Vad fick dig att skaka på huvudet idag

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Som i "Vad fick dig att le idag"-tråden.

Börjar själv.

Åkte på E4an och ser en bil med släp lite längre fram och ser något stort fyrkantigt sticka upp från släpet. Tänkte vafan är det där, någon konstig skrymmande skiva av något slag kanske. Körde lite till och saken svajar mer och mer. Plötsligt, poff, så får den luft och flyger upp i luften och virvlar runt lite och landar i ytterfilen. En jävla madrass!
Var jävligt glad att jag inte låg närmare utan kanske 2-300 m bakom iaf. Hade varit tråkigt att få den på sig i ca 120.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Var det den här killen som hade madrassen? Den här kärran följde jag efter (på avstånd) sedan ut på motorvägen, la mig sedan i vänsterfil och körde om. Liiiite vett hade han, för han körde inte fort på motorvägen. Inte ett enda spännband på hela lasset.

sakert_lass.jpg
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Brukar ha stora spindlar i min lägenhet:näsblod - dom gör nytta - har inte silverfiskar t.ex
Nu kom det en stor jävel tvärs över golvet,sen upp på skrivbordet framför datorn och sen ner på golvet igen.

Jag la en skål över den , funderar nog på att vräka den:hihi

Har två bett på magen som jag undrat i över en vecka...tror inte det har ett samband..men man vet ju inte:hihi

Denna bild är inte min men hittad på nätet men lagt upp en egen här innan - den var som en snusdosa plus lite till i omkrets - som på bild

Edit

Hittade föresten en av mina gamla hyresgäster på bildsök på goggle.
Husspindel på snusdosa - hörde hemma på sajten Sporthoj.com.

Jag slänger ut min nya hyresgäst :3freak
 

Bifogat

  • husspindel.jpg
    husspindel.jpg
    12.9 KB · Visningar: 170

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nötter som tror att man vill racea med allt o alla för att man sitter på en hoj.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Homofobin i delar av Afrika... vad fan är det för fel på folk?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19543074.ab

Drack Baileys - dömdes till fem år för homosexualitet
Den bisarra domen utfärdades i Kamerun i fjol.
Kamerun är ett av flera länder i Afrika som är ökänt för en närmast paranoid homofobi.
De dömda männen, Singa Kimie och Ndjome Francky "avslöjades" när de beställde in varsin Bailey på en bar i huvudstaden Yaoundé sommaren 2011.
"Homodrink"
Tydligen väckte beställningen och det sätt den framfördes på misstankar och polis tillkallades eftersom männen "såg bögiga ut."
Även själva drinken betraktas som misstänkt och betraktas som en "homodrink" som bara passar kvinnor.
En man som beställer in en Baileys ses som suspekt.
Ett manligt par som gör det kan uppfattas som mycket provocerande i de homofoba kretsarna.
Det var precis det som Singa Kimie och Ndjome Francky råkade ut för.
Det fanns i och för sig inga bevis för att de två männen begått någon homosexuell handling.
”Det dricker bara kvinnor”
Men det behövdes inte heller.
Domaren ansåg att männens "bögiga utseende" och "feminina klädstil" räckte till för fällande dom.
Men framförallt räckte det med att männen drack Baileys.
– Det dricker bara kvinnor, sa domaren och dömde dem till maxstraffet - fem års fängelse.

 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Hantisvan som byter fil mitt framför mig så jag behövde bromsa hårt (körde inte för fort, han körde långsamt!), när jag kom upp bredvid hade han mage att skälla på mig... Tur jag hade musik på :tungan
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag var på öl- & whisky igår så jag försöker undvika att skaka på huvudet. Om jag hade kunnat så hade jag troligen skakat på huvudet åt att man aldrig lär sig.....
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Skakar stenhårt på huvudet åt rövhålet i minibussen som tyckte det var en bra idé att köra vänstertrafik över backkrönet utanför Ösmo när jag och några kompisar kom körande åt andra hållet. Det var väl inte mitt drömscenario att plötsligt upptäcka en stor jävla VW-buss i mitt körfält..... Hade jag inte legat så långt ut i kanten som jag gjorde är jag rädd att jag blivit en i statistiken idag.

Hur fan tänker folk egentligen ibland?
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top