Äga flera hojar

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Är sugen på en motard men min fireblade verkar inte gå att sälja och jag vill inte ge bort den. Så jag funderar på att ha 2 hojar. Nån som har tips om hur man smidigast ställer av och på ofta samt fixar med försäkring? Vill ha det enkelt och billigt måste man kontakta f-bolaget hela tiden?
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Har du halv eller helförsäkrad så övergår den automagiskt till garageförsäkring när du ställer av, och går tillbaka till hel/halv när du ställer på.
Appen "mina fordon" gör det enkelt att ställa av och på.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Har du halv eller helförsäkrad så övergår den automagiskt till garageförsäkring när du ställer av, och går tillbaka till hel/halv när du ställer på.
Appen "mina fordon" gör det enkelt att ställa av och på.

Yes, men det förutsätter väl att försäkringen är avställningsbar och inte årsförsäkring. Min ena hoj har avställningsbar försäkring och övergår då till garageförsäkring. Den kan ställas av och på max tio gånger per år. Den andra hojen har årsförsäkring och under vintertid spelar det ingen roll om den är påställd eller inte, försäkringens omfattning och kostnad är densamma ändå.
 

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Hos lf får jag ställa av o på min cykel så mkt jag vill men det kostar 50kr varje gång du ställer på den..
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Ha skiten påställd och försäkrad bara så kan du ta den hoj du känner för just då den dagen ;D nån tusing om året i försäkring får det vara värt :yoparty
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Ha skiten påställd och försäkrad bara så kan du ta den hoj du känner för just då den dagen ;D nån tusing om året i försäkring får det vara värt :yoparty

Nja det var ju det jag försökte komma undan. Motarden kommer kosta 3000:- i årsförsäkring halv, medan trafiken för bladen går lås på 550:-/mån. Så funderingen var om det fanns nåt smidigt sätt att komma undan lite billigare då bladen mest kommer vara till banåka samt Gottröra TT.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nja det var ju det jag försökte komma undan. Motarden kommer kosta 3000:- i årsförsäkring halv, medan trafiken för bladen går lås på 550:-/mån. Så funderingen var om det fanns nåt smidigt sätt att komma undan lite billigare då bladen mest kommer vara till banåka samt Gottröra TT.

Appen "Mina Fordon" och en avställningsbar försäkring?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top