Nya Kawasaki H2.

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F

:rofl :hihi haha Snacka om att vara förutseende, att designa "3freak" efter BMW S1000RR 2015. Den smilisen har väl funnits med länge?
Eller är det BMW som kikat på sporthoj.com och designat sin hoj efter den smilisen?
Det var rätt likt iaf.



Jämför man så, så ser faktiskt kawasakin stilrenare ut, trotts sin vågade design.
S1000RR är en grym hoj, men just de där med osymetriska lysen är inte snyggt.

Undrar hur designen står sig över tiden?
Första gången jag såg en Ducati 996 tyckte jag den var riktigt läcker och jag tycker fortfarande att den är snygg. Frågan är om nya H2 designen står sig lika bra som 996 har gjort.



Lite panigale, lite space, jävligt fräck, lite porriga detaljer, lite vill ha!!
:rolleyes:

Då är nästa fråga, vi har ju Fordon som "gillar" KTM och köpte en SD rätt snabbt. Vem är kawa-token på forumet? "Växellådan"?!? Skall han sälja sin älskade Corvette och zx10r för denna? Snälla?

Jag köpte både trisslot och tia lott idag, triss var nitlott och tia lotten så vann jag 10kr på... men visst hade det varit kul.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Seriöst...
Det Kawasaki har gjort är ju ingen konst, dom har ju egentligen kastat in handduken mot S1000rr då dom inte klarade av att slå den utan överladdning! Det verkar som att alla har blivit överväldigande och helt förtrollade av detta :confused: vad händer om Yamaha slänger en turbo på sin R1? Jag är väldigt skeptisk till utvecklingen av detta! Man brukar gå fram försiktig i literklassen. Det här är nästan absurt! Nu måste dom övriga märkena också köra med överladdning för att kunna hänga med, vart ska detta sluta?
 

KentRobin

Medlem
Gick med
1 Sep 2014
Ort
Umeå
Hoj
FZ1 2008
Seriöst...
Det Kawasaki har gjort är ju ingen konst, dom har ju egentligen kastat in handduken mot S1000rr då dom inte klarade av att slå den utan överladdning! Det verkar som att alla har blivit överväldigande och helt förtrollade av detta :confused: vad händer om Yamaha slänger en turbo på sin R1? Jag är väldigt skeptisk till utvecklingen av detta! Man brukar gå fram försiktig i literklassen. Det här är nästan absurt! Nu måste dom övriga märkena också köra med överladdning för att kunna hänga med, vart ska detta sluta?


Så du är mot utveckling?

Föredrar du kanske 2 hästar mer och 5 nm extra vid 5000 varv när det lanseras ny modell? :huvet
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Seriöst...
Det Kawasaki har gjort är ju ingen konst, dom har ju egentligen kastat in handduken mot S1000rr då dom inte klarade av att slå den utan överladdning! Det verkar som att alla har blivit överväldigande och helt förtrollade av detta :confused: vad händer om Yamaha slänger en turbo på sin R1? Jag är väldigt skeptisk till utvecklingen av detta! Man brukar gå fram försiktig i literklassen. Det här är nästan absurt! Nu måste dom övriga märkena också köra med överladdning för att kunna hänga med, vart ska detta sluta?

Eller så är detta början på motorcyklarnas turboera, t ex tvångsmatad R6, 18000 varv och 200 bakhjulshästar.
Ducati tolvhundrakubik 90 graders twin med explosiv effekt när man går nära gasen, fantastiskt livsfarligt! :banana
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Så du är mot utveckling?

Föredrar du kanske 2 hästar mer och 5 nm extra vid 5000 varv när det lanseras ny modell? :huvet
Vad är utveckling?
Alla vet väl att med överladdning så går det fortare!
Tror du inte att dom övriga märkena vet om detta :va
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Seriöst...
Det Kawasaki har gjort är ju ingen konst, dom har ju egentligen kastat in handduken mot S1000rr då dom inte klarade av att slå den utan överladdning! Det verkar som att alla har blivit överväldigande och helt förtrollade av detta :confused: vad händer om Yamaha slänger en turbo på sin R1? Jag är väldigt skeptisk till utvecklingen av detta! Man brukar gå fram försiktig i literklassen. Det här är nästan absurt! Nu måste dom övriga märkena också köra med överladdning för att kunna hänga med, vart ska detta sluta?

LlNeq1X.jpg
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Förresten, var står det att H2R verkligen ger 300 (eller 296) hästar? Förutom i pressen då. Den siffran var ju uppskattad och sen spred det väl sig som "den ultimata sanningen"? Eller? Har Kawasaki själva verkligen sagt något om effekten?

Eller måste jag vänta ända till imorgon för att få reda på det? :confused: Eller skulle det ens släppas då? Mässan börjar väl imorgon. Längre än så kan jag inte hålla mig.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
De siktade väl på 300 hästar, sen om det hamnar norr eller söder om det återstår att se.

Aaaah, ja, något sådant läste jag ja. Och skriver de att de siktade på 300 och den bara ger 270 så är det kanske lite pinsamt att berätta för världen att man inte nått sitt mål :hihi
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Förresten, var står det att H2R verkligen ger 300 (eller 296) hästar? Förutom i pressen då. Den siffran var ju uppskattad och sen spred det väl sig som "den ultimata sanningen"? Eller? Har Kawasaki själva verkligen sagt något om effekten?

Eller måste jag vänta ända till imorgon för att få reda på det? :confused: Eller skulle det ens släppas då? Mässan börjar väl imorgon. Längre än så kan jag inte hålla mig.

Det står på H2R-sidan att de siktar på 300"ps"
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
GUNDAM jäääaaaah

Gundam WING tom :D

Haha Håller med. Gillar den nya desigen stark. tycker Japan har varit lite för fega på 90 och 2000talet men nu börja det hända grejer. Tittar en del på anime och där finns en hel del hojar som borde blivit verklighet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top