SMC Steg 6 Gelleråsen 2014-09-13

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Vänta tills ni får se en bild på däckets högersida. Jag har aldrig sett ett slitagemönster som ser ut så. Det är urgröpningar/gropar hela varvet runt på högersidan... :3freak
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Vänta tills ni får se en bild på däckets högersida. Jag har aldrig sett ett slitagemönster som ser ut så. Det är urgröpningar/gropar hela varvet runt på högersidan... :3freak

Bild? ;-)
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Då har man gjort sin första highside... Blev avkastad i slutet av depåkurvan och har nu gipsad vänster fot och vänster hand. Tack alla som hjälpte mig hem med prylarna!

Alltid otäckt att se sånna vurpor. Skönt att du är vid såpass gott skick att du kan bjuda på lite inlägg här på SH.
Vi syns till våren allihopa! God Jul och Gott Nytt år! :tomte
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ser ju nästan ut som att det släpper på den vita linjen, men det verkar ju mysko att den skulle vara särskilt halt.. :va

Jag tycker det ser ut som att det går på ställ i en par sekunder innan det släpper.
Så friskt gasat hälften brutet?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det kan ju ha varit fotografens fel. :fakta

Peter1980...? :7peta

Det KUNDE ha varit så, dock så har jag vittne i form av Semper Idem här på SH som kom ner och kollade läget, så vi stod i depån och snackade när Manne + hoj kom flygande i periferin.. :crash
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Det KUNDE ha varit så, dock så har jag vittne i form av Semper Idem här på SH som kom ner och kollade läget, så vi stod i depån och snackade när Manne + hoj kom flygande i periferin.. :crash

Semper Idem var med Ulvhamne och mig och lastade Manne990:s saker. Så det så! :tungan
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Då har man gjort sin första highside... Blev avkastad i slutet av depåkurvan och har nu gipsad vänster fot och vänster hand. Tack alla som hjälpte mig hem med prylarna!

Välkommen i gänget! Nu hoppas jag du läker ihop riktigt fint så du är med och fajtas nästa år. Fan vad kul vi har haft den här säsongen (minus fadäserna). Och nu får du mer tid att kolla motogp också.

Hur klarade sig hojen med tanke på att den tumlade?

Kollade filmen och jag tycker du har ett mycket bredare spår än du har annars. Får känslan att det var någon miss där i ingången. Sen sker släppet lite mysko för jag tycker inte man hör att du kramar ur direkt. Det ser ut som en klassisk regnvurpa - fast i torrt. Hur var det med det där däcket egentligen?
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Det ryckte nyss till i min vänstra lilltå, så jag visste att jag nämndes i någon tråd på SH.

1. Jag och Peter stod och pratade och då såg vi Manne fara av banan. (Krya på dej Manne)

2. Ja,jag hjälpte till att lasta på hojen på släpet.

3.Det fanns Inga panGkakor på mathaket.

4. Det var kul att träffa lite SH folk.

Allt detta är :fakta

:)
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Välkommen i gänget! Nu hoppas jag du läker ihop riktigt fint så du är med och fajtas nästa år. Fan vad kul vi har haft den här säsongen (minus fadäserna). Och nu får du mer tid att kolla motogp också.

Hur klarade sig hojen med tanke på att den tumlade?

Kollade filmen och jag tycker du har ett mycket bredare spår än du har annars. Får känslan att det var någon miss där i ingången. Sen sker släppet lite mysko för jag tycker inte man hör att du kramar ur direkt. Det ser ut som en klassisk regnvurpa - fast i torrt. Hur var det med det där däcket egentligen?

Vet inte om jag ska vara glad över att vara med i det gänget, men tack! :smasha

Har inte riktigt kunnat vara i garaget och fått koll på läget än... Planen är att bli frisk, fixa hojen och reflektera lite över hur upplägget inför nästa år ska se ut.

Jag har gått över gränsen lite ofta i år och behöver hitta ett sätt att bli snabb utan riktigt så här många vurpor...

Ska jag vara ärlig så är det här lite hur jag fungerar och är som person... Pang på! Det är race! Jag ska vara först in i Hårnålen! Han ska fan inte köra i från mig! Men ibland tror jag utvecklingskurvan blir lite väl brant och då kommer misstagen och det gör ont...

För er som inte känner mig så började jag köra bana förra året, gick steg 1-4 i maj och två steg 4 i aug. I våras gick jag steg 5 och sedan har jag tävlat lite i sommar i Speedster Cup. Jag har träffat många trevliga människor i depåerna och jag ser fram emot att träffa er igen nästa år.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Krya på dig Manne990, hoppas du läker ihop som du ska.

När får vi komma till sjukan och skriva våra avatarer på gípset:hej
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top