Nya Kawasaki H2.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Hittade detta... man vill ju provköra

The bike in question is apparently called the Ninja H2, and it would ostensibly be Kawasaki's flagship superbike – a place currently taken by the Ninja ZX-14R with its 1.4-liter inline-four and Ferrari Testarossa styling. The supercharged engine in the Ninja H2 is also expected to pack four cylinders, and though we don't know how much they will displace, word has it the engine is based on 636cc engine in the ZX-6R but with competence borrowed from the company's aerospace and turbine divisions to blow the mirrors off heavier liter bikes.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Hoppas innerligt att det blir en hoj som verkligen går att svänga med och inte någon stor jävla pråm som går fort rakt fram, ZX14R är verkligen inte en superbike i mina ögon iaf...
En 600 på anabola hade ju inte varit fel :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hoppas innerligt att det blir en hoj som verkligen går att svänga med och inte någon stor jävla pråm som går fort rakt fram, ZX14R är verkligen inte en superbike i mina ögon iaf...
En 600 på anabola hade ju inte varit fel :D

Ja, men med tvångsmatning kan de ju få ut mer tryck än i ZZR1400, i ett chassie som en 600, vilket borde göra det mer lättsvängt. :hihi
Tvivlar på att det blir en 1400-spis med 400 hästar iaf. Det är ju fortfarande de där galningarna som bygger egna turbohojars territorie.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Last edited:

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
fyfan va jag är sugen på att åka till en kawa handlare och lägga handpenning ..... dom har verkligen lyckats få mig att bli intresserad med deras marknadsföring :huvet
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
På ljudet hade jag nog gissat på mekaniskt driven kompressor snarare än turbo, mest baserat på att det inte hörs något högfrekvent turbovin samt att det mystiska ljudet vid släppen verkar följa motorvarvet ganska direkt. Men jag har haft fel förr.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Känns lite korkat att använda både Ninja och H2 som modellbeteckning, men det verkar iallafall som det skapar ett intresse.
Skulle var lite som om Yamaha skulle släppa en YZF500RD eller Suzuki GSXR 500RGV..
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Ballt, det var alltså en kompressor i hojen. Kul att få läsa/se mer av skapelsen inom kort. Fränt!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var som f-n... Nåja, det är ännu inte för sent att bli överraskad. Fast den kan mycket väl vara datorgenererad från en 3D-modell..

Jo, men de visade upp motorn på en mässa förra året. Bilden kan mycket väl vara datorrenderad, men de har ju en 1400cc turbomatad motor sedan tidigare i en vattenscooter (om jag inte minns fel) så det finns definitivt en tvångsladdad motor av något slag under utveckling, mer exakt vad det är får vi ju vackert vänta på.
Marketingfolket gör ett bra jobb måste jag säga. Utan att veta vad det är för hoj öht så är jag redan sugen på den.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Alltså jag får ju råbånge av siluetten på h2an i det klippet. rsv4 liknande bakdel tesammans med plast format i huxflux manné i frontkåpan e ju awesome.... får se om den verkligen ser så spejsad(space:ad) ut när man ser hela omaskerade hojen... AWESOME med dessa teasers från kawwa iaf :p
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Alltså jag får ju råbånge av siluetten på h2an i det klippet. rsv4 liknande bakdel tesammans med plast format i huxflux manné i frontkåpan e ju awesome.... får se om den verkligen ser så spejsad(space:ad) ut när man ser hela omaskerade hojen... AWESOME med dessa teasers från kawwa iaf :p

Jag gillade siluetten på den med.
Klippet mer eller mindre verifierar ju att det är arvtagaren till ZZR1400 som är på gång. En rad av deras högfartsjärn, snarare än deras kurvmaskiner.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Risken att det är mindre än 200 kusar i den spisen lär väl inte vara så hög. :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top