Uppkörning västerås

Kurtmini

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Yamaha YZF-R125
Hej! Ska köra upp för A1 (är 17 år) i Västerås på Torsdag (9/11, turdatum eller?) och ångesten börjar närma sig. Känner mig säker på banorna men att man missar någon skylt i trafik eller att något oväntat händer ligger och gnager i bakhuvudet. Har ni några generella tips inför uppkörningen? Eller specifika tips på platser i västerås som är svåra? Allt är välkommet :)
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Framförallt.... Stressa inte upp, glöm inte att andas.
Skulle du råka missa nån skylt eller tabba dig, ge inte upp utan skaka av dig händelsen fort och gå vidare. Tänk på att det är helheten som räknas och bedöms. Ett misstag här eller där som du kan visa att du reder ut behöver inte automatiskt innebära att du kuggar.
Visa att du kan köra hoj, ta det försiktigt där det är påkallat - dra på där du kan. Att mesköra runt på gatorna brukar inte uppskattas.

Och det värsta som kan hända är att du får åka tillbaka igen med en erfarenhet rikare.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ta det lugnt och stressa inte.
Kan du köra kommer du klara det, och om du inte klarar det så är det bara att försöka igen, inte hela världen.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Klassiker är att de leder ut mot Irsta, och vill att du skall svänga vänster precis innan vänsterkurva/krön med taskig sikt...finns en lämplig ficka att göra manövern snyggt på där, stanna mitt i vägen är obra... ;)

Annars är det hålla koll på skyltar, försöka hålla sig lugn, och visa att du kan köra hoj och vågar ta plats med lite självförtroende. :)
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Ha koll på hastighetsskyltarna på E18. Fanns både 90 och 110 där det är fyra filer. Fast med en A1 förväntas du kanske inte hålla 110.... :gnissla

Jag gjorde min uppkörning där för 2 år sedan. Hittar inte i stan så jag kan tyvärr inte beskriva var jag var. Men det var inget konstigt. Accelerationssträckan till bromsprovet kändes kort. Uppförsbacke. Gasade så mycket jag hann, men betvivlar att jag hann få upp hojen i 90. Blev godkänd ändå. Alla fyra tror jag blev godkända den dagen. Inget konstigt. :)
 

Kurtmini

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Yamaha YZF-R125
Menar du att det är som en "ficka" eller mötesplats i höjd med svängen på höger sida som jag kan tömma trafik i?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top