Renovera/bygga hoj och tjäna deg, bobber?

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Har funderat på att skaffa mig något enklare projekt över vintern och kanske tjäna en slant på det samtidigt.
Lägre priser under höst/vinter så tänkte köpa då.

Ingen aning om vad som skulle kunna funka som projekt men känns som att custom/bobber/chopper är lättast att sälja/bygga.

Jobbar som lackerare och sysslar även med motivlack så tänkte göra något kul.

Någon som vet om det kan löna sig osv?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bygg ovanligt och bygg snyggt.
Du kommer inte tjäna pengar på den ifall du räknar in tiden du lagt ned på den.
Men visst kan man gå plus om man räkna på materialet.

Tänk HD eller japs storglidare med frän motivlack.
Köper du en billig VN800, Savage, VT600 eller dyl får du inte köparna med cash. De köper bara storkubik.
Det är vi sporthojåkare som köper småkubik bara för att de ser coola ut och sporthojare har aldrig pengar över.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Instämmer med wiseguy..få tag i en med lite större kubik. Finns en miljon 800 kubiks bobbers på blocket känns det som. Du har mycket att tjäna på att du lackerar själv så då kan du nog gå lite plus. Annars är det för det mesta en dålig investering att bygga om hojar o sälja =)
Jag hade nog försökt få tag i en billig HD softail o göra om. Typ heritage, fat boy, night train etc. Kan vara lite saftiga i priset för dig iofs. Men det är nog dessa du du tjänar mest pengar på att stuka om.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ja ska nog upp på en HD för att de ska funka men tror de blir svårt o tjäna nåt. dom gånger jag byggt nå roligt med bilar el hojar och tjäna nåt är de för att utgångsprojektet vart biiiiilligt!