigt många år.

Den tvingade väldigt många pensionärer som byggt sina egna hus för hand att överge dessa då taxeringsvärdet stigit så väldigt mycket under deras livstid och tvingar dom flytta.

Handlingskraft är än sällsynt egenskap hos många av dagens politiker i rädsla för sin permanenta politiska karriär.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tror ni målar fan på väggen , iaf vissa. Vi har väl haft regeringskifte förr och klarat av det.

Jag hörde på nyheterna att vi ligger på 10:e plats i världen på att överkonsumera. Är målet att ligga först?
På dagis kommer lattemammor i SUV:ar ,antagligen inköpt för lånade pengar. En "normal" familj ska bo i 6 miljonersvilla och ha 2 nya bilar, ett par motorcyklar o hästar. Vi kanske har tappat fotfästet .
Jag betalar gärna NÅGOT högre skatt för att mina barn ska ha en bra skolgång och min farsa ska vara en glad pensionär. Det har jag råd med.

Håller med, det ena utesluter per automatik det andra...
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag tror ni målar fan på väggen , iaf vissa. Vi har väl haft regeringskifte förr och klarat av det.

Jag hörde på nyheterna att vi ligger på 10:e plats i världen på att överkonsumera. Är målet att ligga först?
På dagis kommer lattemammor i SUV:ar ,antagligen inköpt för lånade pengar. En "normal" familj ska bo i 6 miljonersvilla och ha 2 nya bilar, ett par motorcyklar o hästar. Vi kanske har tappat fotfästet .
Jag betalar gärna NÅGOT högre skatt för att mina barn ska ha en bra skolgång och min farsa ska vara en glad pensionär. Det har jag råd med.
Högre skatt ger inte automatiskt högre skatteintäkter. Trots att vi genomgått den värsta finanskrisen på ett sekel och kraftiga skattesänkningar har de totala skatteintäkterna ökat. Vi har aldrig satsat så mycket på välfärden som nu.

Det är mycket snack om att "Sverige gått sönder", men de flesta fakta visar på motsatsen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har aldrig förstått ränteavdragen. Varför ska skattepengar gå till att subventionera folks räntekostnader? Som gjort för att driva upp belåningen.

Bort med skiten.

Det är dessutom borgerligt att vilja slopa dom och inte vänsterpolitik.
Bra poäng men varför skall staten över huvud taget bry sig om fall folk kan bo någonstans? Jag antar att man ansett det viktigt, i synnerhet på en reglerad bostadsmarknad.

För övrigt står det på text-TV att RUT och lägre restaurangmoms blir kvar. Verkar som om det blir precis som förutsett: inga eller små ändringar.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nej till kärnkraft, nej till förbifart stockholm & vägslitageavgift (vadfan är trafikskatten?).

:banana
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
I Göteborg blir det det, efter typ en miljard års rött styre nu blått. Detta i sammarbete med MP. Det FÖRSTA dom kommer att göra är att höjja skatten.

En ganska oväntad gärning om någon frågar mig.
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Fantastiskt med utnämning av ministerposter..... Ibrahim Baylan - Energiminister suck....

Förfan sätt en utbildad ingenjör inom området iallafall. Dock är det bättre än att miljöpartiet hade fått posten då hade det gått rekordsnabbt med avvecklingen av kärnkraften.

Alice Bah Kuhnke medlem i MP i 3 dagar innan hon blev befordrad till ministerposten ???? wooot Känns ju nästan förankrad i MP:s politik.... på 3 dar.... men hon har ju en relevant bakgrund.

Man kan ju undra vad skillnaden på Civilminister(offentlig sektor) och Inrikesminister är ?

Folkhälso-, sjukvårds- och idrottsminister Gabriel Wikström 27år. Saknar helt bakgrund inom ämnena och har pluggat statsvetenskap. Vad kom den ifrån ? slickat där det är brunt kanske ?

Den nya Forsknings/ högskoleministern saknar examen......suck. Känns tryggt att ha människor som aldrig bidragit på området att styra över skiten. Noll insikt vad som behövs....
http://www.svd.se/nyheter/valet2014/nya-hogskoleministern-saknar-hogskoleexamen_3978131.svd

När jag läser listan med de nya ministrarna skumt uppdelade. Dom överlappar varandra väldigt mycket.

Den här titeln är intressant:

Minister för strategi och framtidsfrågor. Haha vadå flumjobb ! Hon får bli ny Fader Fouras på "Fortet" sverige....suck. Ställa fram spåkulan åt knäckehäxan fort som fan så vi vet vad Ryssen kommer hitta på !

Innovationsminister känns lagom krystat också.... Måste rökt på duktigt på LO borgen.

Sen har vi 3 skolministrar....

Minister för högre utbildning och forskning samt Utbildningsminister..... samt Gymnasie- och kunskapslyftsminister.


Vilket jävla plockepinn. 3 utbildnings ministrar känns i grövsta laget...... och 2 Flum ministrar med spåkulor.
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Så skönt att vi kommer styras av en bunt naiva stackars jävlar som har noll koll och sitter i ring de närmaste 4 åren och sjunger "Kumbaya".

Inte bra för hjärtat och hetsa upp sig mer....
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
We shall overcome ....

och som jag sagt tidigare.... vi vanliga dödliga kommer antagligen inte märka ett skit :fakta
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Nej till kärnkraft, nej till förbifart stockholm & vägslitageavgift (vadfan är trafikskatten?).

:banana

Men hallå! Trafikskatten är ju för att du får använda vägen. Klart du får betala extra för att du sliter på den också. Ungefär lika vettigt som tv-avgiften :p
 

Pappa

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Vespa
Så sossarna började med att ta bort avdraget för att få hjälp med läxorna i skolan? Och att äldre får betala högre skatt. Och höjde a kassan.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så sossarna började med att ta bort avdraget för att få hjälp med läxorna i skolan? Och att äldre får betala högre skatt. Och höjde a kassan.

Ja, det är väl inte direkt något förvånande...
Man ska vara lagom bidragsberoende.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://www.dn.se/nyheter/politik/andersson-det-ar-en-tom-lada-vi-kommer-till/

Statens finanser är i så dåligt skick att överskottsmålet inte kommer att nås förrän tidigast under nästa mandatperiod. Det säger finansminister Magdalena Andersson (S) och lovar samtidigt att inte genomföra några förslag som inte är fullt finansierade.

Statens finanser är i så dåligt skick att överskottsmålet inte kommer att nås förrän tidigast under nästa mandatperiod. Det säger finansminister Magdalena Andersson (S) och lovar samtidigt att inte genomföra några förslag som inte är fullt finansierade.
Drygt en vecka har gått sedan den nya regeringen tillträdde och senast den 24 oktober ska ett budgetförslag läggas fram för riksdagen. Magdalena Andersson ska i dag presentera nya prognoser över tillståndet i svensk ekonomi och vad det innebär för de närmaste fyra åren.
– Det har blivit väldigt tydligt att ladan är helt tom. Det är inget dukat bord vi kommer till – det är helt avskrapat. Frågan är om ens bordet står kvar, säger Magdalena Andersson.

Eller så kanske de inser nu att allt valfläsk blir dyrt? :va
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tror hon vill dra ner förväntningarna inför det eviga:
-"Det var förra regeringens fel!"
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top