Ford Mondeo flöt förbi mig i översvämning.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Det regnar kraftigt i Malmö idag och flera vägar är avstängda samt hus som vattenfyllts och lokaler som står i brand efter blixtnedslag.Skulle bara handla min snus tidigt i morse och möttes av en väldigt annorlunda syn när flera vägpartier var kraftigt övesvämmade där man på ett ställe med dykare från brandkåren fick undsätta folk på en linjebuss när vattnet runnit långt över ryggstöden på denna buss.På ett annat ställe i Malmö började parkerade bilar att röra på sig i vattenmassorna !!?? :3freak.Möjligt att jag vaknat i fel dimension så jag körde hem igen dyngsur efter att ha fått tag i min snus. :crash

Väl hemma igen springer en av grannarna runt i trappan i panik och ringer på dörrarna när det forsar in vatten i källaren.Konstiga tider må jag säga. :va

Bild hämtad från media.

2lj234i.jpg


Tillägg en timme senare : 10:45.

Källaren vattenfylld med ca 30 cm vatten.Grannens lilla barn ser förfärad ut och undrar förmodligen om jag är helt hundra när jag frågar om han inte har någon liten gummibåt som vi kan paddla i korridoren med.Grottutforskning ska ju vara spännande säger dom. :lol Stackars brandkår just nu :( och tummen upp för det arbete ni just nu gör. :tummenupp

286vo6o.jpg


Uppdatering 21:50.

Hemma från kneget och diverse lösa föremål flöt omkring i stan.Så här såg det ut i ett tappert försök att komma ut från Malmö under dagen.Avspärrat, avspärrat och fortsatt avspärrat ... Men till slut löste det sig.

2lykh4.jpg
 
Last edited:

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Får de jobba ostört eller kastas det sten mot dem i vanlig ordning?

Lugn och ro även om många människor verkar vara väldigt nervösa och spända inför denna vattenmängd.Men försäkringsbolagen lär väl vara ännu mer nervösa så fort det blir Måndag pga det stora antalet bostäder samt fordon som blivit drabbade.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Men försäkringsbolagen lär väl vara ännu mer nervösa så fort det blir Måndag pga det stora antalet bostäder samt fordon som blivit drabbade.

Nu är jag långt ifrån säker och nån mer kunnig får mer än gärna rätta mig, men har för mig jag hört nåt om att försäkringen inte gäller vid naturkatastrofer?
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Vad fint att du lyckas få in invandringsfrågan i den här tråden. Känns ju väldigt relevant...



klart det är relevant, brandkåren eller andra inom utrycknings tjänsten borde kunna få göra sitt jobb utan att ett gäng apor kastar sten på dom....
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nu är jag långt ifrån säker och nån mer kunnig får mer än gärna rätta mig, men har för mig jag hört nåt om att försäkringen inte gäller vid naturkatastrofer?
Det är inte alltid så. Men försäkringar kan ofta ha det inskrivet i villkoren att försäkringen inte gäller vid 'Force majeure', dvs saker som man inte kunnat påverka så som naturkatastrofer eller krig.

Så det är upp till var och en att se över om man har denna klausul i sin försäkring och vad den betyder i just sitt eget fall genom att läsa villkoren.

Bra att veta vad försäkringen täcker. Alltid surt om en vulkan äter upp ens bostadsområde och grannen får ersättning medan man själv får bo i en banankartong i fortsättningen.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ja det blev lite stirrigt idag, fick kolla till firman som ligger under markplan, men den hade klarat sig utmärkt. Ännu större noja var garaget där hobbybilarna står, det är gammalt och det brukar rinna in rätt mycket när det regnar, men det var lugnt där också. Phew!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
hmm :rolleyes:. Kan det vara så att brandkåren försöker pumpa bort vatten o hjälpa nödställda. Torde vara lite onödigt spännande om nån/några får för sig att kasta gatsten på dom samtidigt.
Är det någon som har kastat sten på dem som hjälper till med översvämningen eller är det bara något som Peking drar upp igen för att poängtera sin politiska läggning och få fram sitt budskap han drar upp här med jämna mellanrum?

(Och nej, jag försvarar inte någon sida här. Personligen tycker jag det här landet skulle behöva skjuta av lite folk på båda sidor, samt skänka Skåne till Danmark innan allt blir bra här)
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
hmm :rolleyes:. Kan det vara så att brandkåren försöker pumpa bort vatten o hjälpa nödställda. Torde vara lite onödigt spännande om nån/några får för sig att kasta gatsten på dom samtidigt.
Det är ingen som har kastat sten på dem. Det är däremot ett tecken på fanatism att blanda ihop förortskravaller med naturkatastrofer och inte se annat än en chans till billigaste sortens politiska attack. "Skäms!" skulle man vilja säga till sådana individer om man nu trodde att de hade någon skam i sig.

Edit: Och därmed hoppas jag detta snedspår kan lämnas. Peking fick ur sig sin propaganda; q-ballen fick kalla invandrarkids i förorten för apor; två av oss fick protestera och jag fick ur mig att de bägge förstnämnda är fanatiker. Så, basta! Tillbaks till naturkatastrofen och god vuxen ton. Om man får be.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top