Extrem flygskräck.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Om man lider av extrem flygrädsla men någon gång skulle vilja åka till usa. hur fan gör man då?

Och jag vill inte höra ordet kbt:p
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Roddbåt? :fakta
Men det går väl fortfarande att hyra en hytt på fraktfartyg? Vet faktiskt inte iofs. Och lyxen är ju ganska frånvarande.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Roddbåt? :fakta
Men det går väl fortfarande att hyra en hytt på fraktfartyg? Vet faktiskt inte iofs. Och lyxen är ju ganska frånvarande.

Ja men bara för att man isf skulle ta alternativ 2 så sjunker väl båtfan istället.

Konstigt man kan köra 2 gånger motorvägsfart med hojen utan att blinka men man är livrädd för världens säkraste transportmedel. Inte har man ju alla hemma:p
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Rohypnol, Sertralin och en handfull andra medikament i en härlig mix. Sen är det bara att checka in och åka. No worries...

Alternativt kör du finska metoden: Sluta vara en lipande särring och sätt dig på planet svenne! Säften! En riktig man biter ihop :fyllisar :crash
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Tar sig en rejäl funderare på varför man egentligen är flygrädd. Läser på ordentligt hur flygning fungerar och sen sätter sig på flyget och slappnar av, lyssnar inte så mycket på alla ljud och njuter istället av utsikten som egentligen den stora behållningen med att flyga. Flyg några korta vändor också som övning innan en längre resa. Gör allt detta och jag kan nästan garantera att det stora obehag du känner är nästan helt borta. Trevlig flygtur:)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Till USA är det svårt men det går väl fartyg från UK? Eller container-fartyg var som helst ifrån.
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Ett par rejäla stänkare i flygplatsbaren. Och sedan ber man serveringspersonalen på flyget att fortsätta servera tills man somnar.
Flyg med BA, där ingår spriten. Annars ere bara att sätta sig ner, torka av handsvetten på en medtagen handuk och mentalt "ge upp"
Funkar för mig.:fyllisar
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet en del om flygskräck och problemet är att det är som att förbereda sig på sin plågsamma avrättning. :gnissla
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Har inte du kommit över rädslan än Markus? Synd, fick nästan känslan av det senaste gången vi pratade flygrädsla.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Tar sig en rejäl funderare på varför man egentligen är flygrädd. Läser på ordentligt hur flygning fungerar och sen sätter sig på flyget och slappnar av, lyssnar inte så mycket på alla ljud och njuter istället av utsikten som egentligen den stora behållningen med att flyga. Flyg några korta vändor också som övning innan en längre resa. Gör allt detta och jag kan nästan garantera att det stora obehag du känner är nästan helt borta. Trevlig flygtur:)

problemet är att jag skulle göra det för något år sedan. Det var bara det att det slutade med att jag såg vart enda avsnitt av aircrash investegation... det hjälpte inte!!!
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Var så bakfull att du ser en eventuell crash som en befrielse :zpy
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Har aldrig varit flygrädd, brukade haka med i polarens enmotoriga och han kör fan värre flygplan än vad jag kör hoj. inga problem med hoppa fallskärm eller bungy. I april däremot var jag på väg till Kina och flög över Ukraina. Det här är inget skämt, men jag kollade en gång ut genom fönstret och det flög en missil 100 meter under planet, som sedan poffade till och vi fick en väldigt högfrekvent men inte så kraftig turbulens. Va inte så sugen på att hoppa på planet på väg hem, men hade arbetskamrater med mig och ville inte verka fjollig.
Hur som helst så sen efter nedskjutningen så fattade jag ju att det verkligen var en raket och fick då lite inbillade syner om hur man faller ner. Två gånger mardrömmar, och har blivit extremt flygrädd efter det, konstigt nog, för det är ju det säkraste transportmedlet. Va tvungen att flyga till Italien veckan efter och det var en mardröm.
För 2 veckor sen tvingades man ner igen. men då proppade jag i mig 5 st valerina forte och drog 4 stora starka på flygplatsen. Sen va det bara kul! :banana
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Vet inte om det hjälper men flygplan har en enorm redundans.. Är ju otroligt säkert jämfört med alla andra transportsätt inklusive gå..

Som kuriosa kan jag lägga till att det va ett flygplan ( tror det va en trippel 7a ) som tappa båda sina motorer över atlanten och segelflög till tennefiffa :p ska se om jag kan hitta nån bra länk.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top