Video David's Story.Ett liv som mc åkare.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
David's Story är något som några av oss på mc tyvärr drabbas av varje år.Jag letar inga syndabockar i det som sker i filmen när den är tragisk nog som den är och en ständig påminnelse om att livet är som bräckligast när det väl håller på att ta slut.Som mc åkare har jag fått min beskärda del av två sjukhusbesök och andra blessyrer under ca 30 år på olika hojar samt diverse hårresande ögonblick från väldigt trafikfarliga stunder på vägen bakom styret.Men jag har lyckats med att klara mig undan med livet i behåll vilket inte alla andra mc åkare haft tur med, däribland två vänner till mig på mc.Därför går naturligtvis mina tankar direkt till de avlidna hojåkarna i världen samt anhöriga till dessa när jag tar del av David's Story. :(

http://www.bike.se/video/video-davids-story

https://www.youtube.com/watch?v=xq2xStb0R-c
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kör försiktigt..... Ibland funderar jag på om jag skulle börja samla frimärken istället....
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Tragiskt på alla nivåer...

Men helt ärligt så kör man så fort som han gör med hand på styret genom en trafikerad korsning så kan det tyvärr sluta på detta vis...
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
En bekant till mig körde ihjäl sig på fyllan med bil för många år sedan. Han var 26 år. Det var en jättesnäll kille. Han död är en förlust för världen. Han var föräldrarlös, uppvuxen hos en mormor som blivit gammal och dött, så han hade inte många anhöriga. Han var helt vild. Snäll men vild. Jag tyckte att det var hemsk när jag läste att han omkommit, men jag var inte förvånad. Hur vi beter oss har tyvärr en viss påverkan på hur det går för oss.

Varje förare är unik. Varje olycka är unik. Skrämselpropaganda är inget jag uppskattar.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Såg den här om dagen och får väl kommentera. Just sista "Fuck"... Var verkligen ett sådant. Inget att göra, bara acceptera läget att det kommer göra ont. Och tyvärr Dog han omedelbart. Riktigt tragiskt, men ofta så här slutar det för en MC förare. Allt är fantastiskt, mycket adrenalin osv, tills stunden då man plötsligt råkar ut för något sådant här.

Jag har kört som ett äkta svin i mina dar och att jag lever idag är ett under. Jag kan köra, det vet jag. Men plötsligt uppstår sådant där som man inte har någon kontroll över. Och Pang, livet är slut.

Så kör försiktigt där ute. :smasha
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top