Gsx600F startar inte!

CharlesD

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Smedstorp
Hoj
1997, Suzuki Gsx600f
Tjena! Jag tog mitt mc kort i 14de Mars och varit helt uppe i Mc lycka sedan dess. Kör hela tiden och överallt, ska jag handla tar jag hojen, ska jag ta en promenad tar jag hojen etc. Men så en dag skulle jag iväg på ett ärende som visade sig ligga vid en lite sjö, enda vägen ner dit var en lervälling väg med lite sten/gräs. Jag kände mig säker i mina Mcskills och körde ner på vägen, det gick utmärkt, men på vägen därifrån hände det en liten olycka. Däcket spann iväg i det hala gräset och jag vurpade relativt kraftigt på mc'ns vänstra sida.

Synliga skador blev

Sprickor och repor i kåpan, bruten backspegel samt brutet kopplingshandtag OCH att hojen inte startar.
Jag har aldrig meckat med sporthojar innan och är därför väldigt osäker på vad det kan vara.
All el fungerar förutom just själva startknappen den är inget ljud ifrån sig alls när man trycker ner den. Jag har bytt kopplingshandtag och rengjort runt startknappen etc. Jag har skruvat loss "dödarn" i stödet och testat att hålla inne den med fingret etc medan jag försöker starta men absolut inget händer. Bytt ut en säkring som hade pajat i säkringsboxen.
Men det är här min kompetens slutar, jag vet inte hur/vart start relä'et sitter eller startmotorn för den delen.
Jag undrar därför om någon har en teori om vad som kan ha hänt som har gjort att den inte startar!

Mvh CharlesD
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Om ditt kopplingshandtag har två kablar så prova att sätt ihop dessa och testa om den startar.
Då är brytaren i handtaget paj.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har säkringen gått igen sedan? Isf har du antagligen ett kabelbrott med kortslutning någonstans.
Vad var det säkring för?
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top