Kylarslang ligger mot avgasrör. Hur har detta inträffat?

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Tänkte ta mig en tur nyss men icke. Börja läcka kylarvätska som fasen. Tog bort kåpan och såg detta...
2.jpg

Har kylarslangen blivit "slapp" med åren och hamnat närmare o närmare tro? Jag kunde iallafall inte få den i någon annan position där den inte fick kontakt med värmen.

Nu behöver jag en ny slang men vetefasen vart man kan få tag i en. (CBR600 F4 -00)
3.jpg
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Den positionen på kylarslangen med direkt kontakt med utblåset lär bränna sönder de flesta kylslangar förr eller senare.
 

Broder Gavira

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Flertalet
Jag säger, köp ORGINAL. De kostar inte en förmögenhet. Kylslängar som på hojar är ofta förvulkade med böjar för att passa in mellan motorer, stag, kåpor mm. Köper du en bit rak kylslang riskerar du att böjningen den raka slangen måste göra för att passa mellan A och B resulterar i att du får mindre innerdiameter på kylslangen med sämre eller, i riktigt illa fall obefintlig, vätskeflöde i slangen.
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Jag säger, köp ORGINAL. De kostar inte en förmögenhet. Kylslängar som på hojar är ofta förvulkade med böjar för att passa in mellan motorer, stag, kåpor mm. Köper du en bit rak kylslang riskerar du att böjningen den raka slangen måste göra för att passa mellan A och B resulterar i att du får mindre innerdiameter på kylslangen med sämre eller, i riktigt illa fall obefintlig, vätskeflöde i slangen.

Mm, håller på att leta nu.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top