Växelbekymmer Honda cb 900 F Hornet

cfl

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2014
Ort
Lund
Hoj
Honda Cb900F Hornet 2002
Hallå! Jag som ny hojägare och ny sporthojsmedlem börjar min första post om min första hoj redan efter 3 dagars ägande... kul..

Det går alldeles utmärkt att växla ner genom alla växlar, växlarna ligger kvar i sina lägen och inga missljud. Men när jag ska växla upp 3an till 6an så får jag dubbeltrycka för att få i växlarna. Inte alltid och lite beroende på varv men det är helt klart att det inte är i sin ordning. Oljan är bytt av förra ägaren innan jag köpte den och jag kände inget av detta när jag provkörde den för en vecka sen.

Nån som har koll? Tacksam för hjälp.
 

Bondtrim

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2014
Ort
Lukeå
Hoj
HD fxe -83 & CBR600f -90
Då är ju frågan vad han hällt i för olja? Jag tycker du ska börja med att byta olja så du är säker på att det är en jaso godkänd olja som är för våtlamell. Det låter för mig som att det är kopplingsproblem som kan orsakats av att fel olja är hällt i.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Släpp kopplingen mellan växlarna, fungerar det då är de inget jag skulle oroa mig för.

Jag kan provköra den åt dig någon dag i veckan om du vill, dock låter det spontant inte som något är fel.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Släpp kopplingen mellan växlarna, fungerar det då är de inget jag skulle oroa mig för.

Jag kan provköra den åt dig någon dag i veckan om du vill, dock låter det spontant inte som något är fel.

fast rullar hojen ska det väl inte vara några problem att få i dom om man inte försöker knösa i alla på en gång?
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
fast rullar hojen ska det väl inte vara några problem att få i dom om man inte försöker knösa i alla på en gång?

Tror det sista där kan vara problemet, ja. Därav att TS gärna får testa och släppa kopplingen mellan växlar o testa om problem kvarstår.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top