Vad gör ni med er MC utrustning...

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Hej!

Hur gör ni med er mc utrustning när ni är på ställen utan möjlighet för förvaring?

Har nu haft problem de senaste dagarna och jag har inte tagit hojjen just på grund av att jag inte vet vart jag ska lägga utrustningen.

Universitetet jag går på har inga skåp och man byter sal ganska ofta o så får man bära med sig all utrustning till den lilla mikro rum som man inte ens får plats i vanligtvist.

Vill så gärna åka med hojjen nu när man har chansen, det närmaste jag kan komma på är att fixa någon fet väska som jag lägger in allt i, löjligt?

Hur gör ni, har ni kanske samma problem, please share!

Önskar jag hade en vstorm med feta packboxar just nu...
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
När jag gick i skolan så körde jag bara med ryggskydd, hade förvisso skåp att lägga detta i.
Kör försiktigt och ha bra uppsikt omkring dig i trafiken så behöver du inte dubbla skinnställ att släpa på.
Alternativt om du inte vill köra utan skydd, sätt dig på bussen.
 

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Har tygställ tvådelat, ryggskydd, stövlar, handskar o hjälm.
Handskarna får plats under sätet men resten e problem.

Kör 60 km tur o retur så utan skydd tänker jag inte åka speciellt inte det området jag kör på som har mycket vilt ute på vägarna.

Buss och pendeltåg ska glömmas bort då det förstör miljön and im all about the enviroment :glömdet
 

Calle_C

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2012
Ort
Luleå
Hoj
En naken Bandit 1250, Yamaha TR1 bobber -83
I ditt fall skulle jag nog skaffa en stor ryggsäck eller packrulle om man kan trycka ner den under sadeln medans man kör, och sen packa ner allt när du ska vandra runt på skolan och få det någorlunda lätt att få med sig. Dock om man bli svettig eller om det är fuktigt kanske det inte är så fräscht när man väl plockar ut det :va

Kanske nån sorts nätsäck?
 

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Jo det verkar ju vara så, har kollat runt lite nu och jag hittade denna väska, http://www.decathlon.se/trekking-100-l-vaska-id_8128949.html

Frågan är om man måste komplettera med någon slags extra regnskydd utanpå kläderna ifall det skulle regna så väskan inte blir våt.

Helt fräscht kommer det säkert inte va iaf.

Har ni något annat förslag så skriv gärna ner det :)
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Har du ingen tågstation lr liknande med förvaringsboxar nära skolan?
Annars så verkar väskan du länkar till skitbra.
Ett alternativ kan vara någonslags idrottsväska typ hockeytrunk dom har ofta hjul, om du vill slippa bärandet. (idrottare är oftast lata människor vid sidan om planen :fakta)
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Eller så blir du lite tjenis med de som har kiosken på Universitetet (Pressbyrån eller 7 Eleven typ) och betalar dem en slant/ back öl lite då och då, så får du lägga utrustningen i deras förråd.:tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Eller kevlarjeans, och ett stövlar/skor som du kan ha under dagen och en jacka med ryggskyddet i.
Sämre skydd än skinnställ eller bra allväders, men fortfarande skydd och man överlever i det under dagen. Jackan är ju bara att hänga på stolsryggen, hjälmen kan man ju bära runt på eller hänga i ryggan.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Jag hade kompromissat och kört på en textiljacka som går att ha på sig även i skolan utan att se miffo ut, gärna ett inbyggt ryggskydd i den eller en "ficka" för ryggskyddet. Sedan stövlar som också funkar i skolan utan att se mongo ut, tillsammans med ett par kevlarjeans. Ovanpå jeansen har du knäskydd som är lätta att ta av och lägga i ryggsäcken. Hjälmen låser du fast i hojen eller fäster i ryggsäcken så du slipper bära den.

Själv kör jag till skolan i de kläder jag råkar ha på mig för dagen, tillsammans med hjälm och handskar, inget mer. Men sen så har jag också typ 1-2km till skolan och vägen är 50 sträcka genom tättbebyggt område där man kör moppefart hela vägen.
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Kevlarbrallor, mc-skor från typ alpinestars eller Dainese, nån schysst MC-jacka modell lättare, ryggskydd, handskar som du pressar i hjälmen som du bär med dig.
EZ
 

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Har du ingen tågstation lr liknande med förvaringsboxar nära skolan?
Annars så verkar väskan du länkar till skitbra.
Ett alternativ kan vara någonslags idrottsväska typ hockeytrunk dom har ofta hjul, om du vill slippa bärandet. (idrottare är oftast lata människor vid sidan om planen :fakta)

Inga förvaringsboxar i sikte, har hittat en massa väskor med hjul som du snackar om men tror nog jag vill träna min vänstra arm lite också ;)


Eller så blir du lite tjenis med de som har kiosken på Universitetet (Pressbyrån eller 7 Eleven typ) och betalar dem en slant/ back öl lite då och då, så får du lägga utrustningen i deras förråd.

Ingen pressbyrå eller liknande nära skolan heller, närmaste är ett cafeteria som är i skolan, dock inga jag skulle vilja lägga utrustningen hos :/ plus så ska ölen in i mitt blod o inte deras :)


För övrigt så skulle det vara bra med kevlarjeans fast problemet med det är att det är så långt till skolan och det börjar bli kyligt på morgonen så tror inte det skulle funka heller.

Jackan jag har är en A-star megaton drystar, byxorna A-star valparaiso o sen har jag ett par smx 6.

Jackan går nog att leva med men byxorna blir man fan varm i och stövlarna skulle se unika ut utan resten av kläderna, men som borde bli den nya trenden enligt mig :D

Super sexigt med mc stövlar ju!
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Släpade runt grejerna när jag pluggade. Ryggsäck att stoppa ner stövlar,brallor och jacka i och hjälmen i handen.
Ombytet i ryggsäcken såklart!
 

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Farsta
Hoj
R1 -98
Tidigare när jag läste kandidaten hängde jag av mig allt i vår sektionsal, om ni nu har en sån?

Nu för tiden så pluggar jag i stort sett alltid i samma korridor och låter då allt ligga i en av salarna bara vi kursare har koden till.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Snacka in dig hos vaktmästaren, han har säkert plats i något förråd. Alternativt om någon av lärarna kan dumpa det i något utrymme de har tillgång till. Ställ frågan, allt du kan få är ett nej
 

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Köp en skrotbil och ställ på skolans parkering. Använd sen bilen som förvaringsskåp. Eller köp en stor Samsonite och lås fast permanent med vajerlås i ett element inne på skolan. ;-)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
ELLER så kör man C1 och slipper allt vad skydds- och regnkläder heter :banana
 

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Vi flyttar sal ganska ofta, många våningar på kåken, blir ingen samsonite i varje fall :D bra ide dock :)

Det jag inte förstår är hur en riktigt stor skola inte kan ha ordentliga skåp, det hade löst mina problem.

Vaktmästarn är obemannad ganska ofta så det är ingen ide att ens försöka.

:huvet:gnissla
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
http://www.24mx.se/24mx-all-in-one-gearbag

Väskan som rymmer all utrustning men hur får man då med den till skolan?

Varit i samma sits men jag var i samma sal mest av tiden så förvaringen löste sig (körde skinnställ vilket inte gick att ha på hela dagen, 12mil enkel resa).
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Har ni ingen kåraktivitet där? De brukar ha tillgång till något rum så bli aktiv i kåren kan vara ett sätt.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Bli bundis med någon lärare ( gärna hojintresserad eller hojåkare själv) lämna på hens kontor.
Eller vaktmästare kolla med denna person om de vet något bra förvaringsställe.

Himla ilandsproblem:hej
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top